تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819669016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لغو مصوبه VPN قانوني


واضح آرشیو وب فارسی:الف: لغو مصوبه VPN قانوني
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات محدوديت دسترسي به سرويس «وي چت» را به دستور كارگروه تعيين مصاديق فيلترينگ عنوان كرد و گفت: اين اپلي كيشن موبايل به دستور كميته تعيين مصاديق و ابلاغ آن به شركت ارتباطات زيرساخت از روز پنجشنبه ۲۸ آذر ماه براي كاربران ايراني فيلتر شده است.

به گزارش مهر، محمود خسروي صبح امروز شنبه در نشست خبري اظهار داشت: دستور فيلتر كردن سايت هاي اينترنتي و ساير اپلي كيشن هاي كاربردي از وظايف كميته تعيين مصاديق فيلترينگ است و شركت ارتباطات زيرساخت تنها مجري اجراي اين دستورات است.

كاهش قطعي ۲۰ درصدي نرخ پهناي باند اينترنت
مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت با اشاره به دستور وزير ارتباطات براي كاهش قيمت نرخ پهناي باند اظهار داشت: هم اكنون فعاليت هاي توسعه اي براي كاهش قيمت پهناي باند را در دستور كار قرار داده ايم و سعي داريم انتقال ميزباني سايت هاي اينترنتي به داخل كشور در ميزان پهناي باند صرفه جويي كنيم.

وي با بيان اينكه از سال گذشته افزايش چشمگيري در هزينه هاي جاري تامين پهناي باند داشتيم، اما افزايش قيمتي روي نرخ نهايي پهناي باند نداشته ايم، افزود: با استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي در زمينه انتقال پهناي باند سعي در كاهش قيمت ها داريم. خسروي گفت: با استفاده از كابل پيشگامان از مسير باراكا به چابهار بالغ بر ۴۰ گيگابيت بر ثانيه ظرفيت پهناي باند را افزايش داده ايم كه در اين زمينه از ظرفيت بخش خصوصي كمك گرفته ايم. معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: با اين وجود به دليل دستور شخص وزير ارتباطات قطعا ۲۰ درصد در نرخ پهناي باند كاهش خواهيم داشت.

مخابرات ۲۷۰ ميليارد تومان بدهكار است
مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت در زمينه اختلاف حساب اين شركت با شركت مخابرات ايران نيز گفت: با مخابرات اختلافات زيادي داريم كه البته بخشي از آن طبيعي است چراكه وقتي يك شركت خصوصي مي شود و بخش هايي از آن در دل حاكميت باقي مي ماند، اختلافاتي پيش مي آيد. وي افزود: طلبي كه شركت ارتباطات زيرساخت از مخابرات دارد، تا پايان سال ۹۱، ۲۷۰ ميليارد تومان برآورد مي شود و اين در حالي است كه مخابرات تنها ۱۲۰ ميليارد تومان آن را پذيرفته است.

خسروي با بيان اينكه منتظر رفع شدن اين اختلافات هستيم، افزود: ما مي گوييم اگر مخابرات با همين ۱۲۰ ميليارد تومان نيز موافق است اين طلب را تسويه كند. در همين حال هفته گذشته نيز جلسه اي با مخابرات داشتيم و كارگروهي ايجاد كرده ايم تا اين موضوع را رفع كند.

لغو مصوبه VPN قانوني
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه استقبالي از VPN قانوني نشد، گفت: با وجود امكاناتي كه فراهم كرده ايم و سرمايه گذاري بر روي تجهيزات قانونمند شدن VPN، اما شواهد نشان مي دهد كه از اين طرح استقبالي صورت نگرفت و بر اين اساس از شوراي عالي فضاي مجازي تقاضا كرده ايم اين مصوبه را لغو كند.

راه اندازي سامانه امنيت شبكه زيرساخت
وي همچنين از راه اندازي سامانه امنيت شبكه ارتباطات زيرساخت (SOC) به عنوان يكي از برنامه‌هاي صد روزه شركت ارتباطات زيرساخت خبر داد و گفت: در همين حال افزايش يك هزار و ۵۰۰ كيلومتر فيبر نوري، افزايش ۴۰ گيگابيتي پهناي باند بين الملل و ۲۵ گيگابيتي ظرفيت اينترنت داخل كشور از ديگر برنامه هاي صد روزه اين بخش بوده كه به اجرا رسيده است.

طراحي نرم افزار داخلي براي شناسايي قاچاق مكالمات
مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت همچنين از طراحي و تهيه نرم افزاري براي شناسايي و مانيتور قاچاق مكالمات و ترافيك ارتباطي خبر داد و گفت: قاچاق صوت سالانه ضرر و زيان اقتصادي و امنيتي بسياري براي كشور ايجاد مي كند كه با طراحي اين نرم افزار مديريت مكالمات در دروازه ورودي كشور صورت مي گيرد و اميدواريم به وسيله اين نرم افزار داخلي كه يكماه است به كار گرفته شده بتوانيم جلوي ترافيك غيرمجاز را به كشور بگيريم.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن