تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804293465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دروغ‌هاي واشنگتن درباره سوريه لو رفت


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دروغ‌هاي واشنگتن درباره سوريه لو رفت
انتشار گزارش بازرسان تسليحات شيميايي سازمان ملل متحد كه به حملات با گاز سارين از سوي نيروهاي " شورشي " اشاره دارد در واقع بيش از پيش دروغ هاي دولت باراك اوباما رئيس جمهور امريكا را درباره مقصر دانستن مسئوليت سوريه در حملات شيميايي 21 اوت گذشته در منطقه غوطه در حومه دمشق نشان مي‌دهد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست، به نظر مي رسد واشنگتن از اين حادثه به عنوان بهانه‌اي براي طرح برنامه حمله خود عليه اين كشور با هدف تغيير حكومت بشار اسد رئيس جمهور سوريه استفاده كرد.

گزارش روز پنجشنبه گذشته سازمان ملل متحد به دنبال انتشار مقاله سيمور هرش روزنامه نگار سرشناس در " لندن ريويو آف بوكس" فاش كرد دولت باراك اوباما تعمدا اطلاعات را دستكاري كرده است تا از آن به عنوان دليلي نادرست عليه دولت سوريه و دست داشتن ارتش آن در حملات غوطه استفاده كند.

وي به نقل از مقامات اطلاعاتي و ارتشي سابق و كنوني امريكا به تشريح كذب بودن اطلاعات مرتبط با حملات 21 اوت گذشته و نيز پنهان كردن گزارش هاي اطلاعاتي موجود درباره توانايي توليد و استفاده شبه نظاميان جبهه النصره از گاز اعصاب سارين در حمله غوطه ، مي پردازد.

گزارش 82 صفحه اي تسليحات شيميايي سازمان ملل متحد بر اساس تحقيقات ميداني از چندين منطقه كه گفته مي شود تسليحات شيميايي در آنجا از سوي دولت سوريه يا دولت هاي امريكا ، فرانسه و انگليس مورد استفاده قرار گرفته ، ارائه شده است.

بازرسان در اين تحقيقات خود به بررسي و تحليل نمونه هاي زيست محيطي و خاك اين مناطق از جمله آزمايش نمونه مو ، ادرار ، خون و بافت افراد براي يافتن نشانه هايي از استفاده مواد شيميايي و نيز مصاحبه با بازماندگان ، شاهدان ، كاركنان پزشكي پرداختند.

اين بازرسان در گزارش خود چنين نتيجه گرفتند علاوه بر حمله غوطه ، دست كم چهار حمله احتمالي ديگر با گاز سارين در سوريه صورت گرفته است. در سه موارد از اين حملات ، سربازان ارتش سوريه قربانيان اين حملات مرگبار بودند و در حمله چهارم اين غيرنظاميان بي دفاع بودند كه هدف حمله قرار گرفتند. اما حتي در يك گزارش آنان نيامده است كه حملات شيميايي عليه شورشيان صورت گرفته است.

دو مورد از اين حملات شيميايي تاييد شده در بحبوحه تشديد ناآراميها درباره حملات شيميايي در سوريه صورت گرفته است. يعني در تاريخ 24 اوت ، سه روز پس از حمله به غوطه و زماني كه باراك اوباما خود را براي حمله نظامي امريكا عليه سوريه آماده و دولت سوريه را به گذر از " خط قرمز" و استفاده از گاز سارين عليه غيرنظاميان اين كشور متهم مي كرد.

آن چه كه در گزارش سازمان ملل متحد به عنوان " حمله اي نسبتا كوچك" توصيف شده ، از سوي شاهدان و منابع پزشكي به خوبي تاييد شده است و حتي نمونه هاي خون مقامات سوري كه از سوي بازرسان سازمان ملل متحد گردآوري شده است ، نشانه هاي مثبتي از سارين را نشان مي‌دهد.

در اين گزارش و در تشريح ماجرا آمده است : گروهي از سربازان مشغول پاكسازي برخي ساختمان هاي تحت كنترل نيروهاي مخالف بودند. حدود ساعت 11 به وقت محلي گلوله باران شديدي از سوي مخالفان صورت گرفت و پس از آن از شنيدن صداي انفجار كوتاهي و انتشار بوي گاز بسيار نامطبوعي خبر دادند. سربازاني كه در فاصله نزديك از اين محل قرار داشتند علائم خاص و عجيبي را تجربه كردند.

يك روز پس از اين حمله در تاريخ 25 اوت، گاز سارين بار ديگر در مقياس كوچك عليه سربازان سوري در شهر اشرفيه استفاده شد. بازرسان بار ديگر از وقوع حمله شيميايي خبر دادند و آن را تاييد كردند اما هرگز از آنها خواسته نشد تعيين كنند چه كساني مسئول چنين حملاتي هستند.

تنها نتيجه اي كه در اين ميان مي توان گرفت اين است كه شورشيان مورد حمايت امريكا مسئول چنين جرايم جنگي هستند كه به شكل استفاده از حملات شيميايي عليه سربازان و غيرنظاميان سوري صورت گرفته است.

چنين اقداماتي در واقع با هدف تغيير مسير ناآراميها و تلفات آنها در ميادين نبرد صورت گرفته است كه زمينه را براي مداخله هاي نظامي فرانسه ، انگليس و امريكا به سبك ليبي براي سرنگوني حكومت بشار اسد و روي كار آوردن مخالفان مورد حمايت امپرياليست بر سر قدرت ، فراهم مي كرد.

در واقع مي توان گفت دولت باراك اوباما تعمدا درباره حملات غوطه دروغ گفت تا زمينه را براي از ميان برداشتن مانع ديگري بر سر اهداف امپرياليستي امريكا در اين منطقه غني از نفت و انزواي بيشتر ايران در آستانه حمله نظامي احتمالي عليه اين كشور، فراهم كند.

اما سرانجام اوباما در پي اختلاف نظرات شديد در داخل دولتش و نيز مخالفت‌هاي عمومي مردم امريكا و كشورهاي جهان با به راه افتادن جنگي ديگر در خاور ميانه، از طرح حمله خود به سوريه عقب نشيني كرد.

واشنگتن سرانجام با طرح روسيه درباره انهدام تسليحات شيميايي سوريه و باز شدن راه گفتگوها با دولت ايران موافقت كرد. انگيزه اصلي چنين تغيير موضعي در واقع تمايل اين كشور براي معطوف كردن توجه خود به آسيا و جنگ بالقوه عليه رقيب بين المللي امپرياليسم امريكا يعني چين بود.

افشاگري هاي جديد مربوط به دروغ هاي دولت باراك اوباما درباره سوريه در واقع بيشتر نقش مجرمانه رسانه هاي امريكايي و بين المللي را نشان مي دهد. ده سال قبل نيز دولت جرج دبليو بوش رئيس جمهور وقت امريكا درباره وجود تسليحات كشتار جمعي در عراق دروغ گفت و رسانه‌هاي جمعي نيز از چنين ادعايي حمايت كردند.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن