تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801624547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان خبر دادفعاليت 210 هزار صنعتگر در كردستان/وجود 32 رشته صنايع دستي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان خبر دادفعاليت 210 هزار صنعتگر در كردستان/وجود 32 رشته صنايع دستي
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان از فعاليت 210 هزار صنعتگر در اين استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، فرهاد ميمنت‌آبادي صبح امروز در سمينار آموزشي تاثير صنعت گردشگري بر اقتصاد و اشتغال در مركز آموزش و پژوهش استانداري كردستان اظهار داشت: استان كردستان داراي ظرفيت‌هاي برجسته‌اي در حوزه گردشگري و صنايع دستي است.

وي با بيان اينكه قدمت سرزمين كردستان بر اساس كاوش‌هاي انجام شده اخير به 12 هزار سال پيش يعني عصر آهن بر مي‌گردد، افزود: كردستان يكي از قدمي‌ترين سكونتگاه هاي ايران اسلامي است.مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان افزود: كردستاني‌ها به عنوان ايراني‌ترين ايراني‌ها در كنار مرزداري داراي ميراث گرانبهاي فرهنگي و گردشگري هستند.

ميمنت‌آبادي تصريح كرد: طبيعت زيبا و بكر اين استان در كنار جذابيت‌هاي خدادادي و آثار ساخته دست بشر، امنيت پايدار و صنايع دستي در طول سال‌هاي اخير موج گردشگران بسياري را از داخل و خارج از كشور به سمت خود جذب كرده است.

به گفته وي، جاذبه‌هاي طبيعي، نعمت‌هاي خدادادي در كنار دسترنج مردم، اين استان را در طول تاريخ به عنوان يكي از استان‌هاي گردش‌پذير مورد توجه قرار داده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان به وجود يك‌هزار و 800 اثر فرهنگي در اين استان اشاره كرد و گفت: بيش از 800 اثر از اين تعداد ثبت ملي شده‌ است.

ميمنت‌آبادي خاطرنشان كرد: در كنار وجود نعمت‌هاي خدادادي مانند درياچه زريوار، چشمه باباگرگر، منطقه اورامان و ساير نقاط، دسترنج هنرمندان كردستاني نام اين استان را براي هميشه در تاريخ ماندگار كرده است.

وي با بيان اينكه بي‌نظيرترين حجاري‌هاي دست‌ساز در اين استان قرار دارد كه در كمتر جاي اين كشور ديده مي‌شود، گفت: غاركرفتو از جمله جاذبه‌هاي گردشگري اين استان است كه يكي از بي‌نظيرترين معماري‌هاي صخره‌اي در كل دنيا است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان خاطرنشان كرد: اگر بتوانيم از امكانات و بسترهاي موجود به خوبي استفاده كنيم صنعت گردشگري به بهترين شكل در استان پاسخ خواهد داد.

ميمنت‌آبادي با بيان اينكه در حوزه صنعت‌ گردشگري در ابتداي راه هستيم، بيان داشت: از لحاظ زيرساخت‌ها و همچنين افراد متخصص و توانمند در حوزه توسعه گردشگري نيازمند انجام اقدامات اساسي هستيم.

به گفته وي، مردم اين استان از نظر معنوي داراي غني‌ترين آداب و رسوم هستند كه از گذشتگان به ارث برده و در حال حاضر نيز در زندگي آنان جاري است.

وجود 32 رشته صنايع دستي

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان به وجود 32 رشته صنايع دستي فعال در اين استان اشاره كرد و بيان داشت: 21 رشته از اين تعداد خاص خود استان است.

ميمنت‌آبادي افزود: صنعتگران اين استان آثاري خلق مي‌كنند كه در تمام دنيا كم نظير بوده و تاكنون 8 اثر صنايع دستي كردستان موفق به كسب مهر اصالت يونسكو شده است.

وي در پايان تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 210 هزار صنعت‌گر كه 65 هزار نفر آنها آموزش ديده رسمي و داراي مجوز هستند در استان فعاليت مي‌كنند.

انتهاي پيام/79002/س40

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن