تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819002654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راديو بي بي سي: فقط در يكسال گذشته پانزده هزار نفر با سلاح گرم در آمريكا كشته شدند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: راديو بي بي سي: فقط در يكسال گذشته پانزده هزار نفر با سلاح گرم در آمريكا كشته شدند
تهران / واحد مركزي خبر /اجتماعي 1392/09/24
براساس آماري كه پليس فدرال آمريكا اخيرا منتشر كرده است فقط در يكسال گذشته حدود پانزده هزار نفر با سلاح گرم در اين كشور كشته شدند.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر، در سالگرد حادثه تيراندازي مدرسه سندي هوك در آمريكا، راديو بي بي سي فارسي در گزارشي از هادي نيلي در واشنگتن به بررسي موضوع آزادي حمل و فروش سلاح گرم در آمريكا پرداخت.
خبرنگار بي بي سي گفت: يكسال پيش در چنين روزي يك جوان آمريكايي در دبستاني در كنتيكت تيراندازي كرد و بيست كودك را كشت و آمريكا را در بهت و تاسف فروبرد، بهت و تأسفي كه همچنان زنده است اما منتقدان دسترسي آسان به اسلحه در آمريكا مي گويند اين احساس تأسف كافي نيست و بايد كاري كرد. درست يك روز پس از اين حادثه باز هم تيراندازي در يك مدرسه خبرساز شد، دانش آموزي در دبيرستاني در حوالي دنور كلرادو در مدرسه اش اسلحه كشيد و دو نفر را زخمي كرد كه حال يكي از آنها وخيم گزارش شده است.
وي افزود: روز شنبه در سالگرد تيراندازي سندي هوك، باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا با فراخواندن مردم به فشار آوردن براي وضع محدوديت در فروش اسلحه گفت كه ايالات متحده بايد بيش از اين براي حفاظت از مردم خود تلاش كند. اوباما گفت هنوز به قدر كافي براي حفظ امنيت جامعه و كشورمان اقدام نكرده ايم بايد بيش از اين براي دور نگه داشتن افراد خطرناك از دسترسي به اسلحه تلاش كنيم.
خبرنگار بي بي سي در ادامه گفت: محل حادثه تيراندازي روز گذشته، فقط چند كيلومتر از دبيرستان كلمباين فاصله دارد، مدرسه اي كه بخاطر قتل چهارده دانش آموز در چهارده سال پيش معروف و شناخته شده است. همين هفته پيش گزارش شد كه فرد تيرانداز در حادثه سندي هوك كه در سالگردش هستيم نوعي شيفتگي براي كشتار با اسلحه داشته و مشخصا به حادثه كلمباين خيلي علاقه مند بوده است.
وي افزود: چنين حوادثي باعث شده است حاميان اعمال محدوديت براي خريد اسلحه بيش از پيش صداي خود را بلند كنند. مخالفان اين محدوديت كه اصلي ترين شان لابي اسلحه آمريكا، قدرتمندترين لابي اين كشورست، تأكيد مي كنند كه طبق متمم قانون اساسي اسلحه در آمريكا آزاد است اما مدافعان محدوديت مي گويند در پي نقض اين آزادي نيستند و صرفا مي خواهند دسترسي به سلاح هاي با قابليت كشتار زياد را محدود كنند، سلاح هاي خودكار كه در يك چشم به هم زدن مي توانند جان چند ده نفر را بگيرند.
خبرنگار بي بي سي افزود: نيكول هاكلي كه پسر شش ساله اش پارسال در مدرسه سندي هوك كشته شد همراه با ديگر والدين بچه هاي قرباني در تلاش براي تصويب قوانين محدودكننده در فروش اسلحه است. او به بي بي سي گفت كه چشم اميدش به فعاليت و خواست جامعه است نه اقدام قانونگذاران.
خانم هاكلي گفت: خيلي ناراحت شدم وقتي در ماه آوريل طرح بررسي پيشينه افراد براي فروش اسلحه رأي نياورد، بخصوص با توجه به اينكه خيلي از آمريكائيها و از جمله فروشندگان تسليحات از اين پيشنهاد حمايت مي كردند. متأسفانه اين بيشتر به يك مسئله سياسي تبديل شده است، به نظرم اگر قرار باشد كاري صورت بگيرد نه از طريق كنگره بلكه بايد از طريق جامعه و مردم صورت گيرد.
خبرنگار بي بي سي در پايان افزود: آمريكا يكي از مسلح ترين كشورهاي دنياست، برآورد مي شود يك سوم تا نيمي از مردم آن اسلحه دارند. براساس آماري كه پليس فدرال آمريكا اخيرا منتشر كرده است فقط در يكسال گذشته حدود پانزده هزار نفر با سلاح در اين كشور كشته شدند. رئيس جمهوري آمريكا مي گويد اين آمار به نسبت جمعيت، ده برابر كشورهاي توسعه يافته ديگر است و بايد كاري كرد. با اين حال بازار اسلحه فروشي ها - نو و دسته دوم - همچنان پر رونق است.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن