تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819425851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اسبق پژوهش وزارت علوم:مسئولان طي سال‌هاي گذشته درك عقب‌افتاده‌اي از پژوهش داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اسبق پژوهش وزارت علوم:مسئولان طي سال‌هاي گذشته درك عقب‌افتاده‌اي از پژوهش داشتند
معاون اسبق پژوهشي وزارت علوم گفت: از رئيس‌جمهور گرفته تا وزرا در سال‌هاي گذشته درك عقب‌افتاده‌اي از پژوهش داشتند به همين دليل نمي‌توانيم به آمارها استناد كنيم. پايان‌نامه‌ها را مي‌فروشند و كسي هم جلويشان را نمي‌گيرد.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، رضا منصوري در جشنواره پژوهش دانشگاه علوم پزشكي ايران گفت: تعريف واقعي و درستي از پژوهش نداريم به همين دليل نمي‌توان به آمار ارائه شده استناد كرد، همچنين تحقيقات به دليل تحريم‌ها به سمتي رفت كه نيازهاي روز را برطرف كند.

وي افزود: طبق آمارها بايد 7 درصد از اعتبارات پژوهشي كشور صرف تحقيقات بنيادين و ساير اعتبارات صرف تحقيقات توسعه‌اي به جاي كاربردي شود.

استاد فيزيك دانشگاه صنعتي شريف گفت: آماري كه در سالهاي مختلف در مورد پژوهش اعلام شده مخدوش است و در حال حاضر فقط تمرين روي مقاله‌نويسي است و با تحقيقات علمي دنيا فاصله داريم.

معاون اسبق پژوهش وزارت علوم گفت: اعتبارات پژوهشي طي سالهاي 83 و 84 به 0.7 درصد از توليد ناخالص ملي رسيد اما در دولت‌هاي نهم و دهم به زير 0.5 درصد كاهش يافت در حالي كه بر اساس مصوبه مجلس بايد به 3 درصد مي‌رسيد.

منصوري گفت: به طور قطع در بودجه سال آينده نيز سهم تحقيقات به كمتر از 0.5 درصد خواهد رسيد بدون اينكه كسي آن را بررسي كند.

وي گفت: در سال 65 سهم پژوهش 0.6 درصد بود اما اكنون پس از گذشت سالها به كمتر از 0.5 درصد رسيده اين نشان مي‌دهد كه كشور ما عزم ملي و درك مناسب از پژوهش ندارد و با وزير و مسئولان نمي‌توان آن را حل كرد.

منصوري تصريح كرد: از رئيس جمهور گرفته تا وزرا درك عقب‌افتاده‌اي از پژوهش طي سالهاي گذشته داشته‌اند و درك درستي از علم نداشته‌اند علم مدرن آن چيزي نيست كه در كشور وجود دارد.

معاون اسبق پژوهش وزارت علوم افزود: علم مدرن داراي اجتماع و گفتمان علمي است در حالي كه اجتماع علمي كه بر پايه كار انجمن‌هاي علمي است در كشور قوت ندارد و گفتمان علمي نيز نداريم چرا كه در خيلي از ميادين شهر مي‌بينيم كه پايان‌نامه‌ها را مي‌فروشند و كسي هم جلويشان را نمي‌گيرد.

منصوري ادامه داد: گاهي مي‌بينيم اساتيد حتي 5 دقيقه هم پايان‌نامه دكترا را نمي‌خوانند و معلوم نيست چگونه به آن نمره مي‌دهد اين در حالي است كه فقط به دنبال اعتباردهي سياسي و برگزاري چهره‌هاي ماندگار در صدا و سيما رفته‌ايم و اين از آسيب‌هاي نبود اجتماع علمي در جامعه است.

انتهاي پيام/

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن