تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802972795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشته شدن ۲۲ تروريست عربستاني در حومه دمشق


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كشته شدن ۲۲ تروريست عربستاني در حومه دمشق
در عمليات ارتش سوريه عليه تروريست‌هاي عضو «جبهه النصره» و «جيش الاسلام» در شهر «عدرا» در جنوب استان ريف دمشق، ۲۲ تبعه عربستان سعودي كشته شدند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از شبكه العالم، گروههاي مسلح مخالف نظام سوريه از جمله جبهه النصره و جيش الاسلام كه هر دو وابسته به القاعده هستند؛ دو روز پيش وارد شهر عَدرا در جنوب استان ريف دمشق شدند و 50 نفر از اهالي شهر را كشتند و سر تعدادي از آنها را در بازار آويزان كردند.

"ابوعدنان " شهردار عدرا يكي از اين افراد بود كه توسط عناصر جبهه النصره سر بريده شد.

يك منبع رسمي در سوريه اعلام كرد: تعداد زيادي از اعضاي جبهه النصره بامداد روز چهارشنبه از شهر "الضمير" وارد شهر عدرا شدند و اين شهر را محاصره كردند و 200 نفر را براساس گرايش هاي ديني و مذهبي انتخاب كردند و تعدادي از آنها را كشتند. در ميان كشته شدگان تعدادي زن و كودك نيز وجود داشت و اعضاي چند خانواده نيز به كلي سربريده شدند.

جمعيت شهر عدرا حدود صد هزار نفر شامل ساكنان اهل تسنن، علوي، دَروزي و مسيحي هستند و اخيرا آوارگان سوري نيز به جمعيت اين شهر افزوده شده اند.

پس از اين حادثه، ارتش سوريه براي پاكسازي شهر از گروه هاي مسلح وارد عدرا شده است. در حملات ارتش سوريه به مواضع تروريست ها تاكنون 22 عضو عربستاني گروه جيش الاسلام به هلاكت رسيده اند. كشته شدن اين افراد نشان دهنده دست داشتن سرويس اطلاعاتي عربستان در حمله به عدرا العماليه است. جيش الاسلام به سركردگي "زهران علوش" مورد حمايت سرويس اطلاعاتي عربستان است.

در اين درگيري ها 2 فرمانده گروه جيش الاسلام به نام هاي "وليد الغول" و "باسل زنبونه" نيز كشته شده اند.

شهر صنعتي "عدرا" يكي از اندك راههاي مواصلاتي به شهر دمشق است كه تا پيش از اين از صحنه جنگ و درگيري ها دور بود.

عدار يكي از مهمترين مناطق صنعتي سوريه است كه همچنان در ريف دمشق باوجود جنگ هاي سنگين ادامه حيات مي دهد، و در اين منطقه مخازن گاز و انبارهاي مصالح ساختماني وجود دارد.

در اين شهر همچنين شمار زيادي كارگر مشغول به كار هستند و جاده هاي مواصلاتي حياتي به شهر دمشق دارد، به گونه اي كه اين جاده ها به داخل منطقه غوطه شرقي و به طور مشخص به مناطقي مي رسد كه نبردهاي سنگين در آنجا جريان دارد.

از اين منظر، شبه نظاميان تلاش كردند كه وارد عدرا شده و آن را به كنترل خود دربياورند چرا كه كنترل بر اين شهر تنها راه رسيدن به شهر دمشق و محاصره آن مي باشد.

ورود به شهر عدار همچنين به معناي كنترل بر راههاي اصلي به سمت داخل غوطه شرقي و روستاهايي است كه درآنجا نبرد شديدي براي محاصره كردن نيروهاي سوري در داخل آن جريان دارد.

گروه هاي مسلح در صورت كنترل اين شهر مي توانند كمك ها و پشتيباني نظامي را به عناصر خود در مناطق اطراف برسانند. اين امر همچنين مي تواند فشار نظامي به شهر دمشق از طريق گلوله باران و عمليات نظامي وارد كند كه در فاصله 20 كيلومتري قرار دارد.

در پي يورش عناصر مسلح و تكفيري به شهر عدرا و ارتكاب جنايتهايي فاجعه بار در اين شهر ضد ساكنان آن، ارتش سوريه به سرعت واكنش نشان داد و سربازان خود را به اين منطقه اعزام كرد؛ تا اين منطقه مهم و كليدي را از وجود تروريستها پاكسازي كند.

يك منبع نظام سوري در سخناني مطبوعاتي گفت: يگان هاي ارتش سوريه عمليات خود را براي يورش به مقرها و محل هاي تجمع افراد مسلح جبهه النصره در مسير عدار به ريف دمشق آغاز كرده اند.

انتهاي پيام/ر

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن