تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802418724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله‌ هاشمي رفسنجاني: دانشگاه آزاد سه هزار و 700 ميليارد تومان بدهكار است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: آيت‌الله‌ هاشمي رفسنجاني: دانشگاه آزاد سه هزار و 700 ميليارد تومان بدهكار است
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به مشكلات اقتصادي سال‌هاي اخير گفت: در چند سال اخير سه هزار و 700 ميليارد تومان بدهكار شده‌ايم و بيش‌از 150 واحد دانشگاهي ضرر ده شده‌اند.

به گزارش مهر، آيت‌الله ‌هاشمي رفسنجاني در آيين ربع قرن بالندگي دانشگاه آزاد واحد رفسنجان گفت: توسعه پارك‌ها و پرديس‌هاي علمي را در دانشگاه آزاد در دستور كار داريم چرا كه هم زمين و هم نيروي انساني براي اين امر در دانشگاه‌ها موجود است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به دوران رياست‌جمهوري خويش اشاره كرد و افزود: در آن زمان در سفري كه به شرق آفريقا داشتم يكي از بزرگان آنجا به من گفت ما فقط 14 فارغ‌التحصيل داريم و از ما خواست كه در ايجاد مراكز دانشگاهي به آنها كمك كنيم و ما در دانشگاه آزاد زبان آموزش داده و استاد تربيت كرديم اما متاسفانه در سالهاي بعد به بحث آفريقا بي‌توجهي شد و در دولت قبلي نيز به همه چيز بي‌توجهي شد.

وي اذعان داشت: در حال حاضر كشورهايي هستند كه منابع حاصلخيز و توسعه، مانند نفت و گاز ندارند اما از فرآوري محصولات نفتي بيشتر از ما استفاده مي‌كنند اما در حالي كه ما يك بشكه نفت را 100 دلار مي‌فروشيم، آنها از فروش محصولات فرآوري شده نفت به ازاي هر بشكه 500 دلار سود نصيبشان مي‌شود. آيت‌الله رفسنجاني به صادرات سنگ آهن ايران اشاره كرد و اذعان داشت: بايد به اينكه نكته توجه كنيم كه با تمركز بر روي فرآوري نفت و توليد محصولات فراوري شده درآمد بيشتري را نصيب كشور كنيم. وي با بيان اينكه در دانشگاه آزاد به فكر توسعه پژوهش هستيم گفت: آموزش مقدمه پژوهش است و كارهاي علمي در دنيا در نتيجه پژوهش حاصل مي‌شود و قصد داريم در مقاطع تكميلي از جمله ارشد و دكترا در دانشگاه آزاد سرمايه‌گذاري بيشتري انجام دهيم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: جذب 10 استاد دكترا در برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامي قيد شده است و اكنون 25 تا 30 هزار دكترا در دانشگاه‌هاي آزاد سراسر كشورداريم. آيت الله‌هاشمي رفسنجاني گفت: در اين چند سال سه هزار و 700 ميليارد تومان بدهكار شده ايم و بيش از 150 واحد دانشگاهي ضرر ده شده‌اند كه تاكنون 80 ميليارد تومان به آنها توانسته ايم كمك كنيم. بسياري از طرح‌هاي ساختماني تكميل شده‌اند و پيمانكاران به دنبال وصول مطالبات خود هستند.

وي گفت: دولت از ما فقيرتر است و چون بار كشور بر دوش دولت است ما با كارهاي خودمان مي‌توانيم همكاري خوبي را با دولت داشته باشيم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به زمان تاسيس دانشگاه آزاد گفت: در آن زمان خدمت امام راحل(‌ره) رفتم و گفتم الان بيش از چند ميليون دانش‌آموز داريم كه مي‌توانيم در دانشگاه‌ها پذيرش كنيم اما اين در حالي است كه سالانه تعداد كمي دانشجو مي‌پذيريم و اين باعث سرخوردگي خانواده‌ها مي‌شود و اين امر براي ايراني كه قبل از اسلام بهترين دانشگاه‌ها را داشته خيلي بد است. آيت‌الله هاشمي رفسنجاني بسيج علمي را نياز جدي كشور در دوران ابتداي انقلاب دانست و گفت: در آن زمان دولت پولي نداشت و ما گفتيم طرحي داريم كه با استفاده از هزينه مردم از فضا‌هاي خالي و شخصيت‌هاي عالم كشور كه كارهاي غيرعلمي انجام مي‌دهند بهره ببريم كه امام راحل در آن زمان به دقت به حرف‌هاي بنده گوش داده و فرمودند برويد انجام دهيد. وي گفت: امام خميني آن زمان يك ميليون براي تاسيس دانشگاه آزاد اختصاص دادند كه اين مبلغ براي دانشگاه يك ميليارد ريال بركت داشت و مردم آن زمان فهميدند كه از پول سهم امام براي اين دانشگاه غيردولتي هزينه كرده‌اند و از طرفي ايشان سخنراني نماز جمعه من را تاييد كردند و در واقع مي‌توان گفت كه در حقيقت بنياگذار دانشگاه آزاد امام بودند و گرنه ما نه جراتش را داشتيم و نه مي‌دانستيم به اينجا مي‌رسد.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن