تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806778439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حراج‌هاي غير صادقانه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حراج‌هاي غير صادقانه
فصل كه عوض مي‌شود، اعياد، تعطيلات يا مناسبت‌ها كه فرامي‌رسد، بازار حراج‌ها هم داغ مي‌شود. شايد براي خيلي‌ها فصل حراج خوب و ديدن درصدهاي درشت تخفيف لذتبخش و وسوسه‌كننده باشد، اما خلاف تصور بيشتر مردم، فروشندگان و برندها برنده اين بازار هستند، نه خريداران.


تخفيف اين روزها شامل همه چيز مي شود. از برندها و مارك هاي معروف گرفته تا فروشگاه هاي متفرقه. به گونه اي كه همه اين واحدهاي عرضه كننده محصولات اعم از كيف و كفش، پوشاك، لوازم خانگي و ديگر كالاهاي مصرفي مدعي اند اجناسشان از تخفيف قابل توجهي برخوردار است اما آيا اين تخفيف ها واقعي و به نفع مصرف كننده است يا صرفا ترفندي براي فروش بيشتر كالا به مردم كه در نهايت هم تخفيفي قابل ذكر در هزينه خريد كالا براي مردم دربر ندارد؟ پاسخ اين پرسش را مي توان با گشتي مختصر در اين فروشگاه ها دريافت.

كافي است سري به اين حراجي ها بزنيد تا ببينيد خريد از آنها نه فقط به صرفه نيست بلكه در بسياري از اين حراج ها، قيمت ها هم واقعي و صادقانه نيست و منافع خريدار و مصرف كننده را تامين نمي كند.

به عبارت بهتر در بسياري از اين فروشگاه ها قيد و بندهاي متعددي براي ارائه تخفيف روي اجناس است كه خريد ارزان تر را براي خيلي از مشتريان دشوار مي كند.

براي مثال در برخي فروشگاه ها فقط بخش بسيار كوچكي از اجناس مشمول تخفيف است كه در بيشتر موارد از تنوع، جنس، رنگ و كيفيت كافي برخودار نيست و به اصــطلاح تك​مانده، بنجل و بي خريدار محسوب مي شود.

نمونه ديگري از اين قيد و بندها كه در اين حراجي ها براي برخورداري از تخفيف اعلام شده، شرط و شروط هاي متعدد و گاهي غيراقتصادي است كه پيش پاي مشتريان گذاشته مي شود، از جمله اين كه سقف خريد از فروشگاه بايد به رقم مشخصي برسد تا تخفيف آگهي شده پشت ويترين شامل خريدار شود، مثلا بايد يك ميليون تومان جنس بخريد تا 30درصد تخفيف بگيريد!

حتي برخي از فروشگاه ها پا را فراتر نهاده و خريد يك كالا را مشروط به خريد اقلام ديگر مي كنند تا تخفيف در بوق و كرنا كرده، جامه عمل بپوشد.

به اين ترتيب مي توان نتيجه گرفت حراج هايي كه اكنون به نام تخفيف برپا مي شود، در بسياري موارد سوء استفاده اي تبليغاتي و تكنيك فني در بازاريابي براي كشاندن مشتري به داخل فروشگاه و فروش جنس با ده ها ترفنداست.

اين در حالي است كه در ديگر كشورهاي توسعه يافته اصولا فصل حراج، فصلي براي حمايت از مصرف كننده است و كاهش قيمت ها بقدري واقعي است كه مشتريان ساعت ها قبل از شروع حراج پشت در مغازه صف مي كشند.

در اين حراج ها، فروشگاه ها تمام اجناس خود را بي قيد و شرط و با درصد قابل توجهي تخفيف عرضه مي كنند تا از طريق «سود كمتر، فروش بيشتر» كسادي ديگر ماه هاي سال را جبران كنند.

به نظر مي رسد انجمن حمايت از حقوق مصرف كنندگان بايد در اين باره اقدامي شايسته انجام دهد و با تدوين دستور العمل هاي ويژه براي حراجي ها، به سوداگري در اين زمينه پايان داده و حراج ها را به واقعيت تبديل كند.

كتايون مافي - گروه اقتصاد

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن