محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832227972
ناصر تقوایی: هیچ خبری از «دایی جان ناپلئون» ندارم/ همیشه در وزارت ارشاد اشکال اساسی میدیدم
واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ناصر تقوایی: هیچ خبری از «دایی جان ناپلئون» ندارم/ همیشه در وزارت ارشاد اشکال اساسی میدیدم
ناصر تقوایی گفت: من همیشه به وزارت ارشاد اشکال اساسی داشتم و فکر نمیکنم هیچ مدیری در دنیا پیدا شود تا بتواند این چنین وزارتخانهای را از بالا به پایین اداره بکند.
به گزارش نامه نیوز، این کارگردان سینما که خطاب به اهالی سینمای مستند و فیلم کوتاه ایران سخن میگفت، ادامه داد:از صمیم قلب خوشحالم که بعد از مدتها روبروی شما علاقهمندان به فیلم کوتاه و سینمای مستند نشستهام. شاید از انواع گونهی فیلمی که در سینما رایج است این بخش از سینما برای جوانان جذاب باشند تا بتوانند حقایقی از جامعه خود را ببینند، به همین دلیل سینما در طول رشد خودش دچار موانعی بوده است و به جایی رسید که شما برای دیدن بخشی از اثر چند جوان شهرستانی و جنوبی که معمولا کم به آنها توجه شده است، این جمع پرشور را مدت طولانی تشویق کنیم.
این کارگردان افزود:من امشب در اختیار شما هستم تا بخشی از تجربیات خودم را در این مورد که حرفهی خودم بوده است در یک جلسهی مشورتی با شما در میان بگذارم و امیدوارم نتیجهِ گفتوگوهای امشب حاصلی داشته باشد برای سینمای آیندهی ما و راهگشا باشد برای جوانان دیگر که به غیر از سینمای روایی، نوع دیگر از سینمای ما را بشناسند، خوشحال و خوشبخت خواهم بود اگر در پایان جلسه حاصل کار به دست آمده باشد.
احمد طالبینژاد هم که در این جلسه حضور داشت دربارهی هویت تقوایی و تاثیری که او در سینمای ایران گذاشته است اظهار کرد: 10 سال میشود که تقوایی فیلمی نساخته است اما در این سالها نه تنها او فراموش نشده است هم چنان محبوبیت و موقعیت خودش را حفظ کرده است. چه چیزی در این جنوبی سیه چرده است که همهی ما را مجذوب خودش کرده و هم چنان این موقعیت را بدون آنکه فیلم بسازد برای خودش حفظ کرده است.
او ادامه داد: تقوایی، تنها مینویسد و تدریس میکند و خوشبختانه شاگردان بسیاری به سینمای ایران هدیه کرده است. به نظر میرسد او یک ویژگی با برخی از هم نسلان خود دارد و آن این است که به جای آنکه محبوبیت و موقعیتشان حفظ شود، متاسفانه شاهد نزول آنها هستیم که امیدوارم متوجه این موقعیت شوند.
ناصر تقوایی کم فیلم ساخت اما فیلم بدی نساخته است
طالبینژاد افزود: چیزی که در کار تقوایی وجود دارد و در قالب جملهای در کتابیش هم مطرح کرده آن است که میگوید ممکن است که من به خودم آزار رسانده باشم اما به سینمای ایران لطمهای وارد نکردهام. او کم فیلم ساخته اما فیلم بدی نساخته است و برخلاف برخی از هم نسلانش که اصرار دارند، سالی یکبار فیلم بسازند و متاسفانه موقعیت خود را هم در انظار عمومی خراب میکنند.
تقوایی مرجع تقلید بسیاری از فیلم سازان در جهان است
او تصریح کرد: این نکتهی مهمی است که یک فیلمساز به جایی برسد که حتی با کار نکردن هم تاثیر خودش را بر جامعه بگذارد، اگر به کارنامهی تقوایی نگاه کنید 5 الی6 کار بلند، یک سریال جاودانه و 7 یا 8 فیلم مستند کوتاه و بلند و با این تعداد به ظاهر کم در طول چهل و اندی سال فعالیت در سینما، خوشبختانه به جایگاهی رسیدند که مرجع تقلیدی بسیاری از فیلمسازان در جهان رسیدهاند.
طالبینژاد گفت: سه فیلم در سینمای مستند است که برای جوانانی که میخواهند فیلمسازی را شروع کنند و تازه کار هستند فرم آنها مرود استفاده قرار گرفته است. «اربعین» – «بادجن» ناصر تقوایی و «اون شب که بارون اومد» کامران شیردل، این سه فیلم مستند در سینمای بلند هم فکر نمیکنم در تاریخ سینمای ایران بتوان فیلمی با قدرت «ناخدا خورشید» پیدا کرد،این فیلم از هر جهت بسیار قوی است.
چه کسی پاسخگوی نشدنها در فردای تاریخ سینما ایران خواهد بود؟!
او با اشاره به دو فیلم «چای تلخ» و «زنگی و رومی» تقوایی که تاکنون دیده نشده است اظهار کرد: این دو فیلم تا کنون دیده نشده است، 20 دقیقه از فیلم «چای تلخ» آماده شد که در جشن خانهی سینما به نمایش درآمد و مردم پس از دیدن آن حیرت کردند که چرا نباید این فیلمها تمام میشد یا فیلم «زنگی و رومی» که متاسفانه در مرحلهِتدارکات و تولید متوقف شد و من نمیدانم چه کسی پاسخگوی این نشدنها در فردای تاریخ سینمای ایران خواهد بود؟!
طالبی نژاد اضافه کرد: حتی اگر خود تقوایی هم موجب شده باشد که این اتفاق بیفتد، مقصر هستند زیرا،«چای تلخ» یکی از دقیقترین فیلمنامههایی است که دربارهِ جنگ نوشته شده است، ما در برابر کسی نشستهایم که با معدود آثارش توانسته جایگاه بلندی در تاریخ سینمای ایران پیدا کند.
در ادامهی این نشست ناصر تقوایی بیان کرد: کسانی که از راه دور به قضیه نگاه میکنند و در جریان تولید فیلمهایم نیستند در برخی موارد اطلاعاتی از دیگران فراهم میکنند و برای کنجکاویی خود میخواهند دلیلی پیدا کنند که چرا نشده است؟ خود من هم با وجود آنکه فیلمها مربوط به خودم میشود از جملهی همین افراد هستم بنابراین تعجب میکنم که چرا این کار انجام نشده است
من کوتاهی را از طرف خودم نمیبینم
ناصر تقوایی ادامه داد:من به هیچ وجه کوتاهی را از طرف خودم نمیبینم بلکه سختگیری را از طرف خودم میبینم هرکدام از فیلمهای «چای تلخ» و «زنگی و رومی» نه تنها یکبار، بلکه دوباره به مرحلهی فیلمبرداری رسیده است،«زنگی و رومی» دربار اول 25 دقیقه فیلمبرداری شده است و بعد تعطیل شده و در دوران دیگری با گروه دیگری سعی کردیم کار را انجام دهیم که در مرحلهی تدارکات کار تعطیل شده است.
او همچنین با اشاره به فیلم «چای تلخ» گفت:برای این فیلم هم دوبار، یک روستای عرب نشین را با ترکیب کاهگل و کپر ساختم. مجموعه خانههای روستایی کاربرد پشت صحنهای هم برای ما داشت، یکی اتاق گریم،دیگری لباس و ... بود یکی از کتابها چاپ شد و شما دربارهی آن خواندید اما چون امیدوار بودم «زنگی رومی» را بسازم، هنوز هم کتابش را چاپ نکردهام.
یک ریال از پول دولت،وارد کارهای من نشده است
تقوایی افزود: تهیهکنندگانی آمدند، فیلم مشکل پروانهی ساخت هم نداشته است اما در بین کار به دلایلی منصرف شدهاند. من هیچکدام از کارهایم را با تهیهکنندگان دولتی کار نکردم و تا به امروز یک ریال از پول دولت وارد کارهای من نشده است و دوست ندارم که این اتفاق هم بیفتد و مخالف سرمایهگذاری دولت در سینما هستم. سینما در وهلهی اول یک تجارت است.
سالنهای سینما اماکن سوددهی هستند
این کارگردان تصریح کرد: بخش خصوصی باید وارد شود روی پای خود بایستد تا کار کند،دولت باید بنیاد سینماییها و زیرساخت آن را قدرت بدهد و برای سالنهای تازه سرمایهگذاری بکند، سالنهای سینما، اماکن سوددهی هستند.
دولت باید نیروی واقعی خود را در سینما تنها در این مسیر به کار بیاندازد.
همیشه به وزارت ارشاد یک اشکال اساسی داشتم
او اذعان داشت: من همیشه به وزارت ارشاد یک اشکال اساسی داشتم و فکر نمیکنم هیچ مدیری در دنیا پیدا شود تا بتواند این چنین وزارتخانهای را از بالا به پایین اداره کند. وزارت ارشاد ترکیبی از 10 وزارتخانهی مختلف است، مطبوعات، سینما و تئاتر، جهانگردی و ... هر کدام خودشان یک وزارتخانه میخواهند، این کدام مدیر عالم و آگاهی است که بتواند این همه تخصص داشته باشد، ما از یک وزارتخانه انتظار عبثی و غیرمنطقی داریم که بتواند همهی این خدمات را به ما بدهد و در حد کفایت نیز ما را راضی کند، زیرا ما یک ملت فرهنگی هستیم، ما به یک تجدید نظر اساسی در بنیاد وزارت ارشاد نیاز داریم.
مدیران ما از انتظار طلبی بیرون بیایند
تقوایی افزود: هرچه خانهی سینما تقویت شود و امور سینما به آنجا واگذار شود وزارت ارشاد هم در کار خود موفقتر عمل میکند، مدیران ما هم باید از این انتظار طلبی بیرون بیایند و در سطح بالاتری از گروههای مجموعهی خود دخالت کنند.
هنر یک اقتصاد و زبان بین المللی است
این هنرمند همچنین درباره هنرهای دیگر گفت: تئاتر ما نیز نقاشی ما نیز به همین شیوه نیاز دارند. من تعجب میکنم که گاهی اوقات در مطبوعات مطالبی میخوانم که مخالف فروش تابلوهای ما هستند، من متوجه این موضوع نمیشوم، هنر یک اقتصاد و زبان بینالمللی است، ما زمانی موفقتر هستیم که زبان بین المللی وسعت بگیرد.
این چه تجارتی است که فروش نمیکند؟
او با اشاره به فیلمهایی که خارج از مرز نمایش داده شده است اظهار کرد: درست است که در سالهای اخیر فیلمهایی داشتهایم که خارج از مرز نمایش داده شده است اما اتفاقا فیلمهایی که انتظار داریم در خارج از مرز ایران بازار پیدا کنند و موفق شوند باید فیلمهایی باشند که به لحاظ تجاری در ایران ساخته میشوند پس چرا یک دانه از این فیلمها قادر نیست از مرزها بیرون بروند! فقط فیلمهای فرهنگی ماست که از مرزها خارج می شوند در حالی که آنها برای تجارت ساخته شدهاند،این چه تجارتی است که فروش نمیکند؟
فیلمهای پرفروش، فیلمسازان آگاهتری داشتهاند
تقوایی ادامه داد: آن وقت فیلمهای فرهنگی ما بدنام هستند،شما هنگامی که به سالهای اخیر نگاه کنید به جز دو الی سه فیلم، بطور متوسط سهم فروش فیلم بخش فیلمهای بهتر ماست،در بخش فرهنگی نیز به اصطلاح بخشی از این فیلمهای بهتر هستند. فیلمهایی پرفروش هستند که فیلمسازان آگاهتری آنها را ساختهاند در حالی که گروه دیگری مدعی اکران و ساخت فیلمهای بهتری برای مردم هستند، چرا ما سطح فکر مردم را پایین فرض میکنیم که با هر موضوع دمدستی آنها را جلب کنیم.
جوانان ما به چه امیدی دنبال سینما میروند؟!
کارگردان «کاغذ بیخط» اضافه کرد: مردم آگاهتر از این هستند که به این نوع از سوالات فرهنگی پاسخ بدهند اما باز میبینیم در بخش دیگر سینما که بیشترین بودجهی سینمای ما را به خود جلب میکند ما کمترین دریافت و برداشت را داریم. از طرفی بدون هیچ امیدی، یک نسل از بهترین جوانان ما رو به سینما آوردهاند واقعا این بچهها به چه امیدی دنبال سینما میروند؟ در سال چند تا از فارغ التحصیلان جذب بدنهی سینما ما میشوند؟ پس چرا آنها را پرورش میدهیم.
چه کسی گفته، فیلم مستند نمیتواند در سینمای ما فروش داشته باشد؟
او افزود: کیفیت سینمای ما تنها در تولید چند فیلم فرهنگی در سال نیست، باید یک مجموعهی همه جانبهای به وجود بیاید که ما نام آن را سینما بگذاریم من امیدوارم کلیات صحبت را به جایی بکشانیم که تا مفیدی باشد چه کسی گفته فیلم مستند که بهترین فروش ها را در دنیا دارد نمیتواند در سینمای ما داشته باشد؟!
همهی دنیا عاشق دیدن، آموزش و شناخت چیزهایی است که نمیشناسد و جوانان ما در این زمینه بسیار خوب کار میکند.
کیفیت خبر در تلویزیونهای ما بسیار پایین است
در ادامهی این نشست، ناصر تقوایی در پاسخ به پرسش طالبینژاد مبنی بر اینکه شما چه تعریفی از سینما مستند دارید و آیا با شیوهی مستند داستانی که در میزانسنهای آن دخالت میشود و حتی رگههایی از درام هم در آن دیده میشود موافق هستید؟ بیان کرد: کوچکترین واحد فیلم، یک فیلم خبری است که ممکن است یک یا دو پلان داشته باشد. اطلاعرسانی که رسانهها انجام میدهند و تلویزیون نسبت به آن برتری دارد جلوی چشم مردم قرار دارد خبر ضرورت و فوریت تماس با جامعه است، هر اتفاقی که به شکل خبر منتشر میشود بخشی از جامعه با آن کار دارد. اما کیفیت خبر در تلویزیونهای ما بسیار پایین است و اگر خودتان یک اطلاع شخصی دربارهی اتفاقات نداشته باشید از خبری که تلویزیون به شما میدهد اطلاعات بسیاری دستگیرتان نمیشود.
خبر، کوچکترین بخش سینماست
کارگردان فیلم«اربعین» ادامه داد: ابهامات در این زمینه، در سیاست بسیار بالاتر است،خبر اعلام میشود اما چرایی آن اعلام نمیشود و این کوچکترین بخش سینماست که ما در دو یا سه پلان و حداقل زمان، یک روایت را مطرح میکنیم از این گستردهتر فیلم گزارشی است که عین واقعیت را ثبت میکند و گزارش میدهد.
اینکه بخشی از روایت حذف میشود به دلیل محدودیت زمانی است که همهی رسانهها با آن مواجهه هستند و دلیل آن ممیزی یا هرچیز دیگری نیست.
او تصریح کرد: نوع سوم که در کشور ما با نام فیلم مستند معرفی شده است یک تفاوت عمده با نوع دوم دارد، کسی این فیلم را میسازد که نسبت به موضوعی که در حال جریان است اشراف کامل دارد و آن موضوع را با نگاه خودش بیان میکند. مستند یک کار کارشناسی است در یک فیلم مستند فیلمساز برای آنکه بتواند نتیجهِ بهتری بگیرد باید برخی از صحنهها را بازسازی کند و تابع آن نیست که هر اتفاق افتاده است را ثبت کند، فیلمساز باید در جاهایی دخل و تصرف کند.
تقوایی اذعان کرد: چون موضوعات در مستند متفاوت هستند،جهانبینی نیز متفاوت میشوند. تفاوت بسیاری بین کسی که رفته گزارش تهیه کند با کسی که رفته راه حل پیدا کند وجود دارد و خوشبختانه این گروه در سینمای ایران کم نیستند و معمولا جوانان به سراغ موضوعاتی رفتهاند که به آن موضوع اشراف دارند و هرچه دانش خود را دربارهی موضوعی که تصمیم دارند بسازند، بالاتر ببرند فیلم موفقتری خواهند ساخت و تماشاگر هم با رخدادهایی که نمیدانسته است آشنا خواهد شد.
کارگردان فیلم «اربعین» دربارهِ ساخت فیلمش گفت: من هرگز در فیلم مستند مثل«بادجن» یا«اربعین» مجبور نشدم پلانی را به دلیل آنکه کسی به دوربین ذل زده است کنار بگذارم، گاهی مجبور میشدم از یک دوربین قلابی استفاده کنم تا هواس مردم را با آن پرت کنم و با یک دوربین دیگر فیلمبرداری را انجام میدادم.
او دربارهِ وارد کردن درام در فیلم مستند گفت: بستگی دارد که چه هدفی از ساخت فیلم داریم.
تقوایی دربارهی شکل گیری موضوع مستند اظهار کرد: هر موضوعی که به فیلم تبدیل میکنیم باید تم داشته باشد و تم یعنی جوهر آن چیزی که فیلم میخواهد بگوید. تمها،همانقدر که لازمهی یک داستان سینمایی است جوهر یک موضوعی که فیلم میخواهد بگوید چیست؟ زمانی که تم پیدا میشود جزئیات نیز پیدا میشوند. در سینما مثل ادبیات وقتی که تم پیدا میشود شما متوجه میشوید که در سناریو بازیگران چه چیزی باید به هم بگویند.
این فیلمساز دربارهِ تفاوت داستان با فیلمنامه توضیح داد: داستان را به محض یک شروع خوب میتوان نوشت و نگران پایان داستان نباشید اما در فیلمنامه برعکس است، پایان باید مشخص باشد زیرا ماهیت اجرایی این این دو کار با هم متفاوت است.ادبیات را به تنهایی درخانه و به طور ذهنی مینویسیم اما فیلم را یک گروهی باید اجرا کنند بازیگری که نمیداند پایان فیلمش چه میشود چه چیزی را میخواهد بازی کند؟ بازیگر باید از شروع پایان را بداند.
گلستان حق پدردانهای به سینمای ایران دارد
او در ادامهی این نشست اذعان کرد: من عاشق ادبیات بودم و چیزی که مرا به سینما جذب کرد دیدن فیلم «موج و مرجان خارا» در سینمای سیار مدرسه بود. این فیلم بسیار خوش ساخت است و موضوع خودش را به روشنی میگوید و شاید جایگاه خاصی در سینمای ایران دارد. گلستان حق بسیار بزرگ پدرانهای در سینمای ایران دارد، فیلمهای بسیار متنوعی ساخت یا موجب ساخت آن شد.
تقوایی با اشاره به فیلم «یک آتش» این فیلمساز گفت:این فیلم مربوط به آتش سوزی یکی از چاههای نفت ایران بوده است که مدتها به درازا کشید و شاهرخ گلستان در گرمای 300 درجه آن فیلم را ساخت و نگاتیوهایش را به سلامت بیرون آورد. زیرا نگاتیو در گرمایی به آن درجه ذوب میشد بعد از دو آتش سوزی مهم درچاههای نفت ایران، آنقدر این موضوع حائز اهمیت شد که شرکت نفت گروهی برای آموزش اطفای حریق چاههای نفت آماده کرد که در آنها برای خاموش کردن چاهها نفت در کویت نیز اقدام کردند، متاسفانه من در آن زمان هرکاری کردم که با آنها بروم و فیلم بسازم آقای انوار راه من را باز نکرد و زمانی به من اجازهی کار را داد که بچههای ایرانی چاه چهلم کویت را خاموش کردند و به ایران برگشتند.
کارگردان و تهیهکننده فیلم «دایی جان ناپلئون» در پاسخ به سوال یکی از تماشاگران مبنی بر اینکه عمارت امین السطنه به دلیل خارج شدن از فهرست فرهنگی در حال تخریب است،با توجه به اینکه این عمارت با فیلم شما به خاطرهی جمعی تبدیل شده است به نظر شما وظیفه ی سینماگران در این باره چیست و شما به عنوان کارگردان «دایی جان ناپلئون» مایل هستید مستندی از تخریب این عمارت تهیه کنید یا خیر؟ بیان کرد: این ماجرای دردناکی است بسیاری از مکانهای این مملکت در حال تخریب است و ما به فکر نیستیم که یکی از آنها هم این است.
من ناچار شدم برای ساخت فیلمم این عمارت را بازسازی کنم زیرا در حادثه 28 مرداد سال 42 که دچار آتش سوزی شده بود و من مجبور به بازسازی آن شدم و هزینهی بسیاری را هم برای من برداشت.
من هیچ خبری از «دایی جان ناپلئون» ندارم
او ادامه داد: اگر این خانه اعتباری پیدا کرد، بعد از ساخته شدن فیلم «دایی جان ناپلئون بود،شما دعا کنید که امروز این بلا برسر خود فیلم نیامده باشد، من هیچ خبری از این فیلم ندارم من مثل همهی فیلمهای دیگرم تنها یک مشت صداهای بد و کیفیتهای بسیار بد میبینم که گاهی خودم از دیدن آن شرم میکنم. فیلم یا صدا یا تصویر است و هیچ عنصر سومی ندارد. صداهای بد،تصویرهای مضحک قیچیهای بیمورد که نمیدانم چرا، متاسفانه صاحب بسیاری از این فیلمها تلویزیون است.
تقوایی افزود: حتی فیلمهایی که احتمال میدهم هرگز نمایش ندهند از آرشیو درآوردند که بسیاری از قسمتها در آن نیست و قیچی خورده است، چرا فیلمهایی که نمیخواهند نمایش بدهند را قیچی میزنند؟! این فیلم 16 ساعت و نیم است اما تمام نسخههایی که وجود دارند بیشتر از 14 ساعت نیستند. من در ساخت این فیلم از بهترین گروه موجود استفاده کردم.
این کارگردان در انتهای صحبتهایش گفت:ما زمانی که صحبت میکنیم با دل و احساساتمان صحبت میکنیم زمانی که مینویسیم با تعقل مینویسیم، چگونه خوب نوشتن خصلت نوشتن است. ما در قبال امور نمایشی همیشه در این وضعیت قرار داریم زمانی که نکتههای اصلی را یادداشت میکنیم و فیلمنامه را بعد از 6 ماه می خوانیم تمام افکار روز اول مثل آینه در ذهن ما میآید. فیلمنامه با داستان تفاوت دارد اگر داستان مینویسید و امکان چاپ آن فراهم نمیشود میتوان بعد از چند سال آن را چاپ کرد. اما اگر فیلمنامه پس از 6 ماه را نسازید دیگر به درد نمیخورد و باید آن را دوباره نوشت فیلمنامه ارتباط غریبی با روزگار دارد حتی اگر داستان شما مربوط به دوران هخامنشی باشد.
چاپ سوم کتاب به روایت ناصرتقوایی
احمد طالبینژاد در انتهای این نشست از چاپ سوم کتاب به روایت ناصر تقوایی خبر داد و گفت: چاپ دوم این کتاب تمام شده است و برای چاپ سوم آماده شده و بعد از تغییراتی که آقای تقوایی انجام دهند،این کتاب را انتشارات چشمه چاپ میکند.
محمد مهدی طباطبایینژاد، منوچهر مشیری نیز در این نشست حضور داشتند.
به گزارش ایسنا، نشست گفت وگو با ناصر تقوایی جمع شب 22 آذر ماه در سالن شماره 3 سینما فلسطین در جشنوارهِ بین المللی سینما حقیقت برگزار شد و در ساعت 14 همان روز سه فیلم «بادجن»،«اربعین» و«شمهد قالی» در بخش نکوداشت ناصر تقوایی به نمایش درآمد که با استقبال مواجهه شد.
1392/9/23
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]
صفحات پیشنهادی
«ناخدا خورشيد» مزد جان ناصر تقوايي بود / خاطرات تهيهكننده فيلمهاي مشهور سينماي ايران
ناخدا خورشيد مزد جان ناصر تقوايي بود خاطرات تهيهكننده فيلمهاي مشهور سينماي ايران يکشنبه 1 دي 1392وزارت ارشاد حمايت آثار هنري مرتبط با جانبازان را تكليف خود ميداند
وزارت ارشاد حمايت آثار هنري مرتبط با جانبازان را تكليف خود ميداند گروه هنر علي مرداخاني در بازديد از آسايشگاه جانبازان گفت اين وزارتخانه خود را مكلف ميداند از تمام كارهايي كه درباره جانبازان توليد ميشود حمايت كند به گزارش خبرگزاري بينالمللي قرآن ايكنا علي مرادخاني معاونناصر تقوايي در اختتاميه جشنواره سينماحقيقت: در هيچ كاري حرفهاي نشدم / پشت صحنه سينما امروز بيش از بازيگري اهم
ناصر تقوايي در اختتاميه جشنواره سينماحقيقت در هيچ كاري حرفهاي نشدم پشت صحنه سينما امروز بيش از بازيگري اهميت پيدا كرده است ناصر تقوايي گفت در هيچ كاري حرفهاي نشدم و از اين به بعد هم نخواهم شد اگر فيلم نسازم مينويسم عكس ميگيرم و اگر نشد كلاس ميگذارم و آموزش مي دهم بهصحبتهاي ناصر تقوايي در زادگاهش ناتمام ماند
صحبتهاي ناصر تقوايي در زادگاهش ناتمام ماند مراسم تقدير از ناصر تقوايي پنجشنبه شب در زادگاهش با ناتمام گذاشتن سخنان اين فيلمساز آباداني همراه شد يکشنبه 1 دي 1392حميدزاده از دبيري همه جوايز وزارت ارشاد كنار گذاشته شد
حميدزاده از دبيري همه جوايز وزارت ارشاد كنار گذاشته شد مجيد حميدزاده دبير معزول جايزه كتاب سال كه سابقه مديريت اداره كتاب وزارت ارشاد را هم در كارنامه خود دارد از همه سمتهايش در وزارت ارشاد كنار گذاشته شد به گزارش خبرنگار مهر 17 آذر امسال وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي طي حكمي نجمعاون جديد قرآن و عترت وزارت ارشاد: كارگزاران نبايد مسايل سياسي را با فعاليت هاي قرآني مخلوط كنند
معاون جديد قرآن و عترت وزارت ارشاد كارگزاران نبايد مسايل سياسي را با فعاليت هاي قرآني مخلوط كنند به گزارش خبرآنلاين وي درباره مشي خود در حوزه قرآني عنوان كرد ما يك سري اسناد بالادستي داريم كه بايد به آنها جامعه عمل بپوشانيم و بايد اين اسناد بالادستي را به برنامه تبديل كنيم اينتاكيد معاون حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر نقش موثر بانوان در عرصه فرهنگخبرگزاري موج -
تاكيد معاون حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر نقش موثر بانوان در عرصه فرهنگخبرگزاري موج - ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ۱۱ ۳۹ق ظ تاكيد معاون حقوقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر نقش موثر بانوان در عرصه فرهنگ خبرگزاري موج - معاون حقوقي امور مجلس و استانهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نخستين نسخنگوي اتحاديه مؤسسات قرآني كشور تأكيد كرد: همكاري همه جانبه با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد
سخنگوي اتحاديه مؤسسات قرآني كشور تأكيد كرد همكاري همه جانبه با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد عليرضا احمدي با بيان تبريك انتصاب حجتالاسلام حشمتي بر همكاري همهجانبه اين اتحاديه با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد عليرضا احمدي سخنگوي اتحاديه مؤسسات قرآمعاون حقوقي وزارت ارشاد از موزه ميراث فرهنگي افغانستان بازديد كرد
معاون حقوقي وزارت ارشاد از موزه ميراث فرهنگي افغانستان بازديد كرد حسين نوش آبادي معاون حقوقي امور مجلس و استانهاي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي در ادامه سفر خود به افغانستان از موزه ميراث فرهنگي شهر كابل بازديد كرد به گزارش حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارناصر تقوايي: فقط سياهي لشگر تحويل سينما دادهايم
ناصر تقوايي فقط سياهي لشگر تحويل سينما دادهايم ناصر تقوايي فيلمساز تقدير شده در هفتمين جشنواره سينماحقيقت گفت براي ساخت فيلم در سينماي ايران هيچگاه هيچ مزاحمي نداشتم و پس از انقلاب حتي يك فريم از آثارم مميزي نشده ولي مميزان كتاب براي سانسور آثار ايراد اختراع ميكنند چهارشنبديدارمعاون فرهنگي وزارت ارشاد از شهركتاب
ديدارمعاون فرهنگي وزارت ارشاد از شهركتاب دكتر سيدعباس صالحي معاون فرهنگي وزارت ارشاد و جمعي از مديران اين معاونت شنبه گذشته به مؤسسه شهركتاب رفتند و ساعاتي را با مديران شهركتاب به ديدار و گفتوگو گذراندند در اين ديدار علاوهبر سيدعباس صالحي علي شجاعي صائين مديرعامل خانه كتاب دحجت الاسلام والمسلمين محمد رضا حشمتي معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد شد
حجت الاسلام والمسلمين محمد رضا حشمتي معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد شد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حكمي حجت الاسلام والمسلمين محمد رضا حشمتي را به عنوان معاون قرآن و عترت اين وزارتخانه منصوب كرد متن حكم علي جنتي به شرح زير است نظر به سوابق علمي و تجربيات ارزنده جنابعالي در حوزهبازدید معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ازخبرگزاری تسنیم
شماره خبر 1346416407350568499 پپ منبع تسنیم 0 0 دانلود لینک را کپی کنید دانلود25 دی 1392 ساعت 15 04-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها