تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820281653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش شيوه‌هاي تربيت و روش‌هاي تدريس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: آموزش شيوه‌هاي تربيت و روش‌هاي تدريس
موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوي(به‌نشر) كتاب «تعليم و تربيت و مراحل آن» را براي بيست‌سومين بار بازچاپ كرد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، اين كتاب به قلم دكتر غلامحسين شكوهي در قطع وزيري از سري كتاب‌هاي پر فروش موسسه انتشارات به‌نشر است كه روانه بازار شده‌است.

در اين كتاب كوشش شده‌است كه آموزش و پرورش در سطوح مختلف خانواده، كودكستان، دبستان، دوره راهنمايي تحصيلي و دوره آموزش متوسطه، طبق آنچه در نظام آموزش و پرورش فعلي و در فرهنگ ما متداول است، توصيف و توجيه شود.

اين كتاب در شمارگان يك هزار 500 نسخه در دو بخش تدوين شده‌است كه در بخش نخست با عنوان «توضيح و تحديد مفاهيم» در هشت فصل موضوعات معني و مفهوم تربيت، امكان تربيت آدمي، فلسفه تربيت آدمي، اهميت تعليم و تربيت، هدف تعليم و تربيت آدمي، مباني تعليم و تربيت، اصول آموزش و پرورش و نظام آموزش و پرورش مورد بررسي قرار گرفته است.

«توجيه و توصيف مراحل» عنوان بخش دوم اين كتاب است كه در 6 فصل مراحل مختلف زندگي انسان شامل طفوليت (تولد تا 18 ماهگي)، كودكي اول (سال سوم و چهارم زندگي)، كودكي دوم (سال‌هاي پنجم و ششم زندگي)، كودكي سوم (از 7 تا 12 سالگي)، نوجواني(از 12 تا 16 سالگي) و جواني(از 17 تا 20 سالگي) را شرح مي‌دهد.

در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم: «ارزش تعليم و تربيت آدمي و زيان‌هايي كه بر اثر فقدان آن دامنگير فرد و جامعه مي‌شود، ايجاب مي‌كند كه فعاليت‌هاي مربوط به رشد كودك، مورد توجه خاص و مداوم قرار گيرد. شيوه‌هاي تربيت و روش‌هاي تدريس بايد با توجه به نتايج مورد انتظار انتخاب شود. صحت فرضيه مربوط به سودمندي آن‌ها پيوسته در پرتو نتايجي كه به دست مي‌آيد وارسي شود و براساس محصول اين ارزيابي‌ها، مورد تجديدنظر قرار گيرد/س

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن