تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804431309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شايعه لاغري با تبليغات اغراق‌آميز دستگاه‌هاي ورزشي


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: شايعه لاغري با تبليغات اغراق‌آميز دستگاه‌هاي ورزشي


گاهي اوقات افراط و تفريط هايي داريم كه ما را مضحكه عام و خاص مي كند؛ همين چند وقت پيش بود كه يكي از همين افراط ها به موضوع اصلي شوخي و خنده چند تن از دوستان تبديل شده بود.
داستان به آنجا بر مي گشت كه تلويزيون را روشن كرده بوديم تا ببينيم در دنيا چه خبر است كه با حجم آگهي هايي در باب تبليغات فلان وسيله ورزشي مواجه شديم. يكي از دوستان با خنده مي گفت آنقدر كه اين مارك ورزشي وطني تبليغ مي كند مارك هاي معتبر دنيا تبليغات ندارند.
بحث به آنجا كشيد كه شايد حجم اين تبليغات نشانگر كارايي نچندان مطلوب اين وسايلي باشد كه ادعا مي كنند كافيست با فلان قدر هزينه، سلامتي و شادابي و تحرك را به خانه خود هديه كنيد.
موضوعي كه رئيس فدراسيون پزشكي - ورزشي كشور نيز بدان اشاره داشته و معتقد است : براي تقويت عضلات بدن و انجام حركات ورزشي ۲۰۰ نوع حركت وجود دارد كه فرد بايد به همراه آن رژيم غذايي مناسب داشته باشد اما تبليغات دستگاه‌هاي ورزشي اغراق‌آميز است و فرد را اميدوار مي‌كند.
لطفعلي پوركاظمي در گفت‌وگو با فارس، در مورد دستگاه‌هاي ورزشي كه از سوي صدا و سيما تبليغ مي‌شوند گفت: اين دستگاه‌هاي ورزشي تبليغي فقط براي يك حركت ورزشي مناسب هستند اين در حالي است كه حدود ۲۰۰ نوع حركت ورزشي براي تقويت و سلامت عضلات بدن وجود دارد.
وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد تبليغات اين دستگاه‌ها اغراق‌آميز است و مردم بايد بدانند كه اين دستگاه تمام حركات بدن را انجام نمي‌دهد.
رئيس فدراسيون پزشكي - ورزشي كشور گفت: ۱۰ تا ۱۵ مجموعه حركتي براي تقويت عضلات به همراه يك رژيم غذايي مناسب مي‌تواند چربي‌هاي بدن را از بين ببرد بنابراين تبليغات اغراق‌آميزي كه مي‌گويد ماهانه ۳ تا ۴ كيلو با انجام حركات ورزشي از طريق اين دستگاه‌ها انجام مي‌شود اغراق‌آميز است.
پوركاظمي گفت: به عنوان مثال بايد فردي كه مي‌خواهد حركت‌هاي ورزشي ناحيه شكم را انجام دهد علاوه بر رژيم غذايي مناسب و توصيه شده از سوي پزشك، از نظر روحي و رواني نيز خود را آماده كرده و در طول هفته ۴ تا ۵ روز از وقت خود را به انجام حركات ورزشي اختصاص دهد اين در حالي است كه فقط براي عضلات شكم ۲۵ نوع حركت ورزشي وجود دارد.
وي ادامه داد: بنابراين ۲۰۰ نوع حركت ورزشي براي عضلات بدن وجود دارد كه اين دستگاه‌ها به تنهايي كافي و جوابگو نيستند.
اما در حالي بسياري از كارشناسان به عملكرد نچندان مطلوب اين دستگاه ها معترضند كه عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي و كارشناس ارشد تربيت بدني در همين خصوص مي گويد : طبق آمارهاي موجود از جمعيت ۸۰ ميليوني كشورمان حدود ۲۵ ميليون نفر دچار اضافه وزن و چاقي هستند و افراد با هر وسيله و از هر راهي مي‌خواهند خوش هيكل باشند و به اصطلاح به تناسب اندام دست يابند.
مظاهر رحيم پور در ادامه افزود : يك نمونه از كالاهاي ورزشي كه اين روزها بيشترين تبليغ را در رسانه ها از جمله صدا و سيما به خود اختصاص داده وسايل دراز و نشست است.
اين استاد دانشگاه گفت: در تبليغ اين كالاي ورزشي گفته مي شود افرادي كه دچار اضافه وزن هستند و در ناحيه شكم توده هاي چربي انباشته شده دارند با استفاده از اين دستگاه ظرف مدتي به تناسب اندام مي رسند و چربي هاي خود را از دست مي دهند. وي اظهار كرد: اعتقاد دارم استفاده از اين دستگاه ورزشي به هيچ عنوان باعث آب شدن چربي نمي شود و تنها كاري كه مي تواند انجام دهد افزايش استقامت عضلات شكم است.
رحيم پور ادامه داد: در كنار اين تقويت، استفاده از اين وسيله باعث تحريك چربي ها نيز مي شود اما نمي تواند آن را آب كند و در اين زمينه كاربرد موثري ندارد. وي تاكيد كرد: انجام ورزش هاي هوازي مانند نرم دويدن با شدت ۳۰ تا ۵۰ درصد ضربان قلب بين ۱۰ دقيقه تا ۴۰ دقيقه مي تواند به كاهش چربي هاي انباشته شده كمك كند. رحيم پور گفت: در كنار انجام اين فعاليت هاي هوازي رعايت رژيم غذايي نيز مي تواند كمك فراواني براي از دست دادن چربي هاي انباشته شده در بدن كند.
اما اينكه چرا اين تبليغات در اين سطح صورت مي‌گيرد نيازمند كارشناسي است؛ تغيير سبك زندگي مردم و راحت گرا شدن از جمله دلائلي است كه محمد جمشيدي، جامعه شناس به آن اشاره كرده و به «سياست روز» مي گويد : فرهنگ راحت طلبي باعث شده است كه مردم ساده ترين راه را براي نيل به اهدافشان انتخاب كنند.
وي با بيان اينكه شايد اين وسايل براي رسيدن به لاغري و يا هر هدف ديگري كمك كننده باشند، ادامه مي دهد: اما نكته اي كه در اين بين فراموش شده است تنبلي ذهني افراد بشري است كه تكنولو‍ژي هر سال بيش از پيش به آن دامن مي‌زند.
جمشيدي به عملكرد بخش ناخودآگاه مغز اشاره كرده و تصريح مي كند: جامعه جوان ما به سمت و سويي رفته است كه ورزش را خلاصه مي كند به تماشاي مسابقات به صورت حضوري يا تصويري و با توجه به اينكه تماشاي ورزش بخش ناخودآگاه ذهن را نسبت به ورزش كردن راضي مي كند در نتيجه تلاش بدني براي ورزش كردن در جامعه ملغي مي شود.
اين جامعه شناس با بيان اينكه بايستي شرايطي را مهيا كرد تا ورزش به يك اصل اساسي در جامعه تبديل شود، ادامه مي دهد: نسبت به ساليان گذشته شاهد آن هستيم كه نسل جوان از پويايي و تحرك و نشاط كمتري برخوردار است كه تمامي اين ناهماهنگي ها به دور افتادن تحرك ورزشي باز مي گردد.
جمشيدي با بيان اينكه وسايل ورزشي به هيچ وجه جايگزين مناسبي براي سلامت جسمي فرد نيست، تاكيد مي كند: استفاده نابجا از تكنولو‍ژي تاثيرات نامطلوب خود را در نسل هاي بعدي بيشتر به نمايش مي گذارد؛ نسلي كه بازي كامپيوتري و تماشا كردن صحنه هاي مهيج ورزشي تمام دنياي او را پر كرده است.

آرزو بهاري

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن