تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802897696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت: بنزين استاندارد، گوگرد هوا را ۹۰ درصد كاهش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت: بنزين استاندارد، گوگرد هوا را ۹۰ درصد كاهش مي‌دهد
نيروگاه‌ها و كارخانجات كشور در فصل سرما از سوخت مازوت استفاده مي‌كنند، در صورتي كه بايد با استفاده از سوخت گاز جلوي انتشار آلودگي هوا از اين صنايع را بگيريم. رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت: بنزين استاندارد، گوگرد هوا را ۹۰ درصد كاهش مي‌دهد


ايلنا: رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت گفت: ۳ ميليون خودروي كاربراتوري در كشور وجود دارد كه معادل ۶۰ تا ۹۰ ميليون خودروي استاندارد آلودگي توليد مي‌كنند، سوخت يورو چهار نيز ميزان بنزن هوا را يك سوم و گوگرد را به يك دهم كاهش مي‌دهد.

به گزارش ايلنا، كاظم ندافي بر اهميت همكاريهاي بين بخشي و مشاركت ساير سازمان‌ها و دستگاههاي ذيربط در آلودگي هوا تأكيد كرد و افزود: يكي از اولويتهاي برنامه كاهش آلودگي هواي تهران و شهرهاي بزرگ خارج كردن خودروهاي فرسوده از چرخه حمل و نقل است.

وي با تأكيد بر گسترش سريع ناوگان حمل و نقل عمومي گفت: شايد هيچ اقدامي به اندازه گسترش ناوگان حمل و نقل عمومي به خصوص وسايل نقليه انبوه بر مثل مترو و اتوبوس، در كاهش آلودگي هوا سهم و نقش نداشته باشد.

ندافي به استفاده از سوخت گاز طبيعي در نيروگاه‌ها و كارخانجات كشور اشاره كرد و گفت: نيروگاه‌ها و كارخانجات كشور در فصل سرما از سوخت مازوت استفاده مي‌كنند، در صورتي كه بايد با استفاده از سوخت گاز جلوي انتشار آلودگي هوا از اين صنايع را بگيريم.

رئيس مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت توجه جدي به برنامه‌هايي كه مي‌تواند به كاهش تقاضاي سفر منجر شود را يكي ديگر از راهكارهاي كاهش آلودگي هوا ذكر كرده و گفت: اگر بتوانيم در اموري مانند بانكداري، تجارت، و كارهاي اداري از سيستم‌هاي جديد ارتباطي و IT استفاده كنيم موفق به كاهش ۱۲ درصدي تقاضاي سفر شده‌ايم و كاهش تقاضاي سفر به معني كاهش آلودگي هوا، كاهش ترافيك و كاهش هزينه‌هاي مردم است.

ندافي در ادامه به اجراي طرح كهاب (كاهش، هدايت، انتقال و بازيافت بخار بنزين) كه از حدود ۱۰ سال پيش در كشور شروع شده بود اشاره كرد و گفت: اين طرح متأسفانه به دليل عدم تأمين مالي دچار مشكل شد و به نتيجه نرسيد. هدف طرح كهاب جمع آوري گازهاي بنزين به خصوص در جايگاههاي پمپ بنزين و تخليه و بارگيري سوخت بوده است. اگر اين طرح با حمايت وزارت نفت به نتيجه برسد، گام بسيار بزرگي در كاهش آلودگي هوا برداشته مي‌شود.

وي گام بعدي در كاهش آلودگي هواي تهران و كلانشهر‌ها را استفاده از سوخت يورو ۴ دانست و افزود: سوخت يورو ۴ مي‌تواند ميزان بنزن هوا را به يك سوم و ميزان گوگرد هوا را به يك دهم كاهش دهد و در نتيجه از اثرات آلودگي هوا بر سلامت جامعه جلوگيري مي‌كند.

ندافي افزود: معاينه فني خودرو‌ها بايد به صورت جدي و اصولي در كشور دنبال شود و خودروهايي كه فاقد كاتاليست كانورتور و كنيستر هستند بايد اين تجهيزات را نصب كنند و اگر خراب شده بايد اصلاح كنند.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن