تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805136196




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارشگراني كه بايد به شعور مخاطب احترام بگذارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارشگراني كه بايد به شعور مخاطب احترام بگذارند
خبرگزاري مهر - گروه ورزشي: خيل عظيم علاقمندان به ورزش، اين خواسته را در نزد برنامه‌سازان سازمان صدا و سيما الزامي مي كند كه شبكه‌اي اختصاصي براي دوستداران امر ورزش در نظر بگيرند اما گويا هدف مسئولان سازمان صدا و سيما صرفا راه‌اندازي اين شبكه بوده و به چگونگي توليد و پخش اين شبكه اهميتي نمي‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ايران را بايد جزو پر و پا قرص ترين طرفداران ورزش در جهان برشمرد. به عنوان مثال وقتي پاي يك نظرسنجي به ميان مي‌آيد علي كريمي بالاتر از رونالدينيو و كريستيانو رونالدو به عنوان بخت نخست آقاي گلي جام جهاني 2006 معرفي مي‌شود و مهدوي كيا تا سرحد محبوب‌ترين ورزشكار جهان بالا مي‌رود. تنها بدين خاطر كه ايراني‌ها ورزش را دنبال مي‌كنند و قهرمانان ورزشي كشورشان برايشان اهميت دارد؛ خواه فوتبال، خواه واليبال، خواه بسكتبال و خواه كشتي. ايراني‌ها ورزشي هستند و اگر نتوان گفت اطلاعات خيلي بالا و فني دارند اما بي ترديد كم اطلاع هم نيستند.

نسل جديد كه دسترسي به شبكه هاي اينترنتي و اخبار روز دنياي ورزش برايش سهل الوصول تر است، كار برنامه سازان ورزشي را حساس‌تر و البته دشوار تر مي‌كند. در همين راستا بوده كه نياز شبكه‌اي كه به طور اختصاصي به مقوله ورزش بپردازد الزامي به نظر مي‌رسيده است.

اكنون سوال اينجاست كه آيا شبكه ورزش منطبق با شعور مخاطب ايراني است؟ البته اين شبكه در مواردي موفق بوده و به عنوان مثال برنامه اي تحت عنوان "فوتبال 120" بر روي آنتن مي‌رود كه بسيار جالب است و مخاطب را از اتفاقات فوتبالي آگاه و سرشار از اطلاعات مي‌كند. چنانچه بخواهيم نگاهي نسبي داشته باشيم بايد بگوييم اين برنامه براي مخاطب روز جامعه ايراني، سودمند و اثربخش است.

اما برپايي شبكه‌اي كه اتفاقا با هدف پوشش تصويري رقابتهاي زنده ورزشي راه اندازي شده، حساسيت‌ها و دقت نظر بيشتري مي‌طلبد. مردم ايران را بايد جزو فوتبالدوست ترين ملت‌ها به حساب آورد. رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا هم براي كسي كه علاقمند واقعي فوتبال است نهايت حساسيت و لذت به شمار مي‌آيد. متعاقبا اين نياز الزامي است كه گزارشگر مسابقات هم به گونه‌اي انتخاب شود كه اين حس علاقمندي و پيگيري را در مخاطب خود تقويت كند و در واقع به آن بها بدهد. اما آيا به درستي چنين است؟

هفته گذشته به عنوان نمونه در شبكه ورزش اتفاقي رخ داد كه نشان مي‌دهد چنين حساسيت‌هايي در نزد برنامه سازان وجود ندارد. روز چهارشنبه ديدارهاي حساسي در گروه F رقابتهاي ليگ قهرمانان برگزار شد. جايي كه سه تيم دورتموند، آرسنال و ناپولي در پايان روز با 12 امتياز به كار خود پايان دادند. آنچه در گزارش بازي ناپولي - آرسنال واضح و مبرهن بود كسب نتيجه اي بود كه مي توانست تكليف اين گروه را مشخص كند. در واقع اگر دورتموند مقابل مارسي به برتري مي‌رسيد (اين اتفاق در دقيقه 87 آن بازي رخ داد)، ناپولي تنها با برتري با سه گل اختلاف مقابل آرسنال مي توانست رهسپار دور يك هشتم شود.

گزارشگر اين بازي كه اتفاقا ساعت 16:30 همان روز بازي تيم‌هاي گالاتاسراي - يوونتوس را هم گزارش كرده بود، از وضعيت جدول بي اطلاع بود و حتي در حالي كه ناپولي از دور رقابتها حذف شده بود با اين حال نمي‌دانست تكليف تيم‌هاي صعودكننده كدام است. به واقع ساده ترين كار ممكن نگاهي به جدول گروه F و بررسي تفاضل گل و بازي‌هاي رو در رو بود كه اين گزارشگر موفق به انجام آن نشده است. گويا صدا و سيما به درد بي گزارشگري مبتلا شده كه مجبور شده دو بازي مهم و سرنوشت ساز را ظرف شش ساعت به اين گزارشگر واگذار كند.

جالب اينكه مجري حاضر در استوديو هم در پايان بازي نتوانست با نگاهي به جدول، بلافاصله وضعيت گروه را مشخص كند و اصلاعات صحيح به مخاطب بدهد. آنها كه اطلاعات بيشتري از فوتبال دارند، چهارشنبه شب فهميدند كه با پيروزي دورتموند مقابل مارسي و با شكست دو بر صفر و حتي يك بر صفر آرسنال مقابل ناپولي، اين نماينده آلمان بوده كه صدرنشين مي شده و نماينده ليگ برتر دوم. با اين حال و در حالي كه تصاوير پاياني بازي از غم آشكار چهره بازيكنان ناپولي حكايت مي‌كرد، با اين حال باز هم گزارشگر به اين موضوع پي نبرد كه نماينده ايتاليا حتي با وجود 12 امتياز از دور رقابتها حذف شده است.

اي كاش مسئولان صدا و سيما از خيل عظيم علاقمندان به فوتبال و به ويژه فوتبال خارجي و در واقع استعدادهاي حاضر در سطح جامعه، بهتر بهره ببرند تا مجبور نباشند دو بازي مهم را به يك گزارشگر واگذار كنند. ضمن اينكه گزارشگر ديدارهاي خارجي حتما بايد به زبان انگليسي مسلط بوده و اطلاعات ذيقيمتي كه بر روي سايت‌هاي بي شمار فوتبال جهان قرار دارد را به مخاطب منتقل كند. در واقع اگر اين شبكه قرار است شبكه‌اي حرفه‌اي و اختصاصي در امر ورزش باشد، افراد حاضر در اين شبكه هم بايد به فراخور رشته مورد نظر، حرفه‌اي و كاردان باشند. شايد هم شرايط اقتصادي تلويزيون و برنامه هاي كه ارائه مي شود ياد آورد اين ضرب المثل باشد كه ؛ با جيب خالي نمي‌توان پز عالي داد.

كد خبر: 2195011

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۱۲:۳۷

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن