تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805190507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خاتم‌الانبيا قراردادي ندارد/ مصوبه بنياد مستضعفان لغو شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خاتم‌الانبيا قراردادي ندارد/ مصوبه بنياد مستضعفان لغو شده است
وزير راه اعلام كرد: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) در پروژه آزادراه تهران - شمال قراردادي ندارد و از ابتدا بنياد مستضعفان در اين زمينه مصوبه فعاليت داشته كه با توجه به ايراد رييس مجلس نسبت به اين مصوبه، مصوبه فعاليت بنياد مستضعفان نيز لغو شده و بنياد بر اساس مصوبه لغو شده در قطعات دو و سه اين پروژه فعاليت مي‌كند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عباس آخوندي امروز - سه‌شنبه - در اولين نشست خبري خود كه به مناسبت روز حمل و نقل برگزار شد، با تاكيد بر اين‌كه دولت براي انجام ماموريت‌هاي خود اقتدار لازم را دارد، اظهار كرد: عمليات ساخت قطعه يك پروژه آزادراه تهران - شمال در حال انجام است و اين پروژه پيمانكار دارد و مشكلي خاصي وجود ندارد.

وي افزود: زماني كه از اين پروژه بازديد كردم قرار شد گزارشاتي در اين زمينه تهيه و براساس آن تصميمات لازم را اتخاذ كنيم كه اكنون اين گزارش تهيه شده و به محض اين‌كه دولت در باره آن تصميم‌گيري كند اقدامات لازم را انجام خواهيم داد.

آخوندي گفت:‌ قرارگاه خاتم‌الانبيا در پروژه آزادراه تهران - شمال قراردادي نداشته و از ابتدا بنياد مستضعفان در اين زمينه مصوبه فعاليت داشته كه با توجه به ايراد رييس مجلس نسبت به اين مصوبه، مصوبه فعاليت بنياد مستضعفان در پروژه آزادراه تهران - شمال لغو شده و بنياد بر اساس مصوبه لغو شده در حال فعاليت است.

وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: دنبال فعال شدن قرارداد قبلي هستيم و اگر گزارشي از قرارداد قبلي تهيه شود به رييس‌جمهور ارائه خواهد شد.

تكميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام راه و ترابري نيازمند 1200 ميليارد تومان اعتبار

وي با بيان اين‌كه اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه براي بخش حمل و نقل كفاف انجام پروژه‌ها را نمي‌دهد، اظهار كرد: براي اتمام پروژه‌هاي ملي در كشورمان حدود 120 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است درحاليكه كل اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه امسال 5600 ميليارد تومان است.

به گفته آخوندي از اعتبار 5600 ميليارد توماني كه امسال براي اين بخش در نظر گرفته شده اگر حدود 2000 ميليارد تومان نيز تخصيص يابد نمي‌توانيم پروژه‌هاي مورد نظر را انجام دهيم.

وي افزود: در حال حاضر 10 هزار و 500 كيلومتر ريل داريم كه اين ميزان بايد توسعه يابد و سرمايه‌گذاري‌هاي لازم در اين زمينه انجام شود. همچنين 9500 كيلومتر ريل جديد در حال ساخت داريم كه سرمايه‌گذاري بزرگ و ميلياردي را مي‌طلبد.

آخوندي با بيان اين‌كه در حوزه دريايي حدود 186 ميليون تن ظرفيت تخليه و بارگيري داريم، گفت: عملكرد ما در سنوات گذشته در اين بخش كمتر از 140 ميليون تن بود كه با سرمايه‌گذاري بيشتر در اين زمينه مي‌توانيم ظرفيت‌ها را افزايش دهيم.

وجود 100 هواپيماي زمين‌گير در صنعت هوايي

وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه بيش از 57 فرودگاه فعال در كشور داريم، اظهار كرد:‌ هم اكنون 244 فروند هواپيما داريم كه حدود 100 فروند زمين‌گير است كه به حجم سرمايه‌گذاري زيادي در اين صنعت نياز داريم.

آخوندي با اشاره به احداث شهر فرودگاهي امام و با بيان اين‌كه اين موضوع حجم سرمايه‌گذاري عظيمي مي‌طلبد، گفت: ترمينال يك فرودگاه امام پنج ميليون نفر ظرفيت دارد كه در حال حاضر با 4.9 ميليون ظرفيت فعاليت مي‌كند و در مورد توسعه شهر فرودگاهي بايد ظرفيت 40 ميليون مسافر در سال را براي آن ايجاد كنيم كه بودجه اين پروژه به 120 هزار ميليارد تومان مورد نياز براي تميل پروژه‌هاي عمراني حمل و نقل اضافه مي‌شود.

وي با بيان اين‌كه در حوزه دريايي ظرفيت بندر شهيد بهشتي در چابهار 2.5 ميليون تن است كه بايد به 6.5 ميليون تن افزايش يابد، افزود: براي اين كار حدود 600 ميليون دلار سرمايه‌گذاري نياز داريم و ترمينال دو بندر شهيد رجايي كه ساخته شده بايد تجهيزاتي در آن نصب شود كه نيازمند اعتبار سنگين است.

وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه حمل و نقل تركيبي و بهبود فضاي كسب و كار موضوع مهمي است كه بايد به آن توجه شود، گفت:‌ با بودجه‌اي كه دولت دارد و با اتكا به اعتبارات عمراني دولت نمي‌توان پاسخگوي اين نيازها بود و چاره‌اي جز روي آوردن به بازار نداريم تا بتوانيم بازار حمل و نقل فعالي داشته باشيم.

ضرورت آزادسازي در حوزه حمل و نقل

آخوندي ادامه داد: بنابراين بايد به سمت آزادسازي در حوزه حمل ونقل برويم كه يك مفهوم آن اين است كه نقش ما به عنوان دولت از حاكميت به تنظيم كننده تغيير كند.

وي تاكيد كرد‌: تا زماني كه اين تغيير مدل اتفاق نيفتد توسعه جدي در اين بخش نخواهيم داشت و گفت‌وگوهايي با مجموعه مهندسي و گروه‌هاي مختلف حمل و نقلي داشتم كه در اين زمينه اقداماتي انجام شود.

اعزام تيم بررسي سانحه براي علت تصادف در دزفول

وزير راه و شهرسازي اظهار كرد: براي تصادف اتوبوس دزفول - مشهد گروهي براي بررسي اين موضوع و تهيه گزارش اعزام شده‌اند كه نتايج اين بررسي اعلام مي‌شود.

وي با اشاره به آزادسازي نرخ بليت هواپيما و قطار گفت: اگر بخواهيم تغيير مدل در اين بخش‌ها را داشته باشيم ابتدا بايد به سمت بازار پيش رويم و نمي‌توانيم سيستم كنترل قيمت داشته باشيم و از طرف ديگر بگوييم بخش خصوصي وارد شود.

آخوندي افزود:‌ بايد ساز و كار بخش خصوصي در اين زمينه فراهم شود و به سمت نظام بازار حركت كنيم و از جهت قانوني نيز بايد به سمت قانون آزادسازي قيمت‌ها برنامه پنجم توسعه در بخش ريلي و هوايي پيش رويم.

مداخلات دولت در بخش حمل و نقل كاهش مي‌يابد

وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: به دنبال كاهش مداخلات دولت در اين بخش هستيم.

وي افزد: بايد به سمتي حركت كنيم كه شركت‌هاي حمل و نقل در نظام اقتصادي آزاد، موقعيت رشد و توسعه داشته باشند و ناوگان‌ توسعه يابد.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به ناوگان ريلي موجود گفت: در حال حاضر 1600 واگن داريم كه نياز است حداقل به افزايش اين تعداد به 2200 دستگاه است و حتما اين امر موقعيت اقتصادي جذابي ايجاد مي‌كند.

آخوندي برنامه بعدي آزادسازي قيمت بليت‌ها را بخش هوايي اعلام كرد و گفت: اين قانون را در اين بخش نيز اجرا مي‌كنيم و با دقت بيشتر به سمت عرضه اين امكانات پيش مي‌رويم.

وي با بيان اين‌كه دولت تدبير و اميد تمركز جدي در حوزه حمل و نقل ريلي خواهد داشت، گفت: بايد سهم حمل و نقل ريلي و جاده‌اي به شكل معناداري تغيير كند كه در اين راستا به حمايت دولت و مجلس نياز داريم.

مذاكره با چيني‌ها براي انجام 6 پروژه بزرگ حمل و نقلي

وزير راه و شهرسازي از مذاكره با چيني‌ها براي انجام شش پروژه بزرگ حمل و نقلي خبر داد و گفت: اميدواريم گشايش جدي در اين زمينه صورت گيرد و به واسطه اين پروژه‌ها و از طريق تهاتر نفت با بقيه كشورها بتوانيم بخشي از منابع را تامين كنيم.

وي گفت: اميدواريم با رفع گلوگاه‌هاي موجود، بهره‌برداري را از ظرفيت‌هاي موجود افزايش دهيم.

آخوندي با ابراز اميدواري نسبت به دريافت اعتبارات از صندوق توسعه ملي براي توسعه ناوگان اظهار كرد:‌ با توجه به آلايندگي و مصرف سوخت بيشتر در حمل و نقل جاده‌اي در تلاش هستيم حمل و نقل ريلي را در اولويت قرار دهيم و ما به عنوان استراتژي كلي اين موضوع را به هيات وزيران گزارش داديم و در خواست كرديم كه حمل و نقل ريلي به صورت اساسي در دستور كار و مورد حمايت قاطع دولت قرار گيرد.

وي گفت: برنامه چهار ساله‌اي در اين رابطه به مجلس پيشنهاد داديم كه اگر به تصويب برسد تا پايان سال 96 سهم حمل و نقل ريلي به 23 درصد افزايش مي‌يابد و برنامه‌هايي را در اين رابطه با جزئيات طراحي كرده و به اطلاع هيات وزيران رسانده‌ايم.

مترو پرند به سرعت در حال ساخت است

وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه مترو پرند با سرعت در حال پيشرفت است، اظهار كرد: توافقات ما با شركت مربوطه در حال انجام است و پروژه در مسير خود به خوبي پيش مي‌رود.

وي درباره پروژه شهر فرودگاهي گفت:‌ هيات وزيران اساسنامه شهر فرودگاهي را تصويب كرد كه ما منتظريم فرآيند تصويب نهايي آن انجام شود.

ادامه دارد

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن