تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802709991




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوي وزارت خارجه: نارضايتي ايران از تحولات اخير به وزير خارجه آمريكا اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: سخنگوي وزارت خارجه: نارضايتي ايران از تحولات اخير به وزير خارجه آمريكا اعلام شد
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: در تماس تلفني جان كري وزير امور خارجه آمريكا با محمد جواد ظريف مذاكره‌كننده ارشد هسته‌اي ايران، نارضايتي تهران از تحولات اخير در مسير اجراي برنامه اقدام مشترك اعلام شد.
به گزارش ايرنا، مرضيه افخم در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سوالي در مورد محتواي تماس تلفني جان كري با دكتر ظريف وزير امور خارجه ايران اظهارداشت: خبري در اين زمينه منتشر شده است اما با توجه به محدوديت‌ها همه اخبار قابل انتشار نيست.
وي افزود: در مجموع، اين تماس تلفني درباره تحولات مربوط به برنامه اقدام مشترك و تحولات آخر هفته گذشته بود.
سخنگوي وزارت امور خارجه با يادآوري اين كه وزير امور خارجه آمريكا با وزير امور خارجه ايران تماس گرفت، خاطرنشان كرد: در اين تماس نارضايتي ايران از روند برنامه كارشناسي و جزئيات اجرايي شدن برنامه اقدم مشترك ابراز شد.
افخم تصريح كرد: دكتر ظريف با كاترين اشتون مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا تماس تلفني داشت و اين تماس‌ها در روند كار عادي و طبيعي محسوب مي‌شود.
خبرنگاري از سخنگوي وزارت امورخارجه پرسيد: باتوجه به مذاكره تلفني دكتر ظريف با جان كري و همچنين ديدار اشتون با عراقچي آيا برنامه‌اي براي از سرگيري مذاكرات در سطح كارشناسي و بالاتر وجود دارد؟
افخم نيز با بيان اين كه در تماس‌ها و تبادل نظرهاي بين طرف‌ها به اجراي برنامه اقدام مشترك توجه مي‌شود، گفت: مذاكراتي كه امروز انجام مي‌شود و همچنين رايزني‌هايي كه دكتر ظريف داشته است همه در اين مجموعه است.
وي ادامه داد: زمان بندي‌هاي بعدي بايد با تفاهم طرفين مشخص شود و اميدواريم كه مذاكرات كارشناسي در آينده نزديك از سر گرفته شود.
افخم با بيان اين كه در روند مذاكرات بين ايران و 1+5 تماس‌ها و گفتگوها طبيعي است، اضافه كرد: رسانه‌ها به اين توجه داشته باشند كاري با ابعاد مختلفي به اين نقطه رسيده است، وي يادآور شد:لازم است طرفين با رايزني‌هاي مستمر نسبت به حفظ آن توجه ويژه داشته باشند. سخنگوي دستگاه ديپلماسي اظهار اميدواري كرد مذاكرات كارشناسي در اولين فرصت برگزار شود و پيرو آن طرفين براي تعيين زمانبندي جديد براي انجام مذاكراتي در سطوح بالاتري به توافق و تفاهم برسند.
خبرنگاري سوال كرد كه شوراي وزيران اتحاديه اروپا با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد بخشي از تحريم‌هاي ايران لغو خواهد شد و آن را منوط به تاييد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر تعليق غني سازي 20درصد دانست، آيا تمام تحريم‌هايي كه در برنامه اقدام مشترك به آنها اشاره شده است را در بر مي‌گيرد؟
سخنگوي وزارت امور خارجه پاسخ داد: متن را ما هم مشاهده كرده ايم، در اين بيانيه تحريم‌هايي كه در برنامه اقدام مشترك آمده قيد شده است.
افخم تصريح كرد: اين مطلب بسيار روشن بوده است بنابر اين در بحث گام اول انتظار داريم كه طرفين نسبت به پايبندي و حفظ تفاهمات و اجراي دقيق و درست اقدام مشترك گام بردارند.
وي افزود: روح كلي بيانيه اتحاديه اروپا مفيد و سازنده است و ما استقبال اين اتحاديه از برنامه اقدام مشترك را اميدواريم در صحنه عمل و اجرا آن را شاهد باشيم و اين استقبال در حوزه عمل متبلور شود و نتايج خود را نشان دهد.
وي خاطر نشان كرد: انشاالله اتحاديه اروپا بتواند به تعهدات خود در اجراي برنامه مشترك عمل كند بنابراين در اين مرحله استقبال كلي را نشان از آمادگي اتحاديه اروپا براي گام برداشتن در مسير اول ارزيابي مي‌كنيم كه بايد شاهد اجرايي شدن و عملي شدن آن باشيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين در پاسخ به سوالي ديگري درباره بيانيه اتحاديه اروپا و برداشت‌هاي متفاوت ايران و 1+5 در مورد برنامه اقدام مشترك گفت:مذاكرات در حال انجام است و همان گونه كه مسوولان بارها اعلام كردند،مذاكرات داراي پيچيدگي‌ها و سخت‌هاي خاص خود است.
افخم، مسير مذاكرات را نيز دشوار و رسيدن به تفاهم را كار مشكلي دانست.
وي با بيان اين كه مسايل و مشكلات نبايد به معناي زيرسوال بردن اصل موضوع تفسير شود،تصريح كرد: سختي مذاكرات در نزديك كردن مواضع دو طرف با تكيه بر احترام متقابل و اصول است.
رئيس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي وزارت امورخارجه افزود: اين موضوع بخشي از مذاكرات كارشناسان در وين بوده و بر سر زمانبندي اجراي برنامه مشترك گفت و گو داشتند.
افخم خاطرنشان كرد: به نظر ما تعيين يك روز خاص قسمت اصلي كار است.
وي در پاسخ به اين سوال كه از نظر وزارت امورخارجه ارتكاب به چه اقدامي از سوي 1+5 به معناي نقض توافق ژنو تلقي مي‌شود؟ گفت: از كليدي‌ترين بحث‌هايي كه به عنوان تعهدات طرف‌هاي مقابل در اقدام مشترك نام برده شده است اعمال نكردن به تحريم جديد هست.
افخم تصريح كرد: ما هم قبلا اعلام كرده‌ايم هرگونه تحريم جديد به منزله مرگ تفاهم و برنامه اقدام مشترك است.
وي با اظهار اميدواري درباره پايبندي جدي در حفظ برنامه اقدام مشترك از سوي طرف‌هاي مقابل، افزود: اميدواريم با حسن نيت، روح كلي حاكم بر برنامه اقدام مشترك را حفظ كنند و اقدامات سازنده براي اجرايي شدن آن را در پيش بگيرند.
در ادامه اين نشست خبري، همچنين خبرنگار ايرنا به انفجارهايي عليه اتباع ايراني در لبنان و عراق اشاره كرد و پرسيد آيا ارتباطي بين اين حملات تروريستي وجود دارد؟
افخم نيز گفت: روح تروريسم در همه جاي دنيا به هم پيوسته است و اقدامات تروريستي اقداماتي خارج از منطق است.
وي ادامه داد: شايد استمرار اين بحث‌هايي كه گفتيد به طور مستقيم ارتباطي وجود نداشته باشد اما ما نگراني خود را نسبت به بحث تروريسم در سطوح كلي اعلام كرده‌ايم مبني بر اين كه تروريسم نمي‌تواند محدود به يك كشور و منطقه باشد.
سخنگوي وزارت خارجه تاكيد كرد لازم است جامعه جهاني به عنوان يك معضل جهاني به آن نگاه كند و اقدام مشترك جدي انجام شود.
افخم ادامه داد: تروريست در همه حال و در هر نقطه از جهان محكوم است و اين موضعي است كه جمهوري اسلامي ايران به طور اصولي بارها مخالفت خود را اعلام و همچنين بر ضرورت اقدام جمعي از سوي جامعه جهاني تاكيد كرده است.
وي، خطاب به كشورهاي حامي تروريست گفت: اين كشور‌ها بايد بدانند ماهيت اين پديده ضد انساني و ضد بشري محدود به يك نقطه نخواهد بود و اين خطري است كه مجموعه جامعه جهاني راتهديد مي‌كند.
سخنگوي وزارت امور خارجه درباره اظهارات حسين شيخ الاسلام مشاور امور بين الملل رئيس مجلس شوراي اسلامي مبني بر اين كه ايران براي مذاكرت ژنو2 دعوت شده است، گفت: طبق اخبار موجود هنوز كشورها دعوت نشده‌اند.
افخم ادامه داد: روز دوشنبه اين خبر منتشر شد كه دبير كل سازمان ملل متحد اعلام كرده است كه ارسال دعوتنامه احتمالا آغاز مي‌شود.
وي با تاكيد بر اين كه هنوز از هيچ كشوري براي شركت در اين اجلاس دعوت نشده است، افزود: ضمن اين كه جمهوري اسلامي ايران هم بارها اعلام كرده است آماده كمك به حل بحران سوريه است.
وي ادامه داد: چنانچه از ايران براي شركت در نشست ژنو 2 دعوت شود، مشاركت خواهيم داشت و معتقديم براي ايجاد امنيت و حل بحران سوريه بايد اقدامات در چارچوب كارهاي سياسي انجام شود.
سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر اين كه حضور جمهوري اسلامي ايران در برنامه تنظيم شده و نشست بين‌المللي منوط به تعيين پيش شرطي نيست، تصريح كرد: ما هيچ پيش شرطي را نمي‌پذيريم.
افخم درمورد وضعيت نامشخص شماري از اسراي ايراني در دوران جنگ تحميلي نيز گفت: اين موضوع هميشه مورد توجه وزارت امور خارجه و همه نهادها و ارگان‌هاي ذيربط داخلي بوده و در تمامي گفت و گوها و ديدارها با مسوولان عراقي اين موضوع در دستور كار قرار گرفته است.
وي يادآور شد: روند اين اقدامات نتايجي در برداشته و شناسايي‌ها نيز انجام شده است، در مناطق جنگي با همكاري گروه‌هاي تفحص، اجساد شهدا جستجو مي‌شود.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي تاكيد كرد: در حوزه‌هاي كارشناسي هم براي تعيين وضعيت شهدا و مفقود الاثرها يا هر اطلاعاتي كه بتواند به پايان نگراني خانواده‌ها و بسته شدن پرونده آنان كمك كند وزارت امور خارجه اين موضوع را در دستور كار خود دارد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن