تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توكيو در برابر پكن از لاك دفاعي خارج شدژاپن براي مقابله با چين استراتژي نظامي جديد اتخاذ كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توكيو در برابر پكن از لاك دفاعي خارج شدژاپن براي مقابله با چين استراتژي نظامي جديد اتخاذ كرد
دولت ژاپن براي مقابله با نفوذ چين در مناطق دريايي مورد ادعاي اين كشور، يك استراتژي نظامي جديد در پيش گرفت كه تغييرات عمده‌اي نسبت به سياست دفاعي محدود قبلي اين كشور دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از خبرگزاري كيودو، ژاپن امروز سه شنبه براي افزايش توان دفاعي و حفظ قلمروي خود در برابر چين يك استراتژي امنيت ملي جديد اتخاذ كرده است.

در سياست امنيت ملي جديد كه در كابينه دولت ژاپن به تصويب رسيد دولت ژاپن به دنبال فعال كردن نقشهاي امنيتي براي تقويت توان دفاع از خود در برابر خارج است. طبق اين استراتژي، ژاپن دستورالعملهاي جديدي براي صادرات تسليحات در نظر گرفته است كه نشانگر تغييرات عمده در سياست محدود دفاعي قبلي اين كشور است.

ژاپن از زمان شكست در پايان جنگ جهاني دوم مجبور شد توان دفاعي محدودي در اختيار داشته باشد و از نظر نظامي زير چتر حمايتي آمريكا قرار گرفت.

خبرگزاري كيودو كه سياستهاي دولت ژاپن را منتشر مي‌كند نوشت: با رشد نفوذ چين در منطقه كه در ارتباط نسبي با آمريكا است اين سياست باعث تقويت اتحاد واشنگتن-توكيو براي مقابله با تهديدات موجود عليه ژاپن مي‌شود.

استراتژي جديد نظامي ژاپن با تعيين منطقه دفاع هوايي جديد چين در آسمان جزاير مورد مناقشه ميان دو كشور در ارتباط مستقيم است.

منطقه دفاعي تازه اعلام شده مناطقي است كه چين، ژاپن، تايوان و كره جنوبي ادعاي مالكيت بر آن را دارند.

چين اخيرا اعلام كرد كه تمامي هواپيماهايي كه از اين حريم هوايي عبور مي كنند بايستي برنامه‌هاي پرواز و اطلاعات شناسايي خود را ارائه دهند تا مشمول اقدامات دفاعي اضطراري نشوند.

آمريكا، ژاپن و كره جنوبي گفته‌اند كه اين قانون چين را نقض كرده و هواپيماهاي نظامي را در اين منطقه به پرواز درآورده‌اند.

انتهاي پيام/ص

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن