تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819417149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مناظره درباره لايحه بودجه ۹۳/۱ميزان تأثير بودجه 93 در اشتغال و رفاه مردم/سرنوشت هدفمندي‌يارانه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مناظره درباره لايحه بودجه ۹۳/۱ميزان تأثير بودجه 93 در اشتغال و رفاه مردم/سرنوشت هدفمندي‌يارانه‌ها
ميزان تأثير لايحه بودجه 93 در استغال و رفاه مردم و تعيين سرنوشت قانون هدافمندي يارانه‌ها از مواردي است كه بايد درباره لايحه بودجه 93 دولت بررسي شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، تصويب دخل و خرج دولت با تدوين لايحه بودجه توسط دولت و بررسي و تصويب آن توسط نمايندگان مجلس انجام مي‌شود.

از سوي ديگر ديوان محاسبات كشور به عنوان نماينده مردم دخل و خرج را بررسي كرد و سپس به نمايندگان مجلس گزارش مي‌دهد.

لايحه بودجه 93 برخلاف سال‌هاي قبل امسال به موقع تقديم مجلس شد تا نمايندگان آن را نهايي كنند و دستگاه‌هاي اجرايي قبل از سال 93 براي برنامه‌ريزي سال آينده خود حساب و كتاب‌ها را بدانند.

مهم‌ترين ويژگي لايحه بودجه 93 اين بود كه دولت خلاف لوايح بودجه سال‌هاي قبل تصميم گرفت براي اتمام فعاليت‌هاي عمراني در پروژه صفر تا 20 درصد پيشرفت فيزيكي تنها اعتباري براي نگهداشت پروژه اختصاص دهد در پروژه‌هايي با 20 تا 80 درصد پيشرفت فيزيكي كمك كرده است و به پروژه‌هاي 80 درصد پيشرفت فيزيكي به بالا هرچه بودجه عمراني بوده است (37.8 هزار ميليارد تومان) اختصاص داده است.

برخلاف سال‌هاي قبل به جاي توزيع قطره‌چكاني بودجه، امسال بودجه مناسبي به طرح‌ها اختصاص مي‌يابد تا زودتر اجرا شود.

نمايندگان استان‌هاي كمتر برخوردار پس از تقديم لايحه بودجه بود كه اعتراض كردند و مدعي بودند بايد ارقام بيشتري به پروژه‌هاي آنها اختصاص مي‌يافت.

ويژگي ديگر لايحه بودجه 93 اين است كه دولت در آن نرخ ارز را در حد 2650 تومان تا 2850 تومان ديده است تا ارزش پول ملي افزايش يابد.

همچنين افزايش 18 درصد حقوق كارمندان دولت از ديگر ويژگي‌هاي لايحه بودجه سال 93 است.

هدفمندي يارانه‌ها نيز موكول به ارائه لايحه ديگري در سال 93 شده است.

در آستانه بررسي لايحه بودجه بايد ديد اجراي پيشنهاد دولت در لايحه بودجه 93 چه تأثيري در توليد، اشتغال و رفاه مردم دارد.

همچنين بايد منتظر بود و ديد كه تكليف هدفمندي يارانه‌ها در سال آينده چه خواهد شد ضمن آنكه بايد مشخص شود بودجه پيشنهادي دولت انقباضي يا انبساطي است و اينكه آيا اجراي اين لايحه تورم را واقعاً مهار مي‌كند.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن