تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819214591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كرمانشاه قطب فرهنگي غرب كشور مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كرمانشاه قطب فرهنگي غرب كشور مي‌شود


كرمانشاه ـ خبرنگار اطلاعات: نهمين نمايشگاه سراسري كتاب با حضور 400 ناشر از سراسر كشور در كرمانشاه برگزارشد.

مهندس ابراهيم رضايي‌بابادي استاندار كرمانشاه به طور ويژه از غرفه انتشارات اطلاعات در نهمين نمايشگاه كتاب سراسري ديدن كرد و گفت: سقف مناسبي از اعتبارات را براي امور فرهنگي قرار خواهيم داد و ترويج فرهنگ غني استان كرمانشاه و معرفي نمادهاي فرهنگي آن به عنوان دياري با غني‌ترين ريشه‌هاي فرهنگي از دغدغه‌هاي اصلي مااست.

وي افزود: كرمانشاه بايد قطب فرهنگي غرب كشور شود و اين استان را بايد به عنوان قطب فرهنگي غرب كشور و تأثيرگذار بر فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري استان‌هاي همجوار مطرح كنيم.

استاندار كرمانشاه بر اهميت مطالعه تأكيد كرد وگفت: اميدوارم با برپايي اين نمايشگاه كه تمام دستگاه‌هاي فرهنگي در آن نقش داشته‌اند، ضريب مطالعه را در استان كرمانشاه بالا ببريم.

رضايي‌بابادي ادامه داد: فرهنگ كتاب و كتابخواني بايد بين اقشار مختلف جامعه به ويژه جوانان ترويج يابد و جوانان را به مطالعه مشتاق كرد و به ‌رغم اينكه مطالعه كتب درسي خوب است اما اهميت مطالعه كتب غير درسي را نيز جدي بگيرند.

وي از توجه ويژه دولت تدبير و اميد به حوزه فرهنگ و هنر در استان كرمانشاه خبر داد و گفت: پيشرفت در تمام حوزه‌ها مستلزم فرهنگ‌سازي است و تا زماني كه تلاش فرهنگي صورت نگيرد هيچ تأثيري در ساير ابعاد نخواهد داشت.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: ترويج فرهنگ مطالعه و توسعه حوزه فرهنگ و هنر از اولويت‌هاي كاري استانداري كرمانشاه است.

رضايي‌بابادي گفت: دهمين نمايشگاه سراسري كتاب كرمانشاه درسال 93، بايد با وسعت و گستردگي بيشتري برگزار شود و قطعاً در برگزاري اين نمايشگاه نقش خواهم داشت.

دكتر ابراهيم رحيمي‌زنگنه سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه نيز گفت: ترويج مطالعه نيازمند فرهنگ‌سازي است و بايد كتاب را به عنوان يك محصول برجسته فرهنگي در جامعه مطرح كنيم.

وي افزود: اهميت كتاب در زندگي يك جامعه متمدن و پيشرفته انكارناپذير است، اساس پيشرفت يك جامعه مبتني بر آگاهي و بينش است كه از طريق كتاب و مطالعه انتقال پيدا مي‌كند.

او گفت: برپايي نمايشگاه كتاب، برگزاري نمايشگاه انديشه و علم و معرفت است و كتاب به عنوان برترين محصول فرهنگي، نماد فرهنگ و تمدن و آگاهي و انديشه است.

رحيمي‌زنگنه از برنامه‌هاي متنوع اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه در راستاي ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در سال آتي خبر داد و گفت: ترويج مطالعه نياز به فرهنگ‌سازي دارد و از آنجا كه كار فرهنگي زمان بر است قطعاً به آساني و در مدت زمان كوتاه شايد پاسخ ندهد اما حركت ما به سمتي است كه كتاب را در بين افراد جامعه به عنوان يك محصول برجسته فرهنگي مطرح كنيم.

وي افزود: هر چه استقبال بيشتر باشد و مردم در سطوح مختلف با مطالعه و كتاب آشنا شوند، نشان دهنده اين است كه جامعه لزوم اهميت و آگاهي، علم و انديشه را در پيشرفت خود احساس كرده و اين نويد آينده‌اي پيشرفته و توسعه يافته را به ما مي‌دهد.

او گفت: بخشي از رسالت ترويج فرهنگ مطالعه و اهميت كتاب برعهده اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان‌هاست كه اين اداره كل در اين راستا هم از كتاب سال رونمايي كرده كه اين يكي از فعاليت‌هاي شاخص در اين زمينه است كه به انجام رسيد.

رحيمي‌زنگنه ادامه داد: مردم فرهنگدوست كرمانشاه از ابتداي نمايشگاه تاكنون بيش از 14 ميليارد ريال كتاب از نمايشگاه كتاب خريده‌اند.وي استقبال مردم كرمانشاه را از نمايشگاه كتاب بي‌نظير دانست و افزود: كرمانشاه هرسال در بحث بازديد و فروش كتاب در نمايشگاه‌هاي كتاب حائز رتبه‌هاي برتر در كشور مي‌شود و 500هزار نفر از اين نمايشگاه ديدن كردند كه اين آمار بيانگر علاقه‌مندي مردم كرمانشاه به كتاب و كتابخواني است.

وي به فروش بن‌هاي اختصاص يافته به نمايشگاه اشاره كرد و گفت: 500 ميليون تومان بن خريد كتاب كه براي نمايشگاه درنظر گرفته شده بود به طور كامل توسط بازديد كنندگان به فروش رسيد و با كمبود بن نيز مواجه شديم.

رحيمي زنگنه ادامه داد: سال آينده بايد تلاش كنيم كه سقف بن‌هاي خريد كتاب را به ويژه درحوزه موسسات فزايش دهيم و در اين راستا نيز پيگيري خواهيم كرد بيش از 500ميليون تومان براي كرمانشاه بن درنظر گرفته شود و براي سال آينده مبلغ 700ميليون تا يك ميليارد تومان بن خريد تقاضا خواهيم كرد تا شهروندان وعلاقه‌مندان به كتاب بتوانند از توان خريد بيشتري برخوردار باشند و تخفيف كتاب‌هاي نمايشگاه 40 درصدي است كه 20?درصد آن از طريق بن خريد كتاب و 20درصد آن از طريق

ناشران است.

وي افزود: 400 ناشر برجسته كشوري در اين نمايشگاه حضور پيدا كردند كه با استقبال بي‌نظير مردم فرهنگ دوست كرمانشاه مواجه شدند.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه به رويكرد دولت تدبير و اميد اشاره كرد و گفت: سخنان استاندار كرمانشاه در بازديد از كرمانشاه روحيه اصحاب فرهنگ و هنر استان را افزايش داد و تاكيد وي بر ارتقاي فرهنگ كرمانشاه مورد استقبال اهالي فرهنگ و هنر و رسانه قرار گرفت.

رحيمي‌زنگنه ادامه داد: حضور استاندار كرمانشاه در نهمين نمايشگاه سراسري كرمانشاه حاكي از توجه عالي‌ترين مقام اجرايي دولت به فعاليت‌هاي حوزه فرهنگ و هنر و توفيقات آينده استان كرمانشاه در راستاي توسعه و ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني است.وي افزود: نقد بررسي هفت كتاب از هفت نويسنده كرمانشاهي، برگزاري نشست‌هاي علمي با به صورت پنل با حضور استادان برتر، اجراي تئاتر خياباني و تعزيه، برپايي غرفه صنايع دستي و برپايي ايستگاه نقاشي از برنامه‌هاي جنبي اين نمايشگاه بود.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه به برپايي غرفه «راديو كرمانشاه آواي مهردوستي» اشاره كرد و افزود: در مدت برپايي نمايشگاه روزانه بيش از 3 ساعت برنامه زنده درباره كتاب و كتابخواني از راديو پخش شد.

رحيمي‌زنگنه در مورد ادبيات كودك گفت: ادبيات كودك تلاشي هنرمندانه براي رشد فكري كودكان است كه بايد با استفاده از آن ارزش‌هاي انساني و الهي را در فطرت آنها شكوفا كرد.

وي افزود: ادبيات كودك مهمترين، سخت‌ترين و بنيادي‌ترين نوشتار است كه تلاشي هنرمندانه براي انتقال مفاهيم در قالب كلام براي هدايت و رشد فكري و فرهنگي كودك در رده‌هاي سني مختلف است.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه ادبيات كودك را شامل قصه، شعرو نمايش اعلام كرد و گفت: چگونگي بيان مفاهيم و احساسات و انتقال تجربه‌ها براي كودكان بايد با شيوه‌هاي مناسب و در خور فهم كودكان باشد.

او ادامه داد: اديبان و نويسندگان به خصوص اديبان و نويسندگان كرمانشاهي با بياني خلاقانه بايد در انتقال عواطف، ايثارگري‌ها و جوانمردي زنان و مردان و حتي كودكان اين ديار تلاش كنند و آن را با زباني ساده و روان در قالب شعر و داستان براي آگاهي و آشنايي نسل جوان به تصوير بكشند.

وي افزود: نويسندگان با روشي هنرمندانه بايد شيريني‌هاي جنگ را در كنار تمام تلخي‌هايش با روشي جاذب به تصوير بكشند تا كودكان با پيام جنگ و ايثارگري‌هاي كساني كه از همه آمال و آرزوهاي خود گذشتند تا اين مملكت در امنيت باقي بماند، آشنا شوند.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه ادامه داد: ادبيات كودك بسترساز خلاقيت، تخيل، درك كودكان در پذيرش مسائل مختلف، شادي‌ها و حتي غم و تلخي‌هاي زندگي است.

او گفت: نقد بهترين و مهمترين راه رشد ادبيات به خصوص ادبيات كودك است و نقد مفيد و كارشناسانه بستررشدفرهنگي را ايجاد مي‌كند.‏



جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن