تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819443704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديران به جايگاه علمي و تخصصي روابط عمومي ها اهميت دهند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مديران به جايگاه علمي و تخصصي روابط عمومي ها اهميت دهند
قزوين- خبرگزاري مهر: مديرمسئول ماهنامه تخصصي روابط عمومي گفت: روابط عمومي كاري تخصصي و علمي است كه بايد توسط افراد حرفه اي اداره شود و تنها با توجه مديران مي توان اين جايگاه را ارتقاء بخشيد.

به گزارش خبرنگار مهر، ميرزابابا طاهر مطهري نژاد جمعه شب در نخستين سمينار تخصصي روابط عمومي، تبليغات، بازاريابي با رويكرد مشتري مداري كه با حضور بيش از 250 تن از مديران روابط عمومي و بازاريابي دستگاههاي اجرايي، شركتها، بانكها، واحدهاي توليدي و صنعتي در سالن شهيد بابايي دانشگاه علوم پزشكي قزوين برگزارشد اظهارداشت: روابط عمومي كاري پيچيده و علمي است و تنها افراد حرفه اي در اين جايگاه قادرند موفق عمل كنند.

مديران ادارات در دوره هاي آموزشي تخصصي روابط عمومي شركت كنند

مطهري نژاد بيان كرد: با وضعيت كنوني روابط عمومي ها به نظر مي رسد نگاهي سنتي حاكم است كه مسئولان روابط عمومي فقط بايد مسئول تشريفات و همراه مدير باشند و تبليغ و مداحي كنند لذا اگر مديران ادارات و نهادها و شركتها در اين سمينار شركت مي كردند ديدگاهشان نسبت به اين جايگاه تغيير مي كرد.

كارشناس ارشد ارتباطات يادآورشد: مهمترين رسالت روابط عمومي ها بسترسازي كارهاي مردمي، فرهنگ سازي، اعتمادسازي، سخنگويي، نفوذ در افكارعمومي و تنوير افكار، اطلاع رساني و اقناع عمومي است و مديران بايد با اين ويژگي افراد حرفه اي را در اين واحدها استفاده كنند.

وي اضافه كرد: روابط عمومي يك علم، هنر و فن و پل ارتباطي بين سازمان و مردم است و مديران با استفاده از اين جايگاه بايد نيازهاي مخاطب را شناسايي و برآورده كنند.

مطهري نژاد تصريح كرد: مسئولان روابط عمومي لازم است با ايجاد رابطه متقابل بين مردم و سازمان، دادن مشاوره به مدير، ايجاد تفاهم و همكاري در جلب اعتماد مردم با بهره گيري از افكار عمومي در مسير اهداف سازماني گام بردارند.

مديرمسئول ماهنامه تخصصي روابط عمومي گفت: مديران روابط عمومي بايد با آينده نگري، مصالح اجتماعي را به مديران بازگو كنند و با پيشگيري از بحران، اقدامات پيشگيرانه را مد نظر قرار دهند و نقش اعتماد سازي را بخوبي ايفا كنند.

مطهري نژاد اظهارداشت: يك روابط عمومي خوب قادر به نظريه پردازي است و هدايت سازماني را بخوبي انجام مي دهد و با اطلاع رساني بموقع و اصولي به نياز مخاطبان پاسخ مي دهد و به تقويت همبستگي درون سازماني هم كمك موثري مي كند.

وي نيازسنجي، برنامه ريزي، اجرا و ارزيابي را چرخه فعاليت در روابط عمومي دانست و يادآورشد: با نظرخواهي و تحليل محتوا مي توان نقاط ضعف سازماني را پيدا كرد و از اين ابزار به صورتي منطقي براي تحقق اهداف سازماني بهره برد.

اين استاد دانشگاه گفت: اگر مسئولان دستگاههاي اجرايي و شركتها بتوانند مديران رسانه ها، ائمه جمعه را قانع كنند مي توان از اين ظرفيت ارزشمند براي اطلاع رساني بخوبي استفاده و به ارتقاء جايگاه سازماني كمك كرد.

نشاط و جذابيت محيط كار ميزان رضايت مردم را بالا مي برد

كارشناس ارشد بازاريابي و تبليغات و مدرس دانشگاه در ادامه اين سمينار گفت: با ايجاد نشاط و شادابي در محيط هاي كار و توجه به شكايات مردمي مي توان به ارتقاء جايگاه مشتري مداري در سازمانها و شركتها كمك كرد.

نيما كيميايي اظهارداشت: "زبان بدن" يكي از راههاي ارتباط با ديگران است كه با توجه به فرهنگ، شخصيت افراد متفاوت است.

وي افزود: محيط كار، نورپردازي، رايحه محيط به عنوان زبان اندام يك سازمان تلقي مي شود و كارشناسيها نشان مي دهد در ايجاد ارتباط حدود هفت درصد كلمات، 38 درصد لهجه، 55 درصد زبان تاثيرگذار است و براي استفاده از اين ابزارها بايد ابتدا دستگاه خود را شناخت و سپس مخاطب را جذب كرد.

كيميايي گفت: در مشتري مداري بايد از زبان اندام هم بخوبي استفاده كرد كه حركات و سكنات، نوع نشست و برخواست و تحمل مشتري تاثيرگذار است.

اين استاد دانشگاه بيان كرد: تحمل، تحسين، تقليد، استفاده از تجربه ديگران، تبادل اطلاعات در مشتري مداري موثر است.

وي تصريح كرد: براي رسيدن به موفقيت بايد استراتژي و برنامه ريزي مدون داشت و با رسيدگي به شكايات مردمي خون تازه اي در سازمان جاري كرد.

توجه به شكايات مردمي و مشتريان دميدن خون تازه است

كيميايي يادآورشد: مديران بايد شكايت و انتقاد از دستگاه خود را به منزله جاري كردن خون تازه در سازمان بدانند و از آن استفاده منطقي كنند.

اين كارشناس بازاريابي و تبليغ اظهارداشت: ارتباط حضوري، برخورد اوليه، سخن كوتاه، نظم، سرسختي و تلاش و برنامه ريزي از ديگر عوامل موفقيت در ارتباط با ديگران و موفقيت در كار است.

همچنين در اين همايش وظيفه دوست در خصوص مهندسي فروش سخن گفت و در پايان جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

كد خبر: 2194755

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۳ - ۰۹:۴۰

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن