تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804814954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در نشست «شب آويني» مطرح شد:يك تهيه كننده: برخي مديران به سوژه هايي درباره جانبازان شيميايي مي گويند كليشه اي!


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: در نشست «شب آويني» مطرح شد:يك تهيه كننده: برخي مديران به سوژه هايي درباره جانبازان شيميايي مي گويند كليشه اي!
تهيه كننده فيلم "خاطراتي براي تمام فصول" كه درباره جانبازان شيميايي حاصل از جنگ تحميلي عراق عليه ايران ساخته شده است، از مديراني گفت كه به سوژه هايي از اين دست مي گويند كليشه اي و تكراري و به همين بهانه از آنها حمايت نمي كنند.به گزارش مهر، مرتضي رزاق كريمي تهيه كننده فيلم مستند "خاطراتي براي تمام فصول" در نشست "شب آويني" كه شامگاه 21 آذرماه با حضور حجت ا... ايوبي رئيس سازمان سينمايي و مهدي طباطبايي نژاد مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي برگزار شد، با ابراز تاسف از اينكه ساخت فيلم درباره بمباران شيميايي و افرادي كه از اين پديده شوم آسيب ديده اند از اولويت مديران سينمايي خارج شده است، گفت: زماني كه نسخه اي از فيلمنامه هايي با موضوع جانبازان شيميايي را براي كسب مجوز و دريافت سرمايه براي ساخت به مديران تحويل مي دهيم اغلب با پاسخ هاي بي ربط مواجه مي شويم. وي در ادامه افزود: تجربه شخصي من درباره پاسخ مديران به موضوعاتي از اين دست اين گونه بوده است كه آنها مي گويند موضوعات مربوط به بمباران شيميايي كليشه اي و تكراري شده است. در واقع اين پاسخ مانند واكسني مي ماند كه براي همه فيلمسازان تجويز مي كنند. اين در حالي است كه در دل همين موضوعاتِ به ظاهر تكراري ارزش هايي شكل گرفته كه هنوز مي تواند جذاب باشد. رزاق كريمي با اشاره به جايگاه شهيد آويني در سينماي جنگ بيان كرد: در بررسي سينماي آويني تنها نگاه او به جنگ را ارزيابي مي كنند در حالي كه انديشه هاي شهيد آويني تنها ساختار و بيان جنگي ندارد بلكه وجوه انساني در انديشه هاي او بيش از هر چيزي مي درخشد. اين تهيه كننده سينما متذكر شد: مسئله مجروحان و جانبازان شيميايي هم به همين منوال است و بعد از سي سال مي توان به وجوه ديگري از اين واقعه تلخ پرداخت اما متاسفانه اين نگاه در نزد مديران به تكرار سوژه تعبير مي شود. وي درباره انگيزه هاي خود براي سرمايه گذاري روي آثاري از اين دست گفت: هم براي من و هم براي برادرم مصطفي رزاق كريمي بسيار جذاب بود كه بدانيم بعد از سي سال چه بر سر مجروحان جنگي آمده است. در اين ميان آقاي والي نژاد مدير گروه دفاع مقدس شبكه اول سيما هم كمك هاي شايسته اي براي ساخت پروژه "خاطراتي براي تمام فصول" كرد.

شهيد آويني مي گفت فيلم بايد مخاطب داشته باشد

مصطفي رزاق كريمي كارگردان فيلم مستند "خاطراتي براي تمام فصول" در ادامه اين نشست گفت: نزديك به سي سال راش داشتيم اما جدا از مسئله امكانات هميشه به خروجي كار و ميزان استقبال مخاطب فكر مي كردم. يكي از انديشه هاي شهيد آويني اين بوده كه فيلم بايد مخاطب داشته باشد. در واقع علاوه بر اهميت محتوايي بايد موضوع مورد نظر، مخاطب نيز داشته باشد. از همين رو بايد دنبال نكته اي مي گشتيم تا علاوه بر مخاطب ايراني، مخاطب بين المللي را نيز در بر بگيرد به همين دليل مطالعه بسياري در اين زمينه داشتيم. مرتضي رزاق كريمي در ادامه صحبت هاي كارگردان اين فيلم مستند افزود: رسانه هاي غربي تمام تلاش خود را به كار گرفتند تا آسيب هايي كه جنگ تحميلي به مردم ايران وارد كرده است از حافظه تاريخي جهان پاك كنند و متاسفانه تا اندازه اي هم موفق شدند. در اين ميان هنرمندان و مديران خودمان هم كوتاهي كرده اند و مخاطب تقصيري ندارد و متاسفانه در طول همه اين سالها مخاطب را در نظر نگرفته ايم. رزاق كريمي تصريح كرد: دو فيلم "خاطراتي براي تمام فصول" و همچنين"آخرين روزهاي زمستان" از جمله آثار مستند توليد شده در تلويزيون بود كه با در نظر گرفتن مخاطب و صرف بودجه قابل قبول آثار درخوري از آب درآمد. كارگردان مستند "خاطراتي براي تمام فصول" در پاسخ به اين كه آيا دريافت جايزه از جشنواره شهيد آويني انگيزه اي براي ساخت فيلم در اين حوزه شده است؟ گفت: واقعيت اين است كه هيچ فيلمسازي از جايزه بدش نمي آيد اما من براي جايزه گرفتن فيلم نساخته ام. جايزه شهيد آويني و جايزه هاي ديگر هدف من نبوده و نيست. اگر اين چنين بود، من داوطلبانه و بدون دريافت پول كپي اين فيلم را براي دانلود در فضاي مجازي نمي گذاشتم.

ايوبي: برگزاري «شب آويني» مقدمه نمايش آثار برگزيده سينماي مستند است

هم چنين به گزارش فارس حجت ا... ايوبي رئيس سازمان سينمايي ضمن بازديد از روند برگزاري باشكوه هفتمين دوره جشنواره بين المللي «سينماحقيقت» در سينما فلسطين، خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: برنامه اصلي ما تا دو هفته آينده نهايي مي شود و خبر خوبي براي مستندسازان و فيلمسازان كوتاه خواهيم داشت.وي كه در نشست «شب آويني» اين جشنواره شركت كرده بود، عنوان كرد: ماه گذشته آيين چهارمين دوره جايزه بزرگ شهيد آويني در تالار وحدت برگزار شد و درخواست من از مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي اين بود كه علاوه بر برگزاري اين جايزه بزرگ، نمايشي هم براي آثار منتخب در نظر گرفته شود تا ضمن آشنايي بيشتر با انديشه هاي شهيد آويني، بتوانيم راهگشاي راه وي باشيم و برگزاري «شب آويني» در جشنواره سينماحقيقت مي تواند مقدمه اي براي آغاز كارهاي بعدي باشد.وي ضمن ابراز علاقه به سينماي مستند افزود: باور قلبي من اين است كه سينماي مستند مي تواند به ايران كمك كند؛ زيرا حقايق ايران در خيلي از سطوح نهفته باقي مانده است.

ايران گنجينه اي عظيم در عرصه هاي مختلف است. ما گنجينه هايي داريم كه هم براي مردم ناشناخته باقي مانده است، هم دنيا با كمال ميل مي خواهد اين گنجينه ها را شناسايي كند. فكر مي كنم سينماي مستند مي تواند اين بار را بر دوش بكشد. از طرف ديگر ذوق و استعدادي كه در جوان هاي مستندساز ايراني نهفته است هم مي تواند كمك كند تا به اهداف خود برسيم.وي تصريح كرد: بايد مردم را براي ديدن فيلم هاي مستند عادت دهيم و براي آنها فرهنگ سازي كنيم.

ما به دنبال اين موضوع هستيم كه براي اكران فيلم هاي مستند برنامه ريزي كنيم، اما برنامه اصلي تا دو هفته آينده نهايي مي شود كه فكر مي كنم خبر خوبي براي فيلمسازان مستند و كوتاه و فيلم هاي فرهنگي باشد.

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن