تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820471279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروج سوداگران و ثبات بازار مسكن در دستان بورس!


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خروج سوداگران و ثبات بازار مسكن در دستان بورس!
يك كارشناس مسكن معتقد است: ثبات بازار مسكن به تداوم رونق بازار بورس منوط است و اين امر باعث خروج سوداگران از بازار مسكن مي‌شود.

محمود جهاني در گفت‌وگو با خبرنگار مسكن خبرگزاي دانشجويان ايرن(ايسنا)، وضعيت بازار مسكن تا پايان سال را روند با ثبات و آرامي پيش‌بيني و اظهار كرد: با توجه به شرايط موجود در كشور اعم از توافقات سياسي اخير و مذاكرات صورت گرفته، بازارهاي رقيب به ثبات رسيدند و در چشم‌انداز كوتاه مدت بازار مسكن روند آرامي دارد.

به گفته وي در حال حاضر رونق در بخش بورس ايجاد شده و نقدينگي را به سمت خود كشانده كه درصورت تداوم اين روند، بازار مسكن نيز به ثبات مي‌رسد و سوداگري‌ها از اين بازار خارج مي‌شود.

جهاني افزود: به نظرمي‌رسد بازار بورس با رونق همراه باشد و به زودي واقعي شود و ديگر تحولات جانبي بر افزايش و كاهش قيمت و هجوم سرمايه‌گذاري به مسكن، تاثيرگذار نخواهد بود.

وي خاطر نشان كرد: توافقات ژنو نقطه عطفي در روند بسياري از پارامترهاي كلان اقتصادي و اغلب بازارها ايجاد مي‌كند كه برآيند كلي آن، حركتي نو در فضاي اقتصادي جامعه خواهد بود كه تحول آفرين و نويد بخش است كه بازار مسكن از اين قاعده مستثني نمي‌ماند و بطور مستقيم و غير مستقيم از فضاي كلي اقتصادي كشور تاثير مي‌پذيرد.

اين كارشناس معتقد است: اين تحولات همگام و متناسب با تحولات كلان اقتصادي در دو مقطع كوتاه‌مدت (چند ماهه) و ميان مدت ( گستره سالانه ) قابل تحليل و تبيين است.

جهاني تصريح كرد: اقنصاد كنوني كشور با چالش‌هاي متعددي مواجه است كه بخشي از آن به حوزه‌هاي اجرائي، بخشي به حوزه‌هاي سياست‌گذاري و بخشي به حوزه‌هاي نظري مربوط مي‌شود.

اين كارشناس با اشاره به وضعيت بازار مسكن تاكيد كرد: بازار مسكن به دنبال ثبات بازار بورس با رونق در حجم معاملات همراه مي‌شود و اين امر به معني كاهش قيمت‌ها نيست.

اين كارشناس افزود: در اين مدت باقيمانده تا پايان سال، هجوم سرمايه‌گذاري سوداگرانه به بازار مسكن پيش‌بيني نمي‌شود بلكه چشم انداز نرخ رشد اقتصادي نويد رونق در بازار مسكن را مي‌دهد و در مقابل سوداگري‌هاي بازار مسكن تضعيف مي‌شوند.

به اعتقاد جهاني افزود: بازار مسكن تا پايان سال با رونق معاملات و نبود هجوم نقدينگي همراه است.

انتهاي پيام

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن