تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804304441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش گرايش جوانان به زندگي مجردي/ ورود مجلس به ماجراي خودكشي دانش آموز شيرازي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: افزايش گرايش جوانان به زندگي مجردي/ ورود مجلس به ماجراي خودكشي دانش آموز شيرازي
تخصيص بودجه 8 ميليارد توماني به برنامه هاي زنان و خانواده،افزايش تمايل جوانان به زندگي مجردي، متاهل بودن 62 درصد زنان معتاد، تحقق مطالبات حق التدريسي هاي آموزش و پرورش، پيشنهاد افزايش سن اعزام به سربازي دانش آموزان استثنايي، كمبود 24 هزار معلم در ابتدايي، خودكشي دانش آموزي در شيراز به دليل اخراج از مدرسه، جزييات بودجه 93 آموزش و پرورش و ... از مهمترين اخبار آموزش و پرورش، جوانان و زنان در اين هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در اين هفته بالاخره انتظارها به پايان رسيد و دولت با تقديم لايحه بودجه، ميزان بودجه دستگاه هاي و وزارتخانه هاي مختلف را مشخص كرد. در اين هفته بودجه وزارت آموزش و پرورش، زنان و وزارت ورزش و جوانان مشخص شد. سهم معاونت زنان رياست جمهوري براي اعتبار سال آينده 8 ميليارد تومان عنوان شده است.

به گفته شهيندخت مولاوردي، با وجود آنكه دولت بودجه خود را انقباضي بسته است، اما بودجه معاونت زنان نسبت به سال 92 افزايش داشته است. ضمن آنكه با رايزنيهاي انجام شده با نهاد رياست جمهوري قرار شده است 50 درصد هزينه هاي جاري به سرجمع هزينه هاي نهاد رياست جمهوري اضافه شود بنابراين مي‌توان اعتبار بيشتري را براي اجراي برنامه هاي حوزه زن و خانواده كه تاكنون پيش بيني شده است، اختصاص داد.

وي توضيح داده است: دستگاهها مكلف به اختصاص اين اعتبار نشده و تنها از سوي مجلس مجاز شمرده شده اند كه با اين مجاز دانستن تاكنون اتفاق خاصي براي اختصاص اعتبار نيفتاده است. خوشبختانه امسال نيز در لايحه بودجه دوباره اين تاكيد به دستگاهها شده است.

افزايش گرايش جوانان به زندگي مجردي

در اين هفته رئيس مركز مطالعات و تحقيقات راهبري وزارت ورزش و جوانان از افزايش تمايل جوانان به زندگي مجردي خبر داده و گفته است: نمي توان تعداد دقيق جواناني كه زندگي مجردي دارند را اعلام كرد، اما آنچه كه از نتايج تحقيقات بدست آمده آن است كه جوانان تمايل به زندگي در خانواده نداشته و تمايل بيشتر آنها به زندگي مجردي است و در اين حوزه خانواده ها براي بازگرداندن جوانان به نهاد خانواده بايد تلاش كنند.

از ديگر نكات صحبت هاي محمد حسن تقي زاده در نشست خبري هفته پژوهش بيان مشكلات جوانان دنيا در موضوع اشتغال و ازدواج ، افزايش سن ازدواج در جوانان 25 تا 29 ساله، تغيير ساختار و نگاه نسبت به جوانان،افزايش 22 درصدي بودجه مطالعات براي جوانان،ضرورت تدوين منشور حقوقي جوانان بود.

15 تا 19 سالگي سن بحراني اعتياد زنان

اعتياد زنان و اعلام تعداد زنان معتاد از جمله موضوعاتي كه كمتر به آن پرداخته شده است. اما افزايش آمارها مسوولان را نگران كرده و به همين دليل در اين هفته مشاور بانوان ستاد مبارزه با مواد مخدر ديداري با معاون رئيس جمهور درامور زنان داشته است.

زهرا بنيانيان در اين ديدار گفته است كه 15 تا 19 سالگي سن بحراني اعتياد زنان است، اما زنان معتاد، به خاطر پنهان كاري، نبود حمايت اجتماعي، عدم رهايي از اعتياد و حفظ آبرو بيشتر از مردان در پنهان‌كاري اعتياد خود دامن مي‌زنند و اين به منزله عدم بازگشت آنان به زندگي سالم براي هميشه است.

به گفته او نتايج طرح شيوع شناسي نشان مي دهد نرخ شيوع مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، دو و شصت و پنچ صدم درصد است كه طبق آن، تعداد تقريبي مصرف‌كنندگان مواد در سطح كشور، يك ميليون و 325 هزار نفر بوده كه با بعد خانوار 6 ميليون نفر به‌طور مستقيم درگير مواد مخدر هستند. همچنين بر اين اساس، نه و سه دهم درصد از جمعيت معتادان را زنان و مابقي را مردان تشكيل مي‌دهند و بيشترين ماده مصرفي آنان نيز به ترتيب ترياك، شيشه و كراك است و همچنين 62 درصد زنان معتاد متاهل هستند كه نشان مي‌دهد آنها به دليل اعتياد همسر، مشكلات خانوادگي و فقر به سمت مصرف مواد رفته‌اند.

حذف مواد 9 و 10 طرح تعالي خانواده هنوز قطعي نشده است

موضوع حذف مواد 9 و 10 طرح تعالي خانواده در كميسيون بهداشت مجلس در هفته گذشته، دغدغه بسياري از حقوقدانان در اين هفته بود و آنها معتقد هستند كه اين طرح به طور كلي بايد در صحن علني مجلس حذف شود.

مرضيه قاسم پور يكي از اين افراد كه مي گويد: حذف اين دو ماده از كميسيون بهداشت به معناي حذف كامل آن از طرح و برداشتن اولويت استخدام زنان مجرد نيست و همه نمايندگان اگر راي به حذف اين دو ماده بدهند، مي توان با قطعيت از حذف اين دو ماده صحبت كرد.

به گفته او، مهم حذف اين دو ماده توسط اعضاي كميسيون بهداشت نيست چرا كه طرح هنوز به صحن علني مجلس نرفته است و زماني مي‌توان از حذف قطعي آن صحبت كرد كه تمامي نمايندگان راي به حذف آن دهند نه تنها اعضاي يك كميسيون.

د رماده 9 و 10 تاكيد بر برداشتن اولويت استخدام زنان مجرد در دستگاه ها شده است.

تحقق مطالبات حق التدريسي هاي آموزش و پرورش

اين هفته وزير آموزش و پرورش با حضور در برنامه هاي مختلف تلويزيوني برنامه هاي و عملكرد 100 روزه اش را گزارش داد و در اين ميان از تحقق مطالبات حق التدريسي هاي آموزش و پروش خبر داده است.

به گفته علي اصغر فاني، حق التدريس با حق التدريسي دو موضوع جداگانه است. گروهي از همكاران عزيزمان كه معلم رسمي ما هستند و سال تحصيلي گذشته علاوه بر ساعت تدريس موظف خود ، ساعت تدريس بيشتري داشتند ما يك بخش از مطالبات آنان را پرداخت كرده ايم و يك بخش ديگر هنوز مانده است و آن را هم در آينده نزديك تقديمشان مي كنيم .

كمبود 24 هزار معلم در نتيجه اجراي 6.3.3 در مقطع ابتدايي

وزير آموزش و پرورش همچنين از كمبود 24 هزار معلم در مقطع ابتدايي خبر داده وگفته است: با به كار گيري معلمان بازنشسته سعي كرديم اين مشكل كمبود معلم را حل كنيم. بايد بگويم مسيري كه براي تحول شروع شده ديگر امكان بازگشتي براي آن وجود ندارد و تلاش داريم نقاط ضعف را جبران كنيم و در اين 100 روز كمبود معلم براي كلاس ششم را جبران و براي معلماني كه براي نخستين بار در پايه هفتم تدريس را آغاز مي‌كردند دوره آموزشي برگزار كرديم.

او همچنين به باز شدن فضاي نقد در مدارس براي معلمان اشاره كرد و توضيح داد: معلمي مي‌تواند نقش اصلي را در فرآيند تعليم و تربيت ايفا كند كه خود از هويت و منزلت قابل قبولي برخوردار باشد، بنابراين تلاشمان بر اين بود كه امنيت فرهنگي را در مدارس حاكم كنيم تا معلم مطمئن باشد مي‌تواند در آموزش و پرورش نسبت به برنامه‌ها اظهار نظر، انتقاد و گلايه كند و با تمام وجود آماده شنيدن نظرات آنها هستيم، معلم بايد احساس كند در برنامه‌ريزي آموزش و پرورش و مدرسه نقش دارد كه در اين مدت توانسته‌ايم زمينه‌هاي اين موضوع را فراهم كنيم.

خودكشي دانش آموز شيرازي براي اخراج از مدرسه

هنوز داغ بسياري از مردم و والدين از حادثه شين آباد كه در آذر ماه سال گذشته اتفاق افتاد در نتيجه آتش سوزي كلاس درس دو دانش آموز فوت شدند، فراموش نشده است كه دوباره خبري از مرگ دانش آموز ديگري به گوش مي رسد.دانش آموزي كه به جرم داشتن موبايل از مدرسه اخراج مي شود و وقتي با پدر به مدرسه مراجعه مي كندمدير مدرسه از ورود دانش اموز امتناع مي كند و در نهايت دانش اموز دست به خودكشي مي زند.

موضوعي كه نمايندگان مجلس را براي بررسي دلايل اين اخراج و خودكشي حساس كرده و اين هفته كميسيون آموزش مجلس اعضاي خود را مامور بررسي اين موضوع كرده است. البته پليس و دستگاه قضايي نيز پيگير اين پرونده هستند. شايد اين بار و براي هميشه موضوع ورود موبايل به مدرسه و جلوگيري از تنبيه هاي غير معمول در مدارس حل شود.

392 ميليارد ريال سهم يارانه مسكن فرهنگيان در بودجه 93

سهم بودجه وزارت آموزش و پرورش براساس آنچه كه در لايحه بودجه پيشنهادي كل كشور براي سال 93 به مجلس ارائه شده 192 هزار و 426 ميليارد ريال است. براساس لايحه بودجه پيشنهادي به مجلس از بودجه 192 هزار و 426 ميليارد ريال آموزش و پرورش، 392 ميليارد ريال به يارانه مسكن فرهنگيان، 400 ميليارد ريال به يارانه دفترچه، تغذيه رايگان و امور رفاهي دانش آموزان مناطق محروم و سه هزار و 319 ميليارد ريال به وزارتخانه اختصاص داده شده است.

تشريح نتايج پژوهش درباره تعطيلي پنج شنبه هاي مدارس

رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش معتقد است كه تعطيلي پنج شنبه هاي مدارس بدون برنامه ريزي و جايگزيني انجام شده است و در اين روز مي بايست كلاسهاي درس تعطيل مي شد نه آنكه كلا درهاي مدارس به روي دانش آموزان بسته شود.

مجيد قدمي در نشست خبري هفته پژوهش به رضايت دبيرستاني ها از تعطيلي پنج شنبه ها اشاره كرد. اين در حالي است كه با توجه به اينكه يك روز از روزهاي مدرسه را تعطيل كرده‌ايم، بايد در محتوا نيز تجديدنظر صورت بگيرد چرا كه ساعت آموزش كاهش داده نشده است و در حال حاضر معاونت متوسطه و معاونت پرورشي متولي بررسي برنامه‌هاي تعطيلي پنجشنبه‌ها هستند.

پشنهاد افزايش سن اعزام به سربازي دانش اموزان استثنايي

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور با انتقاد از يكسان بودن سن اعزام به سربازي دانش آموزان معمولي و دانش آموزان استثنايي كشور گفت: با توجه به اينكه مدت زمان تحصيل دانش آموزان استثنايي كشور به دليل شرايط ويژه جسمي و يا ذهني نسبت به دانش آموزان عادي طولاني تر است به همين دليل بايد سن اعزام به خدمت سربازي آنها افزايش پيدا كند.

به گفته نامدار عبداللهيان سازمان آموزش و پرورش استثنايي به تازگي مذاكراتي را با ستاد نيروهاي مسلح براي افزايش سن اعزام به خدت سربازي دانش آموزان استثنايي ارائه داده است و در صورت موافقت آنها سن اعزام به خدمت سربازي براي اين دسته از دانش اموزان افزايش پيدا كند. اين پيشنهاد به دليل طولاني تر شدن زمان تحصيل دانش آموزان به ستاد كل نيروهاي مسلح داده شده است.

كد خبر: 2193847

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۱ - ۰۶:۴۹

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن