تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819613638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي واحد اتوبوس راني در شهرستان گناباد در حال انجام است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: راه اندازي واحد اتوبوس راني در شهرستان گناباد در حال انجام است
گناباد - خبرگزاري مهر: مديرعامل سازمان حمل و نقل همگاني شهر گناباد و حومه گفت: سازمان حمل و نقل همگاني شهر گناباد پس از تأييد كارگروه ترافيك زمينه اوليه راه اندازي واحد اتوبوس راني در اين شهرستان را فراهم مي كند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شيرزاد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۵ شركت حمل و نقل مسافر در شهرستان گناباد به نام هاي پويا گشت، افق سير، صحرگاهان، دل كوير و قلب كوير وجود دارد.

شيرزاد افزود: در اين شركت‌ها نزديك به ۶۰۰ دستگاه ميني بوس و ون به تعداد ۳هزار و ۶۰۰ دانش آموز تحت نظارت اين سازمان سرويس دهي مي كنند.

وي ادامه داد: علاوه‌بر تعداد اين شركت‌ها ۴ شركت اطمينان بار، صداقت، شريعت بار و ايمن بار در قالب شرك‌هاي حمل و نقل‌بار و با حدود ۳۰ دستگاه وانت بار در سطح شهرستان مشغول به فعاليت هستند.

شيرزاد گفت: راه اندازي تاكسي بيسيم، راه اندازي تاكسي بيسيم ويژه بانوان، ارائه تسهيلات به بانوان جهت خريد تاكسي، خريد ۱۶ دستگاه ميني‌بوس از نوع هيوندا و اويكو و واگذاري به بخش خصوص، خريد و اگذاري ۵ دستگاه وَن دوگانه سوز با ظرفيت۱۱نفر و خريد ۴ دستگاه خودروي اويكو گازوئيل سوز از اقدامات صورت گرفته شده توسط سازمان حمل و نقل همگاني شهر گناباد و حومه است.

شيرزاد گفت: يكي از مشكلات عدم راه اندازي سازمان اتوبوس راني كمبود جمعيت شهري گناباد است به طوريكه برابر قوانين سازمان هاي اتوبوس راني به شهرهاي بالاي ۱۰۰هزار نفر جمعيت اتوبوس واحد اختصاص داده مي شود و جمعيت شهري گناباد بين ۳۷ الي ۴۰ هزار نفر است.

وي افزود: با وجود اين مشكل پيگيري ها و مكاتبات زيادي در خصوص اتوبوس واحد از سهميه استاني صورت گرفته كه به دليل اينكه مشهد شهري زيارتي و ساحتي است و نيازي مبرم كه اين شهربه اتوبوس هاي واحد دارد، امكان مساعدت لازم از سوي استان وجود ندارد.

شيرزاد تصريح كرد: اين سازمان با توجه به اخذ مجوز لازم از شوراي اسلامي شهر در نظر دارد پس از تأييد كارگروه ترافيك شهرستان اقدام به راه اندازي دو دستگاه اتوبوس بازسازي شده از طريق بخش خصوص نمايد تا شاهد زمينه اوليه اي براي راه اندازي واحد اتوبوس راني در اين شهرستان و خدمت رساني به همشهريان باشيم.

وي بيان داشت: با پيشرفت هاي متعدد بوجود آمده در ناوگان حمل و نقل زميني، هوايي و آبي نمي توان رضايت تمامي افراد جامعه و مسافرين محترم را كسب كرد ولي بايد يادآور شد كه با توجه به تأثير بسزايي كه حمل و نقل در شاخصه هاي اقتصادي هر جامعه ايفا مي كند، مي بايست به اين مقوله اهميت داده شود و از رانندگان پرتلاش و سخت كوش قدرداني بعمل آمده و به اين افراد اهيمت داده شود و امكانات رفاهي براي اين قشر زحتمكش جامعه توسط مسئولين ذيربط فراهم آيد.

شيرزاد اظهار داشت: فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومي به جاي وسائط نقليه عمومي يك از وظايف اصلي سازمان ها و ادرات مرتبط با حمل و نقل مي باشد كه اين مورد در شهرهاي كلان بعلت حجم بالاي مسافر و ترافيك بيش از حد و شرايط زيست محيطي ضروري تر به نظر مي رسد چراكه در شهرهاي داراي جمعيت كم، تخلفات رانندگان كمتر بوده و كنترل و بازرسي نيز آسان تر صورت مي گيرد.

وي افزود: سازمان حمل و نقل همگاني شهر گناباد و حومه در اين خصوص اقدامات قابل تحسيني در زمينه تشويق مسافرين استفاده كننده از وسايل حمل و نقل عمومي در مقايسه با وسايل شخصي به منظور امنيت بيشتر، اطلاع رساني و ارسال پيامك انجام داده است.

شيرزاد درخصوص نحوه انتقال شكايات از سوي مردم به اين سازمان گفت: در صورت مشاهده تخلف كافي است مسافرين نسبت به يادداشت كد مشخص شده روي شيشه عقب خودرو اقدام و مراتب را از طريق تلفن ۱۳۷ و ۷۲۶۰۱۱۰ به همراه نوع تخلف و زمان آن را اعلام نمايند تا پيگيري هاي لازم صورت گيرد.

وي تصريح كرد: درصورتي كه هر راننده اي دچار بيش از يك نوع تخلف شود بستگي به تنوع تخلف پرونده وي به كميته انضباطي ارجاع و تصميم نهايي در خصوص آن راننده اتخاذ مي شود.

مدير عامل سازمان حمل و نقل همگاني شهر گناباد و حومه در خصوص زمان تاخير حركت رانندگان در ايستگاه ها افزود: تكميل شدن در ايستگاه و از مبدأ به مقصد اقدامي قانوني است ولي بهتر است رانندگان با سوار نمودن سه مسافر حركت نمايند و اين اقدام اولاً باعث نوبت دهي سريعتر ساير رانندگان و ثانياً اعتماد مسافرين مي گردد ولي متأسفانه در تمامي شهرهاي كشور پس از تكميل شدن در ايستگاه، تاكسي حركت مي كند.

وي افزود: در اين راستا نيز ما رانندگان كه به صورت چرخشي كار مي كنند را مورد تشويق قرار داده و تا حد امكان مساعدت هاي لازم را به اين افراد مي نمائيم تا شايد اين اقدام تشويقي براي ساير رانندگان گردد و اين موضوع كه توقف در ايستگاه، فقط اتلاف وقت است نه كسب درآمد در بين رانندگان نهادينه شود.

كد خبر: 2198167

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۱:۳۵

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن