تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820059993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لطفا تعجب نكنيد/ پاسخ بابك حميديان به تهيه‌كننده «گذر از رنج‌ها»


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لطفا تعجب نكنيد/ پاسخ بابك حميديان به تهيه‌كننده «گذر از رنج‌ها»
بابك حميديان كه به تازگي انتقادات صريحي را نسبت به وضعيت توليد سريال «گذر از رنج‌ها» عنوان كرده بود، پس از واكنش تهيه‌كننده‌ به اين صحبت‌ها، مطالب ديگري را بيان كرد.

اين بازيگر با نگارش يادداشتي كه به طور اختصاصي به سرويس تلويزيون و راديو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ارسال شده، آورده است:

«بيش از هر چيز قصد اضافه‌گويي و گزافه‌گويي ندارم؛ چرا كه مي‌دانم حوصله همه‌مان كم است، بدين ترتيب صحبت‌هايم را به طور خلاصه ارائه مي‌كنم.

اگر قرار بر بازي با كلمات باشد، يعني همان روشي كه آقاي لدني براي مصاحبه اخير خود انتخاب كردند - آنقدر زيبا با كلمات بازي كردند - بنده هم به تبعيت از همين قانون، وارد بحث مي‌شوم. لازم مي‌دانم بگويم من در شكوايه‌ام هرگز و هرگز راجع به محل اسكان گروه «گذر از رنج‌ها» حرفي به ميان نياورده‌ام بلكه من از شرايط توليد اين سريال در عذابم؛ شرايط توليد اين كار براي من آن چيزي است كه سر صحنه اتفاق مي‌افتد پس اصلا نيازي نيست كه ماشين به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) بيايد و دوستان خبرنگار مثل ناظران كيفي به محل اسكان پروژه بروند.»

وي در ادامه آورده است: «اگر قرار بر بازي با كلمات باشد بنده در شكوايه‌ام هرگز و هرگز نگفتم كه در اين مدت از زمان شروع تصويربرداري دستمزدي نگرفته‌ام. بنده شش ماه است كه دستمزدم به تعويق افتاده است. اين حرف من اشاره به همان جمله‌ي آقاي لدني دارد كه فرموده‌اند 10 ميليون دستمزد گرفته‌ام. جا دارد بگويم رقمي كه من گرفتم حتي رقم قسط اول بنده هم نيست كه ايشان با اعتماد به نفس گفته‌اند كه قسط اول تمام عوامل را پرداخت كرده‌اند.»

او به گفته‌هايش اضافه كرده است: «بنده هرگز با خود آقاي لدني پاي ميز مذاكره نشسته‌ام، بلكه با عزيزي قرارداد بسته‌ام كه به عنوان مدير توليد خودشان را معرفي كردند در حال حاضر هم حتي فاميلي وي را به ياد ندارم. جا دارد بگويم در اين خصوص هرگز روشنگري صورت نگرفت و بابت بي‌پولي پروژه و علاقه‌ بيش از حد من براي حضور در يك كار تلويزيوني هيچ صحبتي نشد.

اين بدين معناست كه هنوز آنقدر آدم ارزان و بي‌عزت نفسي نشدم كه عزيزي در موقعيت مدير توليد و يا تهيه‌كننده به من بگويد ما بي‌پول هستيم و من هم به عقد قرارداد اصرار داشته باشم. مگر آنكه در صفحه سوم در آخرين پاراگراف از قرارداد چيزي ذكر شده باشد به نفع تهيه‌كننده كه بنده از آنجا كه به اصول اخلاقي و مرام حرفه‌اي پايبند هستم، بدون خواندن مفاد آن قرارداد با واژه «ياحق» قراردادم را امضاء كردم؛ همان واژه‌اي كه در تمام اين سال‌ها همه قراردادهايم به آن مزين است.»

حميديان نوشته است: «اين اتفاق به دليل اطمينان خاطري بود كه از ابتدا تا به امروز نسبت به شرايط ساخت سريال «گذر از رنج‌ها» داشتم تا آنجا كه نسخه دوم قرارداد هم را با اطمينان خاطر دريافت نكردم، اين مرام من است؛ مرامي كه اتفاقا سرشار از اخلاقيت است.»

اين بازيگر همچنين در اين يادداشت ارسالي به ايسنا اينگونه مطرح كرده است: «تهيه‌كننده «گذر از رنج‌ها» در بخش ديگري از صحبت‌هايش به بي‌اخلاقي بنده اشاره كرده‌اند كه بنده از سر اتفاق و اخلاق‌گرايي به دليل احترامي كه از مدير توليد فعلي، آقاي باقريان دريافت كرده‌ام با تمامي شرايط تهيه‌كننده خودم را وفق دادم و پيشنهاد گرفتن چك را مطرح كردم.»

وي سپس خطاب به تهيه‌كننده سريال «گذر از رنج‌ها» نوشته است: «پيشنهاد گرفتن چك از طرف بنده بود؛ به دليل اينكه بعد از شش ماه شرايط را درك كردم و حاضر شدم براي تسويه حسابم تا تاريخ 15 آذر ماه به جاي وجه نقد، حتي سه فقره چك تا پايان سال از شما دريافت كنم كه اين اتفاق‌، اتفاقا از اخلاق‌گرايي و مرام حرفه‌اي من بر مي‌خيزد؛ پس لطفا تعجب نكنيد.»

او در ادامه آورده است: «بابك حميديان به نشانه كارنامه كاري‌اش در سينما سخت‌ترين شرايط فيلمبرداري را تا به آمروز تاب آورده است؛ به عنوان نمونه مي‌توان به فيلم «رستاخيز»، ساخته احمدرضا درويش اشاره كرد كه در دماي 53 درجه بالاي صفر كار كرديم و همچنين فيلم «50 قدم آخر» كيومرث پوراحمد كه در سرماي زير صفر در دامنه‌هاي كوهرنگ شهركرد فيلمبرداري داشتيم. پس شرايط سختي كار را درك مي‌كنم و نيازي به گفتن اينكه فصل زمستان‌، فصلي سرد و سختي است، نيست.»

حميديان تاكيد كرده است: «بنده يكي از دست پرورده‌هاي گونه‌ي سخت سينما هستم. من، بابك حميديان اطفار‌هاي مرسوم همكاران بازيگرم را ندارم. بنده در 15 سال كار حرفه‌اي در سينما‌، تئاتر و تلويزيون هرگز غذايي متفاوت از پروژه، نه درخواست كرده‌ام و نه درخواست خواهم كرد، بلكه صداي من از تقسيم شدن يك كنسرو ماهي به چهار وعده غذايي از چشمان ناباور اطرافيانم برمي‌خيزد.»

وي خطاب به تهيه‌كننده سريال «گذر از رنج‌ها» يادآور شده است: «اگر اين دوستان سرمازده در كمپ محل استراحتشان صاحب بخاري هستند، پس نيازي به تهيه‌ي وسيله اياب و ذهاب براي دوستان خبرنگار نيست. ايشان در بخشي از جوابيه‌شان به وجود پنج‌ - الي شش بخاري برقي سر صحنه اشاره كرده‌اند! بخاري‌هايي كه در 90 درصد مواقع فاقد حتي دو شاخه و پريز هستند.

ايشان به گونه‌اي از رضايت همه عوامل پروژه «گذر از رنج‌ها» سخن مي‌گويند كه گويي سر صحنه اين پروژه دوربين پشت صحنه وجود ندارد تا واقعيت‌ها را ثبت كند، مگر آنكه قرار باشد با تكنولوژي فتوشاپ فيلم‌هاي پشت صحنه را به بهاري پر از گُل و فضايي كاملا مفرح و شاد تبديل كنند. همان واقعيتي كه باعث شد طلبكاران از ارتفاعات ديلمان سر صحنه تشريف آورده و مدير توليد محترم را با دست گچ گرفته و گردن درون آتل تهديد به ضرب و شتم كنند.»

اين بازيگر به نوشته‌هايش اضافه كرده است: «در بخش ديگري از صحبت‌هاي تهيه‌كننده «گذر از رنج‌ها» آورده شده بود كه به بنده چك داده‌اند كه بنده خواستارم اگر چكي دريافت كرده‌ام لطف كنند حتما رسيد آن را در معرض عموم قرار دهند وگرنه آن چيزي كه در قالب چك بعد از شش ماه از طرف مدير توليد به من پيشنهاد شد كمتر از يك سوم طلب من بود كه هرگز قبول نكردم. آقاي لدني من از كنسرو ماهي حرف زدم و شما از گوشت تازه و‌ آشپز اختصاصي. من از نگاه سرمازده حرف زدم و شما مرا كذاب خوانديد. من از كفش‌هاي سوراخ كارگر صحنه حرف زدم و شما از بدهي‌هاي دولت قبلي به دولت فعلي. من از طلب شش ماهه‌ام حرف زدم و شما گفته‌ايد بابك حميديان هرگز مشكلاتش را با من در ميان نگذاشته است.»

او در ادامه آورده است: «آقاي لدني من براي ترس از عاقبت نشر اكاذيب!!! رجوع مي‌كنم به سوره نحل، آيه‌ي 116 كه خداوند متعال مي‌فرمايند برخورداري كمي است در دنيا براي دروغ‌گويان و برايشان عذابي دردناك در آخرت است. پس شما راحت راحت باشيد آقاي لدني.

اين همان چيزي است كه من سر سفره پدرم آموختم و به آن وفادار هستم. اين همان نشان زيبايي است كه مادرم بارها در كودكي در گوش من خوانده است دروغ نگفتن و ترس از عذاب الهي‌. چقدر دنياي ما از هم دور است آقاي لدني.»

اين بازيگر همچنين يادآور شده است: «بگذريم از پيامك‌هايي كه خدمت شما از مشكلاتم بارها ارسال كردم كه شايد لازم مي‌دانيد پاي وزارت مخابرات را براي انكار گفته‌هاي من نيز وسط بكشيد. آخرين پيامك من به شما اتفاقا به شهادت تلفن همراهم در صبح عاشورا ارسال شده است. من دچار توهم نيستم آقاي لدني، بلكه به شدت دچار واقعيت هستم. من از مشكلات كوچك حرف زدم و شما برداشت‌هاي بزرگ و تكراري كرديد.»

حميديان در پايان يادداشت خود تصريح كرده است: «بنده متاسفانه سر موضع خود باقي خواهم ماند حتي اگر اين رفتار حمل بر بي‌اخلاقي حرفه‌اي تلقي شود. شرم سارم از زياده‌گويي.

يا حق بابك حميديان»

انتهاي پيام

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن