تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805594379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد بينش سياسي كه گول انجمني‌ها را نخورد!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: استاد بينش سياسي كه گول انجمني‌ها را نخورد!
دو ـ سه نفر كه بعدها فهميديم عضو انجمن حجتيه بودند، به نيروها مي‌گفتند: ما خواب امام زمان را ديديم كه مي‌گويد: در اين منطقه عمليات نكنيد يا مي‌گفتند: ما خواب امام زمان را ديديم كه مي‌گويد نيروها را به رزم شبانه نبريد!
شهيد محمد عيدي فرمانده گردان عمار ياسر از آن رزمندگاني بود كه هم در كلاس درس انقلاب اسلامي شاگرد اول بود و هم در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب و همچون حضرت زينب كبري ـ سلام الله عليها ـ كه علمدار روشنگري نهضت عاشورا است. ايشان نيز از طلايه داران روشنگري نهضت خميني كبير (ره) بود كه دست آخر هم به مراد خود رسيد و عاشورايي شد.

آنچه كه مي‌خوانيد مروري كوتاه بر سرگذشت پر ماجراي اين دلير مرد ايران اسلامي است:

شهيد محمد عيدي، به سال ۱۳۴۱ در محله جوانمرد قصاب شهر ري ‌به دنيا آمد‌ و با موفقيت دوران تحصيل خود را پشت سر گذاشت و در سال ۱۳۵۷ موفق به اخذ ديپلم در رشته اقتصاد شد.

از دوران كودكي به ورزش مطالعه ‌علاقه‌مند بود، به گونه‌اي كه در دوران دبيرستان، تقريباً همه كتاب‌هاي استاد مطهري و چند جلد تفسير قرآن را خوانده بود. در ورزش نيز به بوكس علاقه داشت و در چند مسابقه محلي نيز مقام به دست آورده بود.

درك و فهم عميقش از استبداد رژيم شاه باعث شده بود تا در مبارزات مردمي عليه شاه شركت فعالي داشته باشد. با پيروزي انقلاب اسلامي به جرگهٔ سپاهيان سبز پوش پيوست و به همراه برادرش، حسين عيدي در مسجد محل، كلاس‌هاي عقيدتي و سياسي ‌داير كردند. برادرش استاد كلاس عقيدتي و محمد هم استاد كلاس بينش سياسي بود.

وي با افشاگري‌هايي كه از جريانات انحرافي اوايل انقلاب انجام داد، باعث توبه و برگشت چند نفر از هم محلي‌هاي فريب خورده‌شان از اين جريانات شد. همزمان با آغاز جنگ تحميلي به كردستان رفت و در آن منطقه به نبرد با دشمن متجاوز برخاست. با تشكيل تيپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) و مأمور شدن اين تيپ به عنوان يكي از يگان‌هاي مهم جهت شركت در عمليات فتح مبين، محمد هم به اين تيپ پيوست. او در عمليات‌هاي فتح مبين و الي بيت المقدس شركت كرد و همراه قواي محمد رسول الله (ص) به فرماندهي حاج احمد متوسليان به لبنان رفت و پس از برگشت از لبنان براي شركت در مرحله چهارم عمليات رمضان رهسپار جبهه شد.

او در اين عمليات فرماندهي گروهان بهشتي از گردان عمار، به فرماندهي شهيد حاجي‌پور‌ را بر عهده داشت. پس از جراحت شهيد حاجي‌پور، براي ادامهٔ عمليات همرزم ديگرش، عباس هاديان، فرمانده گردان و محمد معاون ايشان شد.

در ادامه و در مرحله پنجم اين عمليات با شهادت هاديان، محمد عيدي رسماً فرماندهي گردان عمار را به عهده گرفت. او در عمليات مسلم بن عقيل با همين سمت شركت كرده و به دنبال آن در عمليات زين العابدين (ع) به مورخ بيست و يكم آبان سال ۱۳۶۱ و در منطقه عملياتي سومار ـ مندلي به شهادت مي‌رسد.

عباس صداقت، از همرزمان شهيد محمد عيدي، خاطراتي از ايشان در عمليات‌هاي رمضان و مسلم بن عقيل (ع) نقل مي‌كند:
در عمليات رمضان وقتي محمد فرمانده گردان شد‌ و ما وارد دژ مثلثي شديم، فهميديم كه پنج كيلومتر در عمق دشمن جلو رفته‌ايم. محمد با بي‌سيم به شهيد همت موقعيت ما را گزارش كرد و شهيد همت هم گفت: دايره برايتان مفهوم است. محمد هم سريع مطلب را گرفت و گفت: بله! ما نيروهاي دشمن را محاصره كرديم. يك بلندگو دستش گرفت و آن را به يكي از بچه‌هاي عرب زبان كه در گردانمان بود داد و گفت: اعلام كن كه اين‌ها محاصره هستند؛ يا تسليم شوند يا همه را مي‌كشيم. آن شخص هم همين مطالب را به نيروهاي بعثي گفت. آن‌ها هم انگار منتظر چنين چيزي باشند، همه‌شان تسليم شدند. آنقدر زياد بودند كه بين هر ده نفر اسير يك نفر از ما قرار گرفت و آن‌ها را به عقب آورديم.

در مورد عمليات مسلم هم بايد بگويم از آنجا كه منطقهٔ عملياتي كوهستاني بود و حساس‌ترين و دشوار‌ترين مانور را هم بايد گردان ما انجام مي‌داد، محمد مرتب گردان را در حال آموزش نگه مي‌داشت. هر روز هفت، هشت ساعت كوهنوردي مي‌كرديم. شب‌ها هم بعضاً رزم شب مي‌گذاشت. دو، سه نفر كه بعد‌ها فهميديم عضو انجمن حجتيه بودند، به نيرو‌ها مي‌گفتند: ما خواب امام زمان را ديديم كه مي‌گويد: در اين منطقه عمليات نكنيد يا مي‌گفتند: ما خواب امام زمان را ديديم كه مي‌گويد نيرو‌ها را به رزم شبانه نبريد. بعضي از بچه‌هاي ساده دل بسيجي گردان ما هم باور كرده بودند. تا اينكه يك روز محمد نيروهاي گردان را بعد از آموزش روي ارتفاعي در منطقه جمع كرد و به آن‌ها گفت: اين چه امام زماني است كه با فرمانده گردان رو در بايستي دارد؟ چرا به خواب خود من نمي‌آيد و بگويد نيرو‌ها را شبانه نبرم؟ چرا به خواب من نمي‌آيد و بگويد توي اين منطقه نبايد عمليات بشود؟ چرا به خواب فرمانده تيپ نمي‌آيد؟ چرا به خواب فرمانده گردان‌ها نمي‌آيد؟ از اين به بعد هر كس خواب امام زمان را ببيند، مي‌آورمش روي اين بلندي و از اينجا پرتش مي‌كنم پايين! با همين صحبت مسألهٔ خواب ديدن تمام شد. بعداً هم از طرف ارزيابي آمدند و آن چند نفر را بردند و ما ديگر آن‌ها را نديديم... .

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن