تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815609325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوتاه از سراسر جهان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از سراسر جهان


«كورس» ؛ جوان ترين وزير خارجه جهان

ايرنا : اتريش كشور كهن و در چند دهه گذشته آرام و بي و سرو صداي قاره اروپا، براي اداره سياست خارجي شاهد فعاليت جوان ترين وزير خارجه دنيا ست.«سباستين كورس» 27 ساله براي اين مسئوليت برگزيده شده است تا در جمع وزيران خارجه اروپا با ميانگين سني بيش از 50 سال نقش آفريني كند.كورس يكي از اعضاي ارشد حزب مردم اتريش است كه سال 2008 فعاليت سياسي خود را آغاز كرده و نامزد شركت در انتخابات پارلماني شد، اما نتوانست كرسي در پارلمان به دست آورد .

دولت آفريقاي مركزي به شورشيان پيشنهاد مذاكره داد

ايرنا : رئيس‌جمهوري ‌آفريقاي مركزي پيشنهاد داد تا با گروه‌هاي شبه‌نظامي به منظور پايان دادن به چرخه خشونت‌هاي فرقه‌اي كه در يك هفته صدها تن را كشته مذاكره كند.«ميشل دجوتوديا»، رئيس‌جمهوري آفريقاي مركزي كه در ماه مارس در جريان يك كودتا تبديل به نخستين رئيس‌جمهوري اين كشور شد، به راديو بين‌المللي فرانسه گفت آماده است تا دستش را براي صلح به سوي گروه‌هاي شبه‌نظامي دراز كرده و با آن‌ها مذاكره كند.قرار است اين مذاكرات به مسائلي نظير عضويت گروه‌هايي كه در ناآرامي‌ها نقش داشتند و دادن مناصبي به آن‌ها در دولت انتقالي بپردازد. ميشل دجوتوديا تصريح كرد: آن‌ها دشمنان ما نيستند بلكه برادران ما هستند.اين درحالي است كه سازمان ملل اعلام كرد: در يك هفته گذشته بيش از600 تن از جمله 17 مسلمان در خشونت‌هاي فرقه‌اي جمهوري آفريقاي مركزي كشته‌ شده‌اند .«آدريان ادواردز»، سخنگوي آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت: ما شاهد بدتر شدن هرچه بيشتر وضعيت در جمهوري آفريقاي مركزي هستيم. وي عنوان كرد كه درگيري‌ها و خشونت‌هاي فرقه‌اي در آفريقاي مركزي باعث كشته شدن 450 تن در شهر بانگويي و 160 تن در ديگر نقاط اين كشور شده است.وي همچنين به خبرنگاران در شهر ژنو گفت: حدود 159 هزار تن نيز از خانه‌هاي خود در پايتخت آفريقاي مركزي فرار كرده‌اند.

انفجار خونين در كنيا با 4 كشته

ايرنا: همزمان با فرارسيدن پنجاهمين سالگرد استقلال كنيا ، انفجار يك نارنجك در داخل اتوبوسي در نايروبي 4 كشته برجاي گذاشت.در اين انفجار 36 نفر نيز مجروح شدند .به گفته مقامات كشور كنيا اين پنجمين انفجار تروريستي در روزهاي اخير در اين كشور است.

واكنش چين به سخنان نخست‌وزير ژاپن

ايسنا : چين، شينزو آبه، نخست‌وزير ژاپن را به دليل نسبت دادن تهمت‌هاي مغرضانه به پكن در رابطه با حريم هوايي جديدش محكوم كرد.«هونگ لي»، سخنگوي وزارت امور خارجه چين از طرح حريم هوايي كه باعث اعتراض ژاپن، كره جنوبي و آمريكا شده است دفاع كرده و با بيان اينكه جزاير «ديائويو» اراضي موروثي اين كشور ودراشغال ژاپن است ، گفت: حريم هوايي جديد چين مطابق قوانين بين‌المللي است و آزادي پرواز در آب‌هاي بين‌المللي را نقض نمي‌كند .

ادامه اعتراضات به اعدام «عبدالقادرملا» در بنگلادش

ايسنا : شش تن از جمله سه معترض در اعترضات خشمگينانه مردم بنگلادش به اعدام «عبدالقادر ملا» يكي از رهبران مذهبي اين كشور به ضرب گلوله پليس از پاي درآمدند. حزب جماعت اسلامي اين اعدام را يك قتل سياسي خوانده و در خصوص انتقام سخت براي هر قطره از خون عبدالقادر ملا هشدار داده است.حدود 242 نفر از ماه ژانويه تاكنون، هنگامي كه نخستين حكم درمورد عبدالقادرصادر شد، در درگيري‌هاي خياباني كشته‌ شده‌اند.

پليس ويژه براي برخورد با شيعيان مالزي!

ايسنا : دولت مالزي قصد دارد پليس ويژه‌اي را براي مقابله با شيعيان ايجاد كند.« احمد زاهد حميدي»، وزير كشور مالزي گفت كه اين وزارتخانه در حال بررسي طرحي است كه بر اساس آن نيروي پليس ويژه‌اي براي مبارزه با گسترش «آموزه‌هاي ممنوعه شيعه»در مالزي تشكيل خواهد شد.وي افزود: اين موضوع بايد از سوي شوراي فرمانروايان مالزي مورد تائيد و تصويب قرار بگيرد تا شائبه دخالت ما در امور مذهبي به وجود نيايد.

دور دوم انتخابات رياست جمهوري شيلي برگزارشد

ايسنا : مردم شيلي پاي صندوق‌هاي راي رفتند تا براي اولين بار از ميان دو زن نامزد پست رياست جمهوري يكي را در دوردوم انتخابات برگزينند. «مارتا لاگوس»، رئيس كميسيون انتخابات شيلي گفت: ميشله باچلت اين فرصت را دارد كه بتواند حمايت اكثريت مردم را كسب كند و احتمالا 60 درصد آراء را به دست مي‌آورد.نامزد ديگر اين انتخابات يك محافظه‌كار 60 ساله به نام «اولين ماتئي» است و اين اولين بار در تاريخ است كه رقابت انتخاباتي ميان دو زن برگزار مي‌شود.

ائتلاف بزرگ «مركل» تشكيل شد

ايسنا :راه براي تشكيل سومين دولت آنگلا مركل با راي موافق اكثريت قاطع اعضاي حزب سوسيال دموكرات به «ائتلاف بزرگ»، هموار شد. اعضاي حزب سوسيال دموكرات به تشكيل يك دولت ائتلافي با دو حزب دموكرات مسيحي و سوسيال مسيحي راي موافق دادند. وزيران دولت جديد آلمان وتكليف بسياري از پست‌ها به ويژه وزارت‌خانه‌هاي كليدي تقريبا مشخص شده است.براساس گمانه زني ها يك زن، وزير دفاع احتمالي آلمان در كابينه ائتلافي آيندهخواهد بود.

تدابير بهتر براي حفاظت از جان خبرنگاران

ايسنا : سفير فرانسه در سازمان ملل اعلام كرد، اين كشور به همراه گوآتمالا ،فهرستي از پيشنهادهاي عملي را به منظور حمايت از روزنامه نگاران به ويژه در مناطق جنگي گردآوري كرده و به سازمان‌ ملل به منظور تصويب ارائه خواهند كرد. «ژرار آرو» سفير فرانسه در سازمان ملل اظهار داشت: 76 تن از اصحاب رسانه از ابتداي سال جاري ميلادي تاكنون در حين انجام ماموريت به ويژه در كشورهايي نظير مالي، سوريه، سومالي و پاكستان كشته شده وشمار ديگري نيز ربوده شده‌اند.

مرگ 90 نيروي حافظ صلح در سال 2013

ايسنا : سازمان ملل از كشته شدن 90 نيروي حافظ صلح اين سازمان در سال 2013 خبر داد و اعلام كرد كه اين افراد در جريان فعاليت در يكي از 15 هيات اين نيروها در سراسر جهان جان باختند.« هرو لادسوس»، معاون دبيركل سازمان ملل در امور هيات‌هاي حافظ صلح گفت: اين كمترين تعداد تلفات نيروهاي حافظ صلح در پنج سال گذشته محسوب مي‌شود.تقريبا 100 هزار نيروي حافظ صلح در 15 هيات در سراسر جهان مشغول هستند. حدود يك چهارم از اين تعداد در جمهوري دموكراتيك كنگو مستقر هستند.

درخواست اوباما براي كنترل سلاح در آمريكا

ايسنا : رييس‌جمهوري آمريكا در نخستين سالگرد تيراندازي در مدرسه ابتدايي شهر «نيوتاون» خواستار تلاش براي كنترل سلاح شد.باراك اوباما در مراسمي كه در كاخ سفيد به مناسبت يادبود قربانيان دبستاني در نيوتاون برگزار شد، 26 شمع روشن كرد.اوباما در اين مراسم به حمايت از قوانين كنترل تسليحاتي پرداخت و گفت: ما بايد اقدام‌هاي بيشتري انجام دهيم تا از دسترسي افراد خطرناك به سلاح جلوگيري شود.درهمين حال وزير خارجه آمريكا در گام اول سفر خود به آسيا وارد شهر «هوشي مينه» در ويتنام شد.

درگيري پليس با معترضان در اسپانيا

ايسنا : پليس اسپانيا با معترضان به سياست‌هاي رياضت اقتصادي دولت اين كشور در مادريد درگير شد.در جريان اين درگيري كه بيرون از پارلمان اين كشور به وقوع پيوست، دست‌كم سه نفر زخمي شدند. اين افراد در حالي كه تلاش مي‌كردند تا به پارلمان نزديك شوند و پليس نيز جلوي آنها را گرفته بود، تابلو‌هايي را با خود حمل مي‌كردند كه بر روي آنها نوشته شده بود: «آزادي اعتراض» و «حزب مردم،مايه شرم اسپانيا».

ابقاي عمه رهبر كره شمالي در حلقه قدرت

فارس : عليرغم اعدام «جانگ سونگ تائك» شوهر عمه «كيم‌جونگ‌اون» رهبر كره شمالي، «كيم كيونگ هوي» همسر او همچنان از افراد بانفوذ در اين كشور است و در حلقه قدرت باقي مانده است.رهبركره شمالي كيم كيونگ هوي، خواهر «كيم جونگ ايل» رهبر سابق كره شمالي را به عنوان يكي از اعضاي «كميته بزرگداشت» حزب كارگران اين كشور منصوب كرد.

استقرار موشك‌ در مرز روسيه - بالتيك

فارس : اطلاعات ماهواره‌اي ساختارهاي نظامي در آلمان نشان داده كه روسيه بيش از 10 سامانه موشكي «اسكندر» در ناحيه «كالينينگراد» در نزديكي مرز كشورهاي منطقه بالتيك (لتوني، ليتواني و استوني) مستقر كرده است. موشك‌هاي اسكندر ساخت روسيه براي نابودي انواع مختلف اهداف نظامي در نظر گرفته شده است و از خصوصيات آن قابليت بالاي حمل آنها، سرعت استفاده و زمان كوتاه براي آماده سازي پرتاب آنهاست.



يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن