تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802990806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجفي: سازمان ميراث فرهنگي كم سواد است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نجفي: سازمان ميراث فرهنگي كم سواد است
معاون رئيس‌جمهور گفت: عملكرد چهارساله آقاي مشايي در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور قابل دفاع است و اين صحبت من دفاع از شخص نيست بلكه دفاع از عملكرد وي است.

به گزارش فارس، محمد‌علي نجفي در نشستي كه صبح امروز در سالن اجتماعات موزه ملي ايران به مناسبت آغاز هفته پژوهش با اعضاي پژوهشگاه ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري كشور داشت: بيان رنج‌ها و نابساماني‌هاي گذشته با هدف كسب تجربه و استفاده از آنها براي برنامه‌ريزي آينده لازم است اما نبايد در گذشته بمانيم و بايد بيشتر توان خود را براي آينده فرض كنيم تا بتوانيم از اين وضعيت نابسامان خارج و در جهت رشد و توسعه گام برداريم.

وي ادامه داد: تشكيل هيئت امناي پژوهشگاه كه يكي از اقدامات اساسي در راه ارتقاء پژوهش در سازمان است نياز به زمان دارد و ساير دستگاه‌ها و ارگان‌ها نيز بايد با ما همكاري كنند.

نجفي افزود: سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري به لحاظ نوع وظيفه و مأموريتش بيشتر بر روي كارهاي پژوهشي بايد معطوف شود چرا كه پژوهش قلب تپنده سازمان است و بايد در تمام اعضاء و جوارح سازمان تأثير بگذارد.

معاون رئيس‌جمهور تصريح كرد: يكي از بخش‌هاي سازمان كه در سال‌هاي گذشته بيشترين لطمه را خورده است بخش پژوهش سازمان است من معتقد نيستم افرادي كه به اين پژوهشگاه آمده‌اند تبعيد شده هستند چرا كه تمام 370 نفري كه در اينجا مشغول هستند محترم هستند و بايد براي آنها ارزش قائل شد.

نجفي اظهار داشت: پژوهش در سازمان ميراث فرهنگي بسيار گسترده است و ما نياز به پژوهش‌هاي بنيادي، كاربردي و توسعه‌اي داديم و هم اكنون نيز بخشي از اين نوبت‌پژوهش‌ها در حال انجام است.

وي ادامه داد: ما بايد فكر كنيم چگونه از اين پژوهش‌ها و نتايج آنها براي كاراكتر شدن فعاليت‌هايمان استفاده كنيم.

نجفي يكي از مهمترين مشكلات كار پژوهش در كشور را مسئله فقدان تقاضاي موثر براي پژوهش در جامعه دانست و افزود: اصولاً در كشور ما پژوهش تقاضا محور نيست و شايد بتوان گفت پژوهش‌گران در اين مورد مقصر نيستند و بيشتر سياست‌مداران مقصرند.

وي اظهار داشت: آن چيزي كه مي‌تواند بودجه‌ها را به سمت پژوهش سوق دهد داشتن تقاضا است پژوهش در سازمان ميراث فرهنگي جزء ماهيت و كار بنيادي ما است. اما متأسفانه پژوهشگران ما مطلع نيستند كه نيازهاي پژوهشي ما چيست و بر حصب علم و تجربه اقدام مي‌كنند.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گرشگري كشور ادامه داد: در كنار موضوعات خاص گردشگري موضوعاتي مانند فرهنگ مسائل فرهنگي و مسائل جامعه شناختي در گردشگري و بالاخص گردشگران خارجي فصل بزرگي را در كارهاي تحقيقاتي ايجاد مي‌كند.

همچنين اقتصاد و گردشگري موضوع ديگري است كه بايد به آن توجه ويژه‌اي داشت.

وي افزود: آينده‌پژوهشي مسئله ديگري است كه در مباحث علمي بايد مورد توجه قرار گيرد و هم اكنون بسياري از كشورها به اين موضوع توجه دارند.

نجفي اظهار داشت: با استفاده از آينده پژوهشي مي‌توان در مورد برنامه‌هاي دراز مدت تصميم‌گيري كرد و با استفاده از مطالعات تشويقي و مقايسه‌اي مي‌توان وضعيت كشور را در مقايسه با ساير كشورها دريافت و از تجربيات آنها به صورت بومي و ملي استفاده كرد.

معاون رئيس‌جمهور اظهار داشت: فضا براي انجام كار تحقيقاتي بسيار گسترده است اما آنچه كه انجام شده بسيار كمتر از آن چيزي است كه بايد انجام شود.

نجفي با اشاره به اينكه هم اكنون 60 درصد از كاركنان سازمان ميراث فرهنگي تحصيلاتي زير فوق ديپلم دارند گفت: متأسفانه سازمان ميراث فرهنگي به نسبت كار علمي و پژوهشي كه بايد انجام دهد سازمان كم سوادي است و اين موضوع به ما نشان مي‌دهد كه در طراحي نظام مديريت انساني دقت لازم به كار گرفته نشده است.

وي با اشاره به مديريت‌هاي قبلي سازمان ميراث فرهنگي گفت: من معتقد هستم در دوره آقاي مشايي و در چهار‌سال اولش كار سازمان قابل دفاع بود.

معاون رئيس جمهور ادامه داد: من در طول عمرم حتي 30 ثانيه هم با وي ملاقات حضوري نداشتم بنابر اين اين حرف من دفاع از شخص آقاي مشايي نيست بلكه دفاع از عملكرد وي است.

وي افزود: آزاد كردن اطلاعات و تسريع دسترسي به آنها نكته‌‌اي است كه بايد به آن توجه ويژه‌اي كرد و پوسته سختي كه دور پژوهشگاه كشيده شده است بايد از بين برود.

نجفي ادامه داد: در سياست‌گذاري‌هاي پژوهشگاه بايد معاونت‌هاي سازمان دخيل باشند و در نقطه مقابل نتيجه پژوهش‌ها نيز بايد به معاونت ها داده شود و طراحي اين سازوكار با خود پژوهشگاه است.

نجفي اظهار داشت: كار پژوهش در سازمان نبايد منحصر به پژوهشگاه تلقي شود چرا كه هم اكنون در بخش‌هاي ديگري نيز كارشناساني داريم كه از پژوهشگران پژوهشگاه كمتر نيستند و بايد فكري كنيم كه پتانسيل سازمان به نوعي درگير كار پژوهشي در سازمان شود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خاطر نشان كرد: ما در وهله اول علاقه داريم كه كار پژوهش توسط نيروهاي داخلي انجام شود اما نبايد اين كار را منحصر به سازمان كنيم. چرا كه هم اكنون مراكز آموزش عالي زيادي هستند كه در راستاي اهداف ما فعاليت مي‌كنند و بايد درهاي سازمان را ه سمت دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشي باز كنيم.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه بتوان بخشي از دغدغه‌هاي پژوهشگران را در كوتاه مدت و بلند‌مدت برطرف كرد.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن