تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819543740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتظار كاهش تورم به ۲۵ درصد در سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: انتظار كاهش تورم به ۲۵ درصد در سال آينده
معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: سهم ماليات از توليد ناخالص داخلي به ۷ درصد رسيده است كه بايد طبق قانون برنامه اين نسبت به ۱۰ درصد و نرخ تورم به ۲۵ درصد برسد.
به گزارش معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور، فرهاد دژپسند معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور گفت: اعتبارات عمراني لايحه بودجه 93 بدون تعصب منطقه‌اي و بر اساس زمان بهره‌برداري طرح‌ها پيش‌بيني شده است.
فرهاد دژپسند معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور در يك نشست تشريحي اطمينان داد كه 37 هزار ميليارد ريال بودجه عمراني سال آينده از نظر فني و انساني قابليت جذب دارد.
دژپسند با رد هرگونه تعصب منطقه‌اي در تخصيص بودجه‌هاي عمراني تأكيد كرد: ملاك تخصيص اعتبار به طرح‌هاي عمراني ميزان پيشرفت فيزيكي و زمان بهره‌برداري آن‌ها بوده است.
دژپسند با اشاره به وجود 2906 طرح عمراني نيمه‌تمام در كشور گفت: اتمام اين طرح‌ها به 200 هزار ميليارد تومان پول نياز دارد و چون نمي‌توانيم به صورت يكباره به همه آن‌ها اعتبار اختصاص دهيم، براي دوره 8 تا 10 ساله بايد اين اعتبار را پادار كنيم.
وي اضافه كرد: در اين صورت با توجه به رشد هزينه‌ها و ضريب تعديل، اعتبار مورد نياز به 400 هزار ميليارد تومان افزايش مي‌يابد كه به اين ترتيب نبايد هيچ طرح ديگري را شروع كنيم.
دژپسند اضافه كرد: سال ۹۳ خاتمه 500 طرح عمراني خواهد بود كه از اين تعداد 246 طرح در سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد و بقيه طرح‌ها متناسب با پيشرفت فيزيكي بودجه دريافت خواهند كرد.

شروع خوب مجارستان
در توسعه روابط با ايران

رئيس اتاق تهران در ديدار با معاون وزير امور خارجه مجارستان بر توسعه همكاري‌ها و برنامه‌هاي مشترك تأكيد كرد.
به گزارش مهر، يحيي آل اسحاق در ديدار با مسئولان ارشد وزارت امور خارجه مجارستان با اشاره به رابطه ديرينه و سابقه تاريخي دو كشور بر لزوم توجه جدي به شرايط تازه و فضاي نويني كه در دو كشور ايران و مجارستان شكل گرفته تأكيد كرد و شناخت بهتر از ظرفيت‌هاي اقتصادي - اجتماعي را لازمه توسعه روابط دو جانبه خواند.وي افزود: ما چند ماه قبل هيأتي تجاري از طرف اتاق تهران به مجارستان اعزام كرديم كه نتايج مثبتي در برداشت و امروز صنعتگران و بازرگانان ما آماده همكاري بيشتر با بخش خصوصي مجارستان هستند.
رئيس اتاق تهران با بيان اين كه اتاق تهران آماده پذيرش هيأت‌هاي تجاري از كشور مجارستان است از معاون وزير امور خارجه مجارستان خواست تا پيام او را به گوش فعالان بخش خصوصي و اتاق‌هاي بازرگاني اين كشور برساند.وي مهم‌ترين مسأله‌اي كه بايد در توسعه روابط جدي گرفته شود را شناخت دو كشور و فعالان اقتصادي از ظرفيت‌ها و استعدادها و زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري و كار مشترك خواند كه اين كار جز با رفت‌و آمد فراوان و برگزاري نشست‌ها و همايش‌هاي مشترك حاصل نمي‌شود.رئيس اتاق تهران دومين مسأله را روابط بين بانكي دو كشور خواند و ابراز اميدواري كرد با تعامل دو كشور اين مسأله تسهيل شده و سرعت نقل‌ و انتقال براي فعالان اقتصادي هر دو كشور افزايش يابد.وي با اشاره به فقدان هيچ واكنش منفي يا سابقه اختلاف عميق بين دو ملت و دو كشور در تاريخ به حضور صنايع و متخصصان مجاري در دو سه دهه گذشته اشاره داشت و گفت: من به خاطر دارم كه در سال‌هاي گذشته يك كارخانه لاستيك‌سازي مجاري در ايران فعال بود يا كفش‌هاي لاستيكي در بازار ايران به فروش مي‌رسيد كه توليد مجارستان بود.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن