تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803029395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به نظرات گذشته صانعي درباره آمريكاوقتي صانعي يك مبارز ضدآمريكايي بود+تصاوير


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به نظرات گذشته صانعي درباره آمريكاوقتي صانعي يك مبارز ضدآمريكايي بود+تصاوير
فكر اينكه با آمريكا بسازيم، اوضاع ما بهتر مي‌شود فكر غلطي است، حكومت پهلوي با آمريكا ساخته بود وضع ما آنطور بود. آيا آمريكايي‌ها مي‌خواهند به ما خدمت كنند؟


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، سايت مباحثات نوشت: پس از مذاكرات ژنو و زمزمه ضرورت برقراري ارتباط ايران با آمريكا در برخي از رسانه‌ها، آيت الله صانعي نيز در اين باره اظهار نظري كرده‌اند كه در مقايسه با ديدگاه‌هاي ايشان در گذشته تناقض كامل وجود دارد.

وي در گفت‌وگو با روزنامه نيويورك تايمز با اشاره به درگذشت ماندلا گفت: من اميدوارم كه رهبران دنيا همان گونه كه در مراسم تشييع آقاي ماندلا حاضر شدند و اين‌گونه به او احترام گذاشتند به كار او نيز احترام بگذارند، يكي از كارهاي ارزنده او اين بود كه وقتي آزاد شد از همه آنهايي كه در حق او ظلم كرده بودند گذشت اما به شرط آنكه به مردم بگويند چه ظلم‌هايي در حق او و مردمش كرده‌اند.

وي مي‌افزايد: امروز هم معتقدم دولتمردان ايران و آمريكا و سايرين با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگي كنند.

حال اين سؤال جدي وجود دارد كه آيا آمريكا در استراتژي و روش‌هاي خود در مواجهه با ايران تغييري ايجاد كرده است؟ اساسا ايران چه ظلمي در حق آمريكا كرده است كه آمريكا نيز از حق خود بگذرد؟

پاسخ اين سؤال در بيانات آيت الله صانعي كه در دهه شصت و هفتاد بيان شده است وجود دارد. وي مي‌گويد: «آمريكا موقعي كه دست از جنايت نسبت به مردم دنيا برداشته و پول خون عزيزان ما را داد، آن وقتي كه ثروت‌هاي بلوكه شده ما را دادند، آن وقتي كه آدم شدند ملت ايران با آنها صلح مي‌كند كه بعيد است به اين زوديها به آنجا برسد.»

آيت الله صانعي در دهه شصت و هفتاد موضوع دشمني آمريكا با ايران و ضرورت مقابله ملت ايران با دشمنان را همواره در خطبه‌هاي نماز جمعه و سخنراني‌هاي خود بيان كرده است و كمتر سخنراني از وي سراغ داريم كه اين مسئله مهم را متذكر نشده باشد. با هم چند نمونه از ديدگاه‌هاي وي را مرور مي‌كنيم:

تصوير 1: امروز نهضت و قيام امام امت انقلاب، روحانيت و مردم كار را به جايي كشانده است كه مرگ بر آمريكا در تمام دنيا يك شعار شده است و اين را بدانيد كه امريكا و ديگر ابرجنايتكاران هيچ چيز نيستند. زيرا رهبري امام امت و نقش روحانيت در جامعه و حضور مردم در صحنه تمام نقشه‌هاي آنها را بر آب كرده و رسوا ساخته است. (جمهوري اسلامي 11/8/64)

تصوير 2: فكر اينكه با آمريكا بسازيم، اوضاع ما بهتر مي‌شود فكر غلطي است. حكومت پهلوي با آمريكا ساخته بود وضع ما آنطور بود. آيا آمريكائيها و مسيحيها مي‌خواهند به ما خدمت كنند؟… يك جهت ياد امام، اين است كه اهداف امام را نگهداريم و نبايد كارهاي كليدي به نااهلان سپرده شود.

تصوير 3: اي شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي! يك روز در اين صحن سخنراني كردي و به مردم گفتي كه بگويند مرگ بر آمريكا، تا ريگان و سران آمريكا بشنوند. امروز من طلبه هم به پيروي از تو، از اين ملت تقاضا مي كنم كه بگويند: مرگ بر آمريكا و مرگ بر شوروي (تا هر دو بشنوند).

تصوير 4: آمريكا بايد بداند حتي فرزندان انقلابي كه به مصلحت اسلام و جهاتي كنار رفته‌اند با همه مشكلاتي كه برايشان بوجود آمده است اگر ببينند آمريكا بخواهد حرفي بزند دندانش را در دهانش مي شكنند.

آيت الله صانعي با ذكر اينكه بايد موج جديدي عليه سياستهاي خصمانه آمريكا در كشور ايجاد شود گفت: بعضي مواقع با موج، دشمن از پاي در مي‌آيد. حالا چه شده است كه اعمال ظاهري و سروصدا انجام نمي ‌گيرد نمي دانم. شايد مصلحت كلي در اين باشد والا انقلاب با سروصدا مانده است. اباعبدالله الحسين با دهل و سنج مانده است نه با بي تفاوتي و در خانه نشستن و دعا كردن.

استاد حوزه عليمه ضمن انتقاد از مرعوبين و ناآگاهان و علاقمندان به رفاه و پست و مقام تاكيد كرد: دينداري جانبازي مي خواهد فشار و داد و محروميت مي خواهد. حفظ احكام اسلام امروز نياز دارد به اينكه مقابل آمريكا بايستيم و با او درگير شويم و اگر كسي ايستادگي كرد از او حمايت كنيم.

تصوير 5: ملت مسلمان ايران از امام خود اين درس بزرگ را فراگرفته و با رژيم عراق كه بدتر از يزيد است و با اسرائيل و آمريكا و فرانسه كه عليه حكومت اسلامي ميجنگند سازش نخواهد كرد.

تصوير 6: ملت ايران مخالف سازشي نيست كه همراه با عدالت باشد. مخالف با سازش گرگ و ميش است. مخالف با ظلم و جنايت و وحشيگري است. جالب‌ترين تعبير را در اين سخنرانيها بعد از امام، امروز مقام معظم رهبري داشتند «آمريكا غرورطلب و تزايد طلب است». خداوند ايشان را و بقيه افرادي كه براي اين انقلاب رنج برده و مي برند حفظ نمايد.

برخي فكر نكنند كه اگر ما با آمريكا سازش كرديم اسلام و قرآن و ارزشهاي مكتبي در ايران همچنان باقي خواهند ماند. نه هرگز چنين نيست… اينطور نيست كه اگر آمريكا يك تغيير جزئي در سياست خود دهد آن موقع با مسلمانان و حوزه‌هاي علميه خوب مي‌شود. بلي آمريكا اسلام مراكشي و حسين اردني و اسلامي كه كفار بر مسملمين در تمام زمينه‌هاي اقتصادي سياسي و فرهنگي سلطه داشته باشند قبول دارد.

هنوز ملت ما فراموش نكرده است كه امام فرموده‌اند: آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند. اين سخن كسي است كه تمام پيش بينيهايش درست بوده و در آنها اشتباهي رخ نداده و نمي‌دهد.

آمريكا موقعي كه دست از جنايت نسبت به مردم دنيا برداشته و پول خون عزيزان ما را داد، آن وقتي كه ثروتهاي بلوكه شده ما را دادند، آن وقتي كه آدم شدند ملت ايران با آنها صلح مي كند كه بعيد است به اين زوديها به آنجا برسد.

دشمن چه فكر مي كند. شايد بنده و جنابعالي به فكر 13 آبان نباشيم… اما ملت به فكر 13 آبان است. دانشجويان، طلاب و در راس، مقام معظم رهبري به فكر 13 آبان مي‌باشند و سخن همه فرزندان امام را خلاصه كرده و مي‌گويد و با آن صلابتي كه مخصوص حكومت اسلامي است به آمريكا حمله مي‌كند و بجا حمله كرد، سلام بر او و سلام بر امام او و سلام بر همه يارانش و سلام علي المرسلين.

تصوير 7: ضدانقلاب هرچه باشد بايد بايكوت شود. يعني كسي كه حركت ضدانقلابي دارد بايد منفي شود بايد فراموش شود، در تاريخ بايد همه چيزش از بين برود. به جاي رحمت و تحتّي كه برنامه قرآن است بريده باد و مرگ بر ابي لهب، حركت قرآني است. اين راهي است كه قرآن بما ياد ميدهد. عموي پيغمبر قوم و خويش پيغمبر باشد در رابطه با اسلام و انقلاب اسلامي اين حرفها بدرد نميخورد. طلحه و زبير باشد سابقه انقلابي داشته باشد سابقه انقلابي اش هم انقلابي نبوده سابقه انقلابي شان هم براي خدا نبوده، طلحه و زبير كه مؤمن شدند، طلحه و زبير كه مسلمان شدند آمدند براي كسب شخصيت تاريخ زندگي شان معلوم است از اول كه آمدند مشكوك آمدند آنها اسلام واقعي را نپذيرفتند.

حالا ما اعتراف كنيم چرا اين آدم انقلابي اينجور شده. خوب آن انقلابي اش هم قلابي بوده آن انقلابي اش كه حقيقي نبوده است….

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن