تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819355425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران خبر داد؛ شيوع 13برابري اختلال سوءمصرف مواد مخدر در مردان


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران خبر داد؛ شيوع 13برابري اختلال سوءمصرف مواد مخدر در مردان
سيد عباس متوليان گفت: شيوع هرنوع اختلال سوءمصرف مواد مخدر و الكل در مردان نسبت به زنان 13 برابر است.


به گزارش سرويس اجتماعي برنا به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، سيد عباس متوليان در نشست علمي پژوهشي با عنوان «شيوع اختلالات مصرف مواد در ايران» گفت: در ايران شيوه بررسي شيوع اختلالات مصرف مواد هميشه مورد چالش بوده است كه در اين مطالعه براي اولين بار شيوع اين اختلالات به صورت كشوري و به روش خانه به خانه مورد بررسي قرار گرفته اند.

وي افزود: اين مطالعه بخشي از پيمايش ملي سلامت روان است كه بر روي 7 هزار 886 نفر در سالهاي 89 و 90 انجام شد و يكي از اهداف اصلي آن نيز بررسي شيوع اختلالات مصرف مواد در جمعيت 15 تا 64 سال بوده است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران ادامه داد:در اين مطالعه براي بررسي شيوع اختلالات مصرف مواد از پرسشنامه خودايفايي(انداختن پرسشنامه در صندوق) و همچنين كسب اطلاعات به روش چهره به چهره و با ذكر نام و مشخصات و در منزل فرد استفاده شده و نتايج به دست آمده بر اساس سن، جنس و جمعيت استان ها به گونه اي است كه قابل تعميم به جمعيت عمومي كشور مي باشد.

متوليان با اشاره به يافته هاي اين پژوهش گفت: 13 برابر بودن شيوع هر نوع اختلال سوء مصرف مواد و الكل در مردان نسبت به زنان از جمله يافته هاي اين پژوهش به شمار مي رود و اين اختلال در جمعيت شهري، سنين جواني، مناطق شرقي كشور، افراد بيكار و سطوح پايين تر اقتصادي اجتماعي شايع تر مي باشد.

به گفته وي، ايپوئيدها و الكل و بعد از آنها حشيش و مواد محرك به ترتيب شايع ترين مواد موجب اختلالات مصرف بوده اند.

متوليان خاطرنشان كرد:اين اولين مطالعه از اين دست در كشور است و با نتايج مطالعات ديگر كشور قابل قياس نيست؛ ولي نتايج به دست آمده نشان از اهميت و شدت اين اختلالات در كشور دارد.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن