تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819561882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكرار / سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اهواز خبر دادبروز سندروم شبه آسم در خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار / سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اهواز خبر دادبروز سندروم شبه آسم در خوزستان
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: در خلال بارش‌هاي اخير سندروم شبه آسم در خوزستان روي داده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، با حضور هيئتي از سوي وزارت بهداشت و در جلسه‌اي با اسماعيل ايدني سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اهواز و معاونين و همچنين رئيس سازمان محيط زيست استان خوزستان و نماينده استانداري خوزستان آخرين وضعيت علل و عوامل آلودگي هوا و بروز تنگي نفس در برخي شهرهاي استان مورد بررسي قرار گرفت.

اسماعيل ايدني در اين جلسه در سخناني با تشريح آخرين وضعيت پيگيري شناسايي علل بروز عارضه تنگي نفس در برخي شهرهاي خوزستان بعد از بارش باران گفت: با وجود مراجعه بسيار زياد مردم به مراكز درماني هيچگونه كم كاري از سوي دانشگاه و مراكز درماني صورت نگرفته است و خدمت رساني مطلوب و قابل قبولي ارائه شده است.

اين فوق تخصص ريه در ادامه با بيان اين مطلب كه بايد با مسببان اين آلودگي برخورد شود افزود: سنگيني بار اين آلودگي بر دوش دانشگاه و مراكز درماني بوده است و دانشگاه در حال مقابله با عارضه اين مشكل است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اهواز ادامه داد: آمار زياد مراجعان نشان از گستره اين بيماري است كه يك عامل حاد تنفسي وجود داشته است اما خوشبختانه با تمهيدات و پيش‌بيني كه صورت گرفته بود هيچگونه كمبود دارويي به وجود نيامده است.

ايدني خاطرنشان كرد: پاسخ به چرايي اين وضعيت و جستجوي دلايل بروز آن يك همكاري بين بخشي را طلب مي‌كند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي اهواز و رئيس شوراي عالي نظام پزشكي كشور در ادامه با تأكيد بر اين مطلب كه هم اكنون دانشگاه و مراكز درماني آن براي مواجه در صورت وقوع احتمالي مجدد اين پديده از آمادگي كامل برخوردار هستند، متذكر شد: با وجود متخصصان و امكانات موجود، دانشگاه از نظر توانايي‌هاي علمي و تخصصي براي علت يابي عوامل اين پديده از توانايي بالايي برخودار است.

وي ادامه داد: در اين زمينه دانشگاه كارهاي انجام داده كه از جمله آن‌ها انجام آزمايشات ژنتيك و معاينه بيماران بوده است كه در آينده نزديك نتايج اين تحقيقات مشخص خواهد شد ولي آنچه كه مشخص است بروز يك سندروم شبه آسم در سطح شهر اهواز و برخي ديگر شهر‌ها بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشكي اهواز در پايان يادآور شد: در زمينه سلامت مردم استان بايد توليت واحدي وجود داشته باشد و در اين خصوص دانشگاه آماده هر گونه همكاري است.

انتهاي پيام/2329/ذ

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن