تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است . پروردگارم مرا به سخاوت و نيكى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802953262




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير راه و شهرسازي خبرداد۵۰ هزار ميليارد تومان تصدي دولت براي واگذاري مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير راه و شهرسازي خبرداد۵۰ هزار ميليارد تومان تصدي دولت براي واگذاري مانده است
وزير راه و شهرسازي گفت: بيش از 100 هزار ميليارد تومان از منابع دولت عرضه شده و تنها 40 تا 50 هزار ميليارد تومان باقي مانده است و پس از آن دولت بنگاهي براي عرضه به بازار سرمايه ندارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در همايش بانكداري سرمايه‌گذاري بر صنعت اوراق بهادار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه خصوصي‌سازي اظهار داشت: يكي از بزرگ‌ترين مشكلات در روند خصوصي‌سازي اين بود كه بنگاه‌ها از طريق بانك‌هاي سرمايه‌گذاري فرآيند را طي نمي‌كنند.

وي افزود: وضعيت كشور هم اكنون ركود تورمي است كه گفته مي‌شود، رشد بالاي نقدينگي، تخصيص نامناسب منابع و افزايش‌ هزينه مبادله، عوامل تشكيل دهنده اين پديده هستند.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در دوره‌اي سرمايه‌ها از بخش واقعي اقتصاد خارج شده و به سمت سفته‌بازي حركت كرده و به تازگي اين نقدينگي به سمت بازار سرمايه آمده كه البته بايد به فال نيك گرفت.

وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر اينكه بخش عمده اين اتفاقات نتيجه سياست‌هاي غلط دولت قبل بوده است، گفت: در زماني كه بحث سياست‌هاي كلي اصل 44 و ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبري مطرح شد، فاصله كوتاهي پيشنهاد سهام عدالت هم ارائه شد كه در همان زمان همايشي برگزار شد و بنده اعلام كردم بايد جلوي اين سياست گرفته شود، زيرا فوايد اجراي سياست‌ها با عرضه سهام عدالت از بين مي‌رود؛ هم اكنون 40 درصد از مديريت بنگاه‌ها از طريق سهام عدالت است كه اين پديده موجب كاهش كارايي بنگاه‌ها شده و از طرف ديگر سود مناسبي به دارندگان سهام عدالت پرداخت نمي‌شود.

آخوندي با اشاره به راهكارهاي موجود براي تغيير شرايط فعلي اقتصاد اظهار داشت: كنترل رشد نقدينگي از طريق مهار رشد پايه توليد اقدامي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و از طرف ديگر بايد سرعت گردشگري پول در اقتصاد افزايش يابد.

وزير راه و شهرسازي ادامه داد: در صورتي كه بتوان سرعت گردش پول را افزايش داد بدون رشد پايه پولي نقدينگي افزايش مي‌يابد و امكان تأمين مالي پروژه‌هاي مهم اقتصادي به وجود مي‌آيد.

وي با اشاره به نقش پس‌انداز در سرمايه‌گذاري گفت: نرخ پس‌انداز نزولي شده است و بايد براي بهبود اين وضعيت اقدامات مناسبي به اجرا در آيد كه يكي از آنها تشكيل صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري در بازار سرمايه است.

آخوندي گفت: تا چه زماني بازار بورس مي‌خواهد به عرضه سهام دولتي متكي باشد، آيا چنين بازاري پايدار خواهد بود؛ بايد ميزان وابستگي بازار سرمايه به دولت كاهش يابد، زيرا تاكنون بيش از 100 هزار ميليارد تومان از منابع دولت عرضه شده و تنها 40 تا 50 هزار ميليارد تومان باقي مانده است و پس از آن دولت بنگاهي براي عرضه به بازار سرمايه ندارد.

وي با بيان اينكه در وزارت راه و شهرسازي برنامه‌هاي متعددي براي توسعه آزادراهها در حال طراحي است، گفت: بايد به آزادراهها و بزرگراه‌ها به عنوان يك كريدور نگاه شود، به طوري كه در آزادراهها امكان سرمايه‌گذاري در بسياري از بخش‌ها وجود دارد و ما آمادگي كامل براي واگذاري طرح‌ها به بخش خصوصي هستيم.

به گفته وي، وزارت راه و شهرسازي حاضر به واگذاري صد درصد پروژه‌هاي راه‌سازي به بخش خصوصي و در قيمت‌گذاري عوارض هم دخالت نمي‌كند.

آخوندي به بحث بنادر خشك اشاره كرد و گفت: در اين زمينه هم آمادگي براي واگذاري طرح‌هاي مهم و اساسي به بخش خصوصي براي توسعه بنادر خشك هستيم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به اجراي طرح شهر فرودگاهي امام خميني (ره) افزود: به تازگي اساسنامه اين شهر فرودگاهي تصويب شده و زمينه بزرگي براي سرمايه‌گذاري ايجاد شده است؛ اين شهر مي‌تواند به عنوان يكي از بنادر خشك لحاظ شود.

به گزارش فارس، در حاشيه اين همايش وزير راه و شهرسازي در مواجهه به سؤالات خبرنگاران پيرامون واگذاري واحدهاي مسكن مهر و عدم توجه به متقاضيان حاضر به پاسخگويي نشد و جمع خبرنگاران را ترك كرد.

انتهاي پيام/ب

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن