تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820310698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اكران «گذشته» در سينماهاي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: اكران «گذشته» در سينماهاي آمريكا
فيلم «گذشته» آخرين ساخته اصغر فرهادي كه نامزد دريافت جايزه گلدن گلاب شده، از روز جمعه در سينماهاي لس‌آنجلس و نيويورك اكران مي‌شود.


به گزارش ايسنا، اصغر فرهادي به همين مناسبت در گفت وگو با شبكه CBS آمريكا با اشاره به ويژگي هاي اين فيلم و وجه مشترك آثارش از علاقه قلبي اش به مردم ايران سخن گفت.
فرهادي درخصوص مساله مطرح شده در اين فيلم و واكاوي گذشته توضيح داد: واكاوي گذشته مساله اي شخصي نيست و مي توان آن را به جامعه بسط داد. آيا جامعه نيز بايد به گذشته مراجعه و آن را جستجو كند يا به طور كامل آن را فراموش كند و نگاهش به آينده باشد؟ من از جايي مي آيم كه نگاه به گذشته جزئي از فرهنگ آن است، همانند چيزي كه در شخصيت احمد در فيلم مي بينيم. در عين حال شخصيت ديگري در فيلم داريم كه گذشته را فراموش كرده و چشم به آينده دارد، اما نمي دانم آيا آنها كاملا گذشته را فراموش مي كنند يا در حال فرار از آن هستند و موقعيت متوازن ميان اين دو چيست؟
اصغر فرهادي درباره علاقه و اصرارش براي اكران فيلم «گذشته» در ايران هم گفت: من واقعا دوست داشتم فيلم «گذشته» در ايران اكران شود و ايراني ها آن را ببينند.
فرهادي درباره متن سخنراني اش هنگام دريافت جايزه اسكار هم بيان كرد: من از بردن جايزه مطمئن نبودم و نمي دانستم به من تعلق مي گيرد، اما هروقت در خيابان قدم مي زدم ، از چشمان مردم مي فهميدم كه همه از ته قلب دوست دارند جايزه اسكار را ببرم. اين يك خواست جمعي بود. به همين دليل وقتي داشتم به اين فكر مي كردم كه چه متني بنويسم، فقط مي خواستم تصوير خوبي را درباره ايراني ها در اذهان مردم جهان ايجاد كنم؛ متن سخنراني ام را هم چند روز قبل از مراسم اسكار در هتل نوشتم. اين متن بدون هيچ فشار و سفارشي از طرف دولت نوشته شد، فقط چند همكار پيشنهاد كردند تا مطالبي را به زبان فارسي بگويم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه تا چه ميزان خود را سفير فرهنگي ايران مي داند، گفت: من خودم را سفير فرهنگي ايران نمي دانم، چون واژه سنگيني است و مسئوليت زيادي برايم دارد. اما خودم را در شرايطي مي بينم كه مي توانم كاري انجام بدهم. من صدايي دارم براي صحبت با مردمي كه مي خواهند گوش كنند. وقتي درباره فيلم «آرگو» صحبت مي كنم، مي دانم اگر چيزي بگويم به گوش افرادي كه منتظرند چيزي از من بشنوند، مي رسد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن