تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804244421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدنواخته شدن زنگ تغيير مديران در كرمان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدنواخته شدن زنگ تغيير مديران در كرمان
زنگ تغيير مديران در استان كرمان هم مانند ساير نقاط ايران با روي كار آمدن دولت يازدهم نواخته شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، زنگ تغيير مديران در استان كرمان هم مانند ساير نقاط ايران با تغيير دولت و روي كار آمدن دولت يازدهم نواخته شده است.

كرمان و تغييرات گسترده مديران

دولت‌ها در ايران كه تغيير مي‌كنند، تغييرات مديران در سطوح مختلف هم آغاز مي‌شود و البته استان كرمان هم در اين ميان با توجه به سابقه سياسي و موقعيت ويژه‌اي كه دارد به طور معمول شاهد تغييرات گسترده‌اي است.

هر چند كه در دولت‌هاي نهم و دهم شاهد حضور سه استاندار در كرمان بوديم، اما تغييرات اساسي در اين دولت‌ها را در واقع سردار محمد رئوفي‌نژاد نخستين استاندار احمدي‌نژاد در كرمان انجام داد، تغييراتي كه به گفته رئوفي‌نژاد به تناسب رويكرد دولت ضرورت داشت و اين تغييرات در استان كرمان بيش از ساير استان‌ها مشهود بود، زيرا كرمان يكي از استان‌هاي سياسي ايران به شمار مي‌رود.

رئوفي‌نژاد براي تغيير مسئولان بر اين امر تاكيد داشت كه بسياري از مديران دولت قبلي در استان كرمان دولت جديد را قبول نداشتند و نمي‌توانستند، همكاري خوبي داشته باشند.

اگرچه در زمان مديريت رئوفي‌نژاد در كرمان شاهد اين امر بوديم كه وي تعدادي از مديراني كه خودش انتخاب كرده بود را هم تغيير داد، تغييراتي كه به گفته وي براي افزايش سرعت كار و اصلاح وضعيت بوده است، اما بعد از پايان استانداري رئوفي‌نژاد در كرمان و در دوران استانداري حبيب‌الله دهمرده و اسماعيل نجار هر چند با حضور هر يك از اين استانداران بحث تغييرات مديران هم شنيده مي‌شد، اما بسياري از اين صحبت‌ها فقط در حد شايعه باقي ماند و شاهد تغييرات ناچيزي در سطح مديران بوديم و البته فرمانداران در كرمان هم بيش از آن كه تغيير كنند در سطح استان جابه‌جا شدند.

و البته بيشتر تغييراتي هم طي سال‌هاي پس از رفتن رئوفي‌نژاد از كرمان و به ويژه در سطح معاونان استاندار صورت گرفت به خواست خود آنها بود.

تغيير مديران قبل از انتخاب استاندار جديد كرمان

و اما با روي كار آمدن دولت روحاني و تغييرات گسترده مديران در سطح كلان كشور در استان كرمان هم تنور گمانه‌زني‌ها براي تغيير مديران گرم شد و از هفته گذشته با تغيير استاندار كرمان شعله‌هاي اين تنور زبانه كشيده است.

گرچه عليرضا رزم‌حسيني كه از شنبه هفته گذشته به صورت رسمي فعاليت خود به عنوان استاندار كرمان را آغاز كرده است، هنوز هيچ عزل و نصبي را انجام نداده است، اما قبل از حضور استاندار جديد كرمان شاهد تغيير تعدادي از مديران در ديار كريمان بوديم، تغييراتي كه برخي از آنها با حواشي مختلفي هم همراه بود.

با توجه به اينكه تغيير تعدادي از مديران كرمان قبل از معرفي استاندار جديد كرمان صورت گرفت، اين امر اعتراضاتي را به دنبال داشت، منتقدان معتقد بودند، تغيير زودهنگام مديران و يا فرمانداران بدون در نظر گرفتن نظر استاندار جديد مي‌تواند تبعات نامطلوبي را براي كرمان به دنبال داشته باشد.

نخستين تغيير در ميراث فرهنگي كرمان

اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان نخستين دستگاه اجرايي در استان كرمان بود كه در دولت يازدهم دستخوش تغييرات مديريتي شد و حسين شمس‌الديني مديركل سابق ميراث فرهنگي جاي خود را به موحدي داد تا وي سرپرست اين مجموعه شود.

هرچند كه موحدي از متخصصان حوزه ميراث فرهنگي در استان كرمان به شمار مي‌رود، اما اين موضوع مطرح است كه وي هم به صورت موقت در اين سمت حضور دارد و قرار است، محمد سام مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان در دوران اصلاحات بار ديگر بر اين مجموعه مديريت كند.

انتقاد اصلاح‌طلبان به رئيس جديد دانشگاه علوم پزشكي كرمان

تغيير عبدالرضا صباحي رئيس دانشگاه علوم پزشكي كرمان هم با انتخاب وزير بهداشت، تحقيقات و آموزش پزشكي در حالي صورت گرفت كه هنوز تكليف استاندار كرمان در دولت يازدهم مشخص نشده بود.

هرچند حقدوست در دانشگاه علوم پزشكي كرمان جايگزين صباحي شد، اما اين انتصاب بازتاب‌هايي را از سوي برخي اصلاح‌طلبان به دنبال داشت به طوري كه در يكي از سايت‌هاي نزديك به اصلاح‌طلبان كرمان به اين موضوع اشاره كرد در حالي خقدوست بر دانشگاه علوم پزشكي كرمان تكيه زده كه هيچ يك از نيروهاي اصلاح‌طلب و دانشگاهي حاضر به قبول اين مسئوليت نشدند.

اين سايت همچنين مدعي شد، سرپرست جديد دانشگاه علوم پزشكي كرمان كه در دولت نهم و در زمان رياست زاهدي معاونت آموزشي دانشگاه را عهده دار بود و ظاهرا در همين سال‌ها در جريان موضوعي پژوهشي با وزير فعلي بهداشت آشنايي پيدا مي‌كند و وزير بهداشت بدون هماهنگي با استاندار جديد كرمان و مجموعه حاميان دولت دست به انتخابي سليقه‌اي و تا حدودي سفارشي زده است.

نخستين فرمانداري كه تغيير كرد

فرماندار جيرفت هم نخستين فرمانداري است كه در دولت يازدهم در استان كرمان تغيير كرد، غنچه‌پور فرماندار سابق جيرفت كه با روي كار آمدن دولت جديد به دنبال كارهاي بازنشستگي خود رفت و براي مدتي مسئوليت‌هاي فرمانداري جيرفت را بر عهده يكي از معاونان خود گذاشته بود قبل از آن كه استاندار جديد كرمان كارش را آغاز كند جاي خود را به احمد اميني‌روش داد، اين فرماندار از نيروهاي اصلاح‌طلب است كه با سفارش جهانگيري معاون اول رئيس جمهور حكمش را دريافت كرد.

تغيير جنجالي مديركل آموزش و پرورش كرمان

اما تغيير مديركل آموزش و پرورش استان كرمان را مي‌توان يكي از جنجالي‌ترين تغييرات طي ماه‌هاي اخير دانست، ابراهيم شيخ‌بهايي مديركل سابق آموزش و پرورش استان كرمان در حالي كه از مراسم توديع و معارفه يكي از مديران آموزش و پرورش در يكي از شهرستان‌هاي كرمان برمي‌گشت، متوجه شد كه برادر بازنشسته معاون اول رئيس جمهور جايگزين وي در آموزش و پرورش شده است.

انتخاب ابراهيم جهانگيري براي تصدي مديريت آموزش و پرورش استان كرمان موجب اعتراضات گسترده‌اي شد، معترضان معتقد بودند در حالي كه نيروهاي باسابقه و پرانرژي در آموزش و پرورش كرمان مشغول به كار هستند چه لزومي دارد يك فرد بازنشسته كه پنج سال از عرصه آموزش و پرورش فاصله داشته است بر مسند رياست اداره كل آموزش و پرورش كرمان تكيه زند.

تغيير در صنعت و معدن 2 روز مانده به آغاز به كار استاندار جديد كرمان

تغيير در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان هم يكي ديگر از تغيير و تحولات صورت گرفته در ديار كريمان در دولت يازدهم است كه تنها دو روز مانده به آغاز به كار رسمي استاندار جديد كرمان انجام شد.

محمد عابدي‌نژاد رئيس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كرمان هم جاي خود را به محمود سلطاني از نيروهاي اصلاح‌طلب داد.

همچنين در دولت يازدهم شاهد تغيير مديرعامل شركت گاز و چند مدير در شهرستان‌هاي تابعه استان كرمان هستيم.

نگاه استاندار كرمان به تغيير مديران

استاندار جديد كرمان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس كه از وي پرسيد آيا شما هم مانند رئيس جمهور كه تمام استانداران را تغيير داد، تمام فرمانداران استان كرمان را تغيير مي‌دهيد، فقط به اين سخن بسنده كرد كه جواب اين سئوال را به وقتش مي‌دهم.

هر چند كه عليرضا رزم‌حسيني در پاسخ به خبرنگار فارس كه از وي خواست تا نام معاونان جديد خود را اعلام كند هم سكوت كرد، اما در نخستين شوراي اداري كه با حضور وي در سالن شهيد مرتضوي برگزار شد، آن جا كه رزم‌حسيني گفت: تغيير مديران امري طبيعي و تغيير مديريت تغيير اختيارات مسئوليتي است و مشي ما در استان كرمان پيروي از سياست‌هاي رييس جمهور است در واقع به صورت تلويحي به اين موضوع اشاره كرد كه تغيير مديران را در دستور كار دارد.

بودن يا نبودن، مسئله اين است

هرچند كه زمزمه‌ها در مورد تغييرات گسترده مديران در استان كرمان به گوش مي‌رسد، اما بايد منتظر ماند و ديد آيا رزم‌حسيني تمام مديران دولت‌هاي نهم و دهم را بركنار مي‌كند و يا اينكه برخي از اين مسئولان همچنان به كار خود ادامه مي‌دهند، رفتن مديران امري طبيعي است، اما مهم‌تر اين است با توجه به شعار فراجناحي استاندار كرمان چه افرادي و با چه سابقه و تواني جايگزين مي‌شوند.

=============

گزارش از: مهسا حقانيت

=============

انتهاي پيام/80019/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن