تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812874227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيوع سرطان سينه در خراسان جنوبي پنج سال زودتر از ساير استان­‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شيوع سرطان سينه در خراسان جنوبي پنج سال زودتر از ساير استان­‌ها است
يك جراح عمومي گفت: شيوع سرطان سينه در خراسان جنوبي 5 سال زودتر از ساير استان­‌ها است.

دكتر كتايون هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خراسان جنوبي، با بيان اين مطلب گفت: علائم سرطان سينه، وجود توده در سينه، سفت شدن قسمتي از نسج سينه، فرو رفتگي نوك سينه كه جديد ايجاد شده باشد، فرو رفتگي قسمتي از پوست سينه، زخم يا پوسته پوسته شدن نوك سينه و بزرگ شدن غدد لنفاوي زير بغل است.

وي تصريح كرد: شيوع سرطان سينه در خراسان جنوبي نسبت به ساير استان­‌ها بيشتر و سن پايين­‌تري را در برمي­‌گيرد.

هاشم با بيان اينكه در خراسان جنوبي شيوع سرطان سينه پنج سال زودتر است، افزود: ميانگين سني بين 30 تا 40 سال بيشترين مبتلايان به اين بيماري هستند.

اين پزشك جراح عمومي اظهار كرد: اين امر به خاطر آب و هواي منطقه و تشعشعات آفتاب يا به خاطر رژيم غذايي نامناسب است كه البته مورد اخير با توجه به اينكه بيشتر مبتلايان روستاييان هستند، بعيد به نظر مي‌رسد.

هاشم در پاسخ به اينكه رژيم غذايي چه تاثيري در شيوع اين نوع سرطان دارد، گفت: رژيم غذايي نامناسب، وزن بالا، مصرف بيش از اندازه فست­فودها و يا استفاده از چربي‌هاي مختلف باعث تشديد اين نوع سرطان مي‌شود.

وي ادامه داد: بيشتر مبتلايان سرطان سينه در استان افراد لاغر و روستايي هستند كه شايد دليل ابتلا آنان استفاده از روغن‌هاي صنعتي باشد.

اين جراح عمومي در خصوص راه‌هاي درمان سرطان سينه، گفت: بهترين راه درمان، پيشگيري از بروز سرطان است قبل از مراحل پيشرفته استفاده از ماموگرافي اما در مواردي كه به توده منجر مي‌شود بهترين راه درمان، جراحي است.

هاشم با بيان اينكه آمار مبتلايان به سرطان سينه در جهان هشت به يك است، خاطرنشان كرد: در خراسان جنوبي اين رقم هفت ونيم به يك است.

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن