تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803317499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات مواد اوليه‌ي تاريخ مصرف گذشته حقيقت نداشته است/ تحقيق پيدا نكردن 1400 ميليارد تومان براي درمان زوج‌هاي نابارور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: واردات مواد اوليه‌ي تاريخ مصرف گذشته حقيقت نداشته است/ تحقيق پيدا نكردن 1400 ميليارد تومان براي درمان زوج‌هاي نابارور
دكتر هاشمي با بيان اين‌كه دولت در اعتبارات سال 92، 1400 ميليارد تومان براي درمان زوج‌هاي نابارور اختصاص داده بود گفت: حتي پرداخت يك ريال آن‌هم تا به امروز محقق نشده است .


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دكتر قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت امروز 25 آذر در حاشيه مراسم تكريم و معارفه رئيس جديد دانشگاه علوم پزشكي ايران در جمع خبرنگاران در خصوص بودجه‌ي دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: بودجه‌ي مستقل اين دانشگاه پرداخت شده اما كمبود بودجه همچنان ادامه دارد. البته كمبود بودجه در تمام دانشگاه‌ها وجود دارد. به طوري كه بودجه ي 210 هزار ميليارد توماني كه مربوط به امسال بوده محقق نشده است.

وي در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن درمان زوج‌ها نابارور افزود: سال گذشته 1400 ميليارد تومان دولت براي موضوع در اعتبارات سال 92 ديده بود كه يك ريال آن هم محقق نشد. البته سازمان‌هاي بيمه‌اي هم تا زماني كه اعتبارات لازم را دريافت نكنند، زير بار پوشش اين خدمات نمي‌روند.

وزير بهداشت در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اين‌كه يكي از نمايندگان مجلس از واردات مواد اوليه‌ي دارويي تاريخ مصرف گذشته خبر داده بود عنوان كرد: ما اين مسئله را با رئيس سازمان قضا و دارو عنوان كرديم و گروهي هم مسئول پيگيري اين موضوع شدند، كه در نهايت نتايج بدست آمده نشان داد كه اصلا چنين موضوعي صحت نداشته است و هر زماني هم كه بازرسين غذا و دارو با مواد اوليه ي تاريخ مصرف گذشته بخورد كنند به سرعت آن ها را معدوم كنند، چرا كه اين كار شوخي بردار نيست.

توليد بخشي از فاكتورهاي خوني تا 4 سال آينده

قاضي زاده هاشمي در خصوص داروهاي وارداتي نيز تصريح كرد قيمت داروهاي وارداتي بسيار گرانتر از داروهاي توليد داخل است. به عنوان مثال فاكتورهاي انعقادي از نمونه داروهاي وارداتي هستند كه اگر يك بيمار نيازمند به اين فاكتور يك برش كوچك روي بدنش ايجاد شود، "وزارت بهداشت" بايد 40 ميليون تومان بابت اين فاكتورها پرداخت كند.

بايد توجه داشت كه مشابه داخلي خيلي از اين داروها وجود ندارد. بنابراين طبق هدف گذاري خوبي كه در "وزارت بهداشت" انجام داده‌ايم قرار است كه تا 4 سال آينده با هم كاري سازمان انتقال خون و بخش خصوصي با جمع آوري پلاسما بخشي از اين فاكتور ها را كه چيزي حدود 500 ميليون دلار مي‌شود را در كشور توليد كند.

افزايش واردات دارويي

وي در پاسخ به اين‌كه آيا واردات دارو با تغيير دولت كاهش پيدا كرده است يا نه عنوان كرد واردات دارو رو به افزايش بوده چرا كه وقتي ما حوزه‌ي بهداشت و درمان را در اختيار گرفتيم كمبودهاي دارويي در كشور زياد بود و در اين زمان براي رفع كمبود ها شركت‌هاي وارداتي را مجبور به واردات كرديم تا نياز مردم را پاسخگو باشيم.

بنابراين نه تنها واردات كم نشده بلكه اين ميزان اضافه شده است، اما جزو سياست هاي ما در آينده برنامه ريزي روي كيفيت، قيمت و مصرف دارو است.

تعرفه‌هاي غير واقعي مسئول تعطيلي مراكز تصوير برداري نه تحريم

وي در ادامه در خصوص تعطيلي مراكز تصوير برداري مثل ام آر آي و سيتي اسكن افزود: مشكل ما در اين حوزه تهيه‌ي لوازم يكي آنها است. وقتي دستگاهي خراب مي‌شود، در حال حاضر با وضعيت موجود بايد براي تعويض يك قطعه پول هنگفتي را پرداخت كرد كه با تعرفه‌هاي موجود اصلا جور در نمي‌آيد.

وي ادامه داد: در واقع بايد تعرفه ها واقعي شود تا اگر دستگاه‌ها دچار مشكل شد بتوانند هزينه ي تعمير آن‌را بپردازند. بايد توجه داشت كه تحريم ها مشكل اساسي تربيتي اين مراكز نبوده اما كمبود منابع اثر داشته است.

هاشمي در خصوص رعايت منشور حقوق بيماران در بيمارستان‌ها تاكيد كرد: اين مسئله به فرهنگ عمومي مردم ارتباط دارد، اين‌كه بنري در خصوص منشور حقوق بيماران در بيمارستان‌ها نصب شده يك تكليف است، اما مسئله‌ي مهم وجدان كاري مديران و مسئولان بيمارستان‌ها است كه به اكرام و تكريم بيماران بپردازند و مردم هم بايد از فرهنگ اخلاقي بالايي برخورداري باشند تا اين منشور به درستي در بيمارستان‌ها رعايت شود.

كاهش بودجه‌ي ماندگاري پزشكان در مناطق محروم

هاشمي در خصوص دلالي اعضاي بدن گفت: من هم اين موضوع را در يكي از گزارشات روزنامه‌ها خواندم كه بعد از خواندن اين گزارش كميته‌اي تشكيل شده تا علاوه بر حراست، اين موضوع را بررسي كند. اگر دروغ باشد كه هيچ، اگر اين موضوع صحت داشته باشد به طور جد به دنبال افراد خاطي برخورد خواهيم كرد.

وي در پايان در خصوص بودجه‌ي ماندگاري پزشكان متخصص در مناطق محروم خاطر نشان كرد: اين بودجه كاهش پيدا كرده در صورتي كه پرداخت اين بودجه بسيار كمك كننده بود و مي‌توانست باعث ماندگاري پزشكان در اين مناطق شود.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن