تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818971502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرپرست جديد دانشگاه علوم پزشكي ايران در گفت‌وگو با فارس خبر دادبحران بودجه در دانشگاه ايران/فارغ التحصيلان پزشكي عمومي كاربلد نيستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سرپرست جديد دانشگاه علوم پزشكي ايران در گفت‌وگو با فارس خبر دادبحران بودجه در دانشگاه ايران/فارغ التحصيلان پزشكي عمومي كاربلد نيستند
سرپرست جديد دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: شيوه آموزش پزشكان عمومي تغيير مي‌كند،تعداد رشته‌هاي تخصصي كاهش مي‌يابد و منابع دانشگاه كه در دست دانشگاههاي علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي و بيمه‌ها قرار دارد، زنده مي‌شود.


سيد‌جواد حاجي ميراسماعيل در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري فارس در مورد سياست‌هاي جديد خود در حوزه آموزش پزشكي اين دانشگاه گفت: آموزش پزشكان عمومي در سالهاي اخير بسيار عقب‌افتاده شده چرا كه دانشجويان ما نگاه تخصصي پيدا نكردند.

وي ادامه داد: دانشجوي پزشكي كه فارغ التحصيل مي شود و به بيمارستان مي‌آيد دانش كافي را دارد اما متأسفانه كار بلد نيست.

حاجي مير‌اسماعيل تصريح كرد: بايد دانشجو را حركت بدهيم و تربيت كنيم تا همانطور كه دانش‌ مي‌آموزد در كنارش تجربه‌ نيز كسب كند.

وي گفت: حركت جديدي در بيمارستان‌هاي آموزشي در زمينه ارتقاي آموزش پزشكان عمومي در راه است تا از اين طريق بحث تخصص‌ها نيز رونق بگيرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: اگر پزشكي عمومي را راه‌اندازي كرده و به خوبي به پيش ببريم دوره‌هاي تخصص و فوق‌تخصص خود به خود جلو مي‌روند. در اين روش به دنبال آن هستيم تا مشكل آموزش پزشكان عمومي را برطرف كنيم.

وي ادامه داد: ما در جنبه‌هاي تئوريك و در رشته‌هاي علوم پايه پزشكي مشكل جدي نداريم عمده مشكل ما آموزش اين افراد در بخش‌هاي باليني است.

حاجي مير‌اسماعيل افزود: متأسفانه در حال حاضر مهمترين مشكل ما اين است كه دانشجوي پزشكي به كار گرفته نمي‌شود. بخش‌هاي بيمارستاني از متخصص و فوق متخصص انباشته شده و دانشجوي پزشكي فراموش شده است.

وي گفت: اگر پزشكان عمومي توانمند شوند قطعاً مردم هم اعتمادشان جلب خواهد شد اما زماني كه يك پزشك عمومي شايع‌ترين بيماري‌ها مانند فشار خون را نمي‌تواند تشخيص دهد و درمان كند عدم اطمينان بين او و بيمار پيش مي‌آيد و دليلش اين است كه آموزش مناسب را نديده است.

وي گفت: اگر مردم به كار پزشك عمومي مطمئن باشند دليلي ندارد كه راه دوري را طي كنند، مبالغ بالايي را بپردازند و ساعت‌ها در نوبت بنشينند تا به متخصص مراجعه كنند.

به دنبال كاهش رشته‌هاي تخصصي خواهيم بود

حاجي مير‌اسماعيل گفت: در بحث تخصص‌ها نيز به دنبال اين هستيم تا ظرفيت كمي آنها را كاهش دهيم.

وي ادامه داد: با توجه به تعداد زياد گروه‌هاي تخصصي، فوق تخصصي و همچنين رزيدنت‌ها در حال حاضر اشباع هستيم و از اين به بعد به جاي اينكه به كميت فكر كنيم به كيفيت اين رشته‌ها توجه خواهيم كرد.

بودجه دانشگاه كفاف حقوق پرسنل را نداد

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي ايران در مورد سرانجام بودجه اين دانشگاه گفت: رقم دقيق بودجه دانشگاه را نمي‌دانم اما بودجه آن قدر كم است كه براي پرداخت حقوق كارمندان هم كفاف نمي‌دهد. حقوق‌ها پرداخت شد اما به دليل اينكه اين بودجه كم بود از منابع ديگري هم استفاده كرديم.

حاجي مير‌اسماعيل افزود: ظرف 3 ماه آينده تلاش بيشتري خواهيم كرد تا منابع دانشگاه كه در دست دانشگاههاي علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي قرار دارد، زنده شود و همچنين منابعي كه در دست بيمه‌ها داريم پرداخت شود تا بتوانيم جوابگوي نيازهايمان باشيم.

بدهي بيمه‌ها يكجا به دانشگاه پرداخت مي‌شود

وي اظهار كرد: وزارت بهداشت قول مساعد داده تا بيمه تأمين اجتماعي و خدمات درماني مطالبات ما را به صورت يكجا پرداخت كنند تا به صورت يك داروي مسكن، درد‌هاي ما را آرام كند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: زمان پرداخت مطالبات ما طبق وعده داده شده ظرف چند روز آينده خواهد بود.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن