تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819005516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در گفت‌وگو با فارس عنوان شدتوصيه حبيب‌الله چايچيان به شاعران و مداحان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگو با فارس عنوان شدتوصيه حبيب‌الله چايچيان به شاعران و مداحان
استاد حبيب‌الله چايچيان گفت: اگر جوانان بخواهند آثارشان باقي بماند و يا طبق فرمايشات ائمه اطهار (ع) براي هر بيت شعر خانه‌اي در بهشت ساخته شود، راهش اين است كه مدح، مرثيه و يا اشعارشان امر به معروف و نهي از منكر باشد.


استاد حبيب‌الله چايچيان، شاعر اهل بيت (ع) درگفت‌وگو با خبرنگار كتاب و ادبيات باشگاه خبري فارس «توانا»، بيان داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها، ‌اخباري كه به نفع ملت و امت اسلامي است را ضبط و نشر كنند و در مسير عزت قرآن قدم بردارند كه اين به خودي خود عبادت است.

وي اضافه كرد: اگر نيت شاعران، مداحان و گويندگان بزرگ كه سخنراني مي‌كنند، نيت‌شان خدمت‌ به عترت قرآن باشد، عبادت محسوب مي‌شود؛ در خبرگزاري‌ها هم اگر خبرهاي مربوط به چهارده معصوم (ع) را طوري به جامعه عرضه كنند كه امر به معروف و نهي از منكر باشد، عبادت است.

استاد چايچيان در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه پيشنهاد شما به شاعران آئيني چيست،گفت: بنده شعري داشتم كه خطاب به شعراء و مداحان بود كه در مراسمي آن را قرائت خواهم كرد.

به گفته وي، جوان‌ها اگر بدانند كه مسير عترت قرآن، عزت آفرين، موضوع آفرين و شعر آفرين است و دائم در اجتماع مي‌ماند، ديگر اصلاً به جاي ديگر روي نخواهند كرد يعني اگر جوانان بخواهند آثارشان باقي بماند و يا طبق فرمايشات ائمه اطهار (ع) براي هر بيت شعر خانه‌اي در بهشت ساخته شود، راهش اين است كه مدح، مرثيه و يا اشعارشان امر به معروف و نهي از منكر باشد.

انتهاي پيام/و

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن