تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802412395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه آزاد سه هزار و 700 ميليارد تومان بدهكار است/ 150 واحد ضرر ده در حال فعاليت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دانشگاه آزاد سه هزار و 700 ميليارد تومان بدهكار است/ 150 واحد ضرر ده در حال فعاليت هستند
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مشكلات اقتصادي سالهاي اخير گفت: در چند سال اخير سه هزار و 700 ميليارد تومان بدهكار شده ايم و بيش از 150 واحد دانشگاهي ضرر ده شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله هاشمي رفسنجاني صبح چهارشنبه در آيين ربع قرن بالندگي دانشگاه آزاد واحد رفسنجان در جمع دانشجويان گفت: توسعه پارك ها و پرديس هاي علمي را در دانشگاه آزاد در دستور كار داريم چرا كه هم زمين و هم نيروي انساني براي اين امر در دانشگاه ها موجود است.

وي با اشاره به ابتكارات دانشجويان دانشگاه آزاد گفت: اين ابتكارات در يادها مي ماند و بايد اينها را تبديل به دانش كنيم چرا دانش بنيان هستند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تصويب سياست هاي توسعه دانش بنيان در مجمع گفت: در علوم فضايي نسبتا در حال پيشرفت هستيم، دانشمندان زيادي را در ناسا و ديگر مراكز عملي جهان داريم كه بايد از اين ظرفيت ها استفاده كنيم.

وي به دوران رياست جمهوري خويش اشاره كرد و افزود: در آن زمان در سفري كه به شرق آفريقا داشتم يكي از بزرگان آنجا به من گفت ما فقط 14 فارغ التحصيل داريم و از ما خواست كه در ايجاد مراكز دانشگاهي به آنها كمك كنيم و ما در دانشگاه آزاد زبان آموزش داده و استاد تربيت كرديم اما متاسفانه در سالهاي بعد به بحث آفريقا بي توجهي شد و در دولت قبلي نيز به همه چيز بي توجهي شد.

آيت الله هاشمي تصريح كرد: ايران داراي ظرفيت هاي بي شمار و نيروهاي ناب علمي و دانشمنداني است كه عاشق ايران هستند و ما مي توانيم آغازگر نهضت علمي اسلامي در دنيا باشيم.

لزوم تمركز بر روي صنعت نفت/ توليد محصولات فرآوري نفت سود كلاني را نصيب كشور مي كند

وي اذعان داشت: در حال حاضر كشورهايي هستند كه منابع حاصلخيزي و توسعه مانند نفت و گاز ندارند اما از فرآوري محصولات نفتي بيشتر از ما استفاده مي كنند اما در حالي كه ما يك بشكه نفت را 100 دلار مي فروشيم، آنها از فروش محصولات فرآوري شده نفت به ازاي هر بشكه 500 دلار سود نصيبشان مي شود.

آيت الله رفسنجاني به صادرات سنگ آهن ايران اشاره كرد و اذعان داشت: بايد به اينكه نكته توجه كنيم كه با تمركز بر روي فرآوري نفت و توليد محصولات فراوري شده درآمد بيشتري را نصيب كشور كنيم.

وي با بيان اينكه در دانشگاه آزاد به فكر توسعه پژوهش هستيم گفت: آموزش مقدمه پژوهش است و كارهاي علمي در دنيا در نتيجه پژوهش حاصل مي شود و قصد داريم در مقاطع تكميلي از جمله ارشد و دكترا در دانشگاه آزاد سرمايه گذاري بيشتري انجام دهيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جذب 10 استاد دكترا در برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامي قيد شده است و اكنون 25 تا 30 هزار دكترا در دانشگاه هاي آزاد سراسر كشورداريم.

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: در اين چند سال سه هزار و 700 ميليارد تومان بدهكار شده ايم و بيش از 150 واحد دانشگاهي ضرر ده شده اند كه تاكنون 80 ميليارد تومان به آنها توانسته ايم كمك كنيم. بسياري از طرح هاي ساختماني تكميل شده اند و پيمانكاران به دنبال وصول مطالبات خود هستند.

وي گفت: دولت از ما فقيرتر است و چون بار كشور بر دوش دولت است ما با كارهاي خودمان مي توانيم همكاري خوبي را با دولت داشته باشيم.

آيت الله رفسنجاني گفت: در برخي از ملاقات هايي كه در چند روز گذشته با سران كشورهاي اروپايي داشتم و مسائل دانشگاه آزاد را با آنها مطرح كردم تعجب كردند كه با وجود تحريم هاي موجود اين دانشگاه بزرگ غيردولتي چگونه سرپاست و به فعاليت خود ادامه مي دهد.

وي با اشاره به اينكه از نظر كيفي شايد خيلي راه تا رسيدن به حد مطلوب داشته باشيم اما بايد راضي باشيم كه اين پيشرفت ها تاكنون در دانشگاه شكل گرفته است افزود: اگر كشورهاي پيشرفته را بررسي كنيد مي بينيد كه علم آنها موثر بوده و كشورهايي كه منابع زرخير داشته اند اما علم را نداشته اند از ديگر كشورها براي بهره برداري از منابعشان استفاده كرده اند.

امام خميني بنيان گذار حقيقي دانشگاه آزاد

آيت الله رفسنجاني با اشاره به زمان تاسيس دانشگاه آزاد گفت: در آن زمان خدمت امام راحل( ره) رفتم و گفتم الان بيش از چند ميليون دانش آموز داريم كه مي توانيم در دانشگاه ها پذيرش كنيم اما اين در حالي است كه سالانه تعداد كمي دانشجو مي پذيريم و اين باعث سرخوردگي خانواده ها مي شود و اين امر براي ايراني كه قبل از اسلام بهترين دانشگاه ها داشته خيلي بد است.

وي با اشاره به اينكه در آن زمان افرادي از كشورهاي كشورهاي روم، حبشه و مصر براي تحصيل به ايران مي آمدند گفت: در پنج قرن اخير غربي ها از ما پيش افتادند و در جنگ هاي صليبي غربي ها دانشمندان ايران را به اروپا بردند و اكثر آن ترجمه ها اكنون مفاد درسي براي دانشگاه هاي اروپايي شده است و هنوز بسياري از اصطلاحات ان زمان ريشه عربي و فارسي دارد.

آيت الله رفسنجاني بسيج علمي را نياز جدي كشور در دوران ابتداي انقلاب دانست و گفت: در آن زمان دولت پولي نداشت و ما گفتيم طرحي داريم كه با استفاده از هزينه مردم از فضايهاي خالي و شخصيت هاي عالم كشور كه كارهاي غيرعلمي انجام مي دهند بهره ببريم كه امام راحل در آن زمان به دقت به حرفهاي بنده گوش داده و فرمودند برويد انجام دهيد.

وي گفت: امام خميني آن زمان يك ميليون براي تاسيس دانشگاه آزاد اختصاص دادند كه اين مبلغ براي دانشگاه يك ميليارد ريال بركت داشت و مردم آن زمان فهميدند كه از پول سهم امام براي اين دانشگاه غيردولتي هزينه كرده اند و از طرفي ايشان سخنراني نماز جمعه من را تاييد كردند و در واقع مي توان گفت كه در حقيقت بنياگذار دانشگاه آزاد امام بودند و گرنه ما نه جراتش را داشتيم و نه مي دانستيم به اينجا مي رسد.

حضور يك ميليون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد/ توسعه مراودات خارجي دانشگاه آزاد

وي ادامه داد: امروز يك ميليون و 700 هزار نفر دانشجو در دانشگاه آزاد مشغول به تحصيل هستند و اين دانشگاه پنج ميليون فارغ التحصيل،20 ميليون متر مربع فضاي آموزشي و بيش از 400 واحد آموزشي در سراسر كشور دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: دانشگاه آزاد اولين دانشگاه بزرگ حضوري در دنيا است و زماني كه شرايط ارتباطات خارجي كشور كه بد شد نتوانستيم به مراودات خارجي بپردازيم اما اكنون توسعه دانشگاه در كشورهاي ديگر را دستور كار داريم و قصد داريم مراودات بيشتري با جهان داشته باشيم.

وي با اشاره به اينكه دانشگاه آزاد نهادي غيرانتفاعي است و به هيچ كس تعلق ندارد گفت: در واقع مردم مالك اين دانشگاه مردم هستند و عمدتا پولش از شهريه دانشجويان به دست مي آيد البته كمك هايي هم از دولت داشتيم كه واگذاري زمين به صورت ارزان به دانشگاه ها به عنوان كار فرهنگي از سياست هاي تصويب شده نظام است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره اهداف تاسيس دانشگاه آزاد ادامه داد: يكي از دردهاي ما اين بود كه جمعيت زيادي مايل بودند وارد دانشگاه شوند اما ظرفيت لازم در دانشگاه ها وجود نداشت و ما در اوايل انقلاب تنها 150 هزار دانشجو داشتيم و اين براي نظام اسلامي ما كه سند اصلي و قرآني بر مبناي علم است عيب بود.

آيت الله رفسنجاني گفت: پايه اسلام و مكتب اهل بيت( ع) علم است به گونه اي كه امام صادق( ع) در زمان حياتشان چهار هزار شاگرد را تحت تعليم قرار دادند.

وي همچنين از مردم رفسنجان تشكر كرد و گفت: امروز يكي از آثار مهم دوره زندگي را مشاهده مي كنم و امروز مشاهده كردم كه رفسنجان به شهري دانشگاهي تبديل شده است.

آيت الله هاشمي گفت: كارهاي بزرگي در دانشگاه اتفاق افتاده و اگر امام راحل( ره) حمايت نمي كردند محال بود در اوايل انقلاب اين دانشگاه تاسيس شود.آن زمان رويه اين بود كه همه چيز دولتي باشند و حتي چند مدرسه كه غير دولتي بودند نمي تواستند به خوبي فعاليت كنند.

كد خبر: 2198362

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۳:۲۱

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن