تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801185112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل هواشناسي كردستان خبر دادسقز سردترين شهر كردستان / افزايش 30 درصدي بارندگي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل هواشناسي كردستان خبر دادسقز سردترين شهر كردستان / افزايش 30 درصدي بارندگي‌ها
مديركل هواشناسي كردستان گفت: شهرستان سقز هم‌ اكنون با 22 درجه زير صفر سردترين شهر استان است.


محمدطالب حيدري در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار كرد: در حال حاضر حداقل دماي هواي در شهرهاي سنندج 7 درجه زير صفر، قروه 11 درجه زير صفر، بيجار 12 درجه زير صفر، مريوان 16 درجه زير صفر، بانه 10 درجه زير صفر، كامياران 7 درجه زير صفر و دهگلان 12 درجه زير صفر است.

وي افزود: هم‌اكنون كمترين ميزان دما و حداقل دما در شهرهاي سقز منهاي 22 درجه سانتيگراد، زرينه اوباتو 18 درجه زير صفر، ديواندره و قاملو دهگلان هر كدام 17 درجه زير صفر هستند.

به گفته مديركل هواشناسي كردستان پيش‌بيني مي‌شود موج سرما و شدت برودت هوا از چهارشنبه جاري در سطح استان كاهش يابد.

حيدري افزود: اين موج سرما در چنين شرايط فصلي و در اواخر فصل پاييز عادي است و برودت هوا ناشي از نزديك شدن به انقلاب زمستانه(شب يلدا) است كه از شدت تابش خورشيد طي اين روزها به حداقل ميزان دماي هوا خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه دو اتفاق مهم در طول روزهاي آخر فصل پاييز صورت مي‌گيرد، تصريح كرد: اتفاق اول مربوط به اولين روز زمستان با عنوان انقلاب زمستانه يا شب چله است و اتفاق دوم در روز 13 دي ماه كه زمين به نزديك‌ترين فاصله خورشيد مي‌رسد كه كاهش دما به اوج مي‌رسد كه در چنين شرايطي نيمكره شمالي دماي هوا شرايط زمستانه را تجربه خواهد كرد.

افزايش 30 درصدي بارش‌ها در سال زراعي جاري

مديركل هواشناسي كردستان از افزايش 30 درصدي ميزان بارش‌هاي استان از اول مهر ماه تا امروز در سطح استان خبر داد و اظهار كرد: ميانگين ميزان بارش‌ها در مدت ياد شده در سطح استان 228 ميلي‌متر بوده است.

حيدري بيان كرد: اين ميزان بارش‌هاي استان در مدت ياد شده در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه 180 ميلي‌متر بوده از رشد 30 درصدي برخوردار است.

وي اضافه كرد: ميزان بارش‌هاي بارندگي اول مهر ماه تا امروز در مقايسه با دوره بلند مدت 66 درصد افزايش داشته است.

مديركل هواشناسي كردستان بيشترين ميزان بارندگي در سال زراعي جاري را مربوط به شهر مريوان با 367 ميلي‌متر و كمترين را مربوط به شهر سنندج با 137 ميلي‌متر عنوان كرد.

حيدري در پايان خاطر نشان كرد: بر اساس نقشه‌هاي هواشناسي در حال حاضر موج بارشي قابل ملاحظه‌اي در سطح استان پيش‌بيني نمي‌شود اما از ميزان شدت برودت هوا كاسته خواهد شد.

انتهاي پيام/79005/صا30

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن