تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818815698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك كارشناس امنيت سايبري:ماجراي فيس‌بوك ليونل مسي خرابكاري سازماندهي شده بود/نمونه‌اي از اقدامات سايبري عليه ايران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يك كارشناس امنيت سايبري:ماجراي فيس‌بوك ليونل مسي خرابكاري سازماندهي شده بود/نمونه‌اي از اقدامات سايبري عليه ايران
يك كارشناس امنيت سايبري با برشمردن استدلال‌هايي، ماجراي منتصب به ايراني‌ها در صفحه فيس‌بوك ليونل مسي را ساماندهي شده و با هدف ضربه زدن به حيثيت ايراني‌ها دانست.


به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري فارس، پاشا ناصرآبادي با بيان اين مطلب افزود: معمولاً كامنت‌هاي اولي كه براي يك مطلب در فيس‌بوك گذاشته مي شود مي‌تواند مسير و جهت كامنت‌هاي بعدي را تعيين كند و موجب اعلام نظرهاي موافق و مخالف شود.

وي ادامه داد: اين مسئله در كنار پوشش خبري وسيع اين رويداد در جهان به افزايش كامنت‌ها و ورود به اين اتفاق دامن زده است.

اين كارشناس امنيت سايبري گفت: اين موضوع نمونه‌اي از جديدترين روش جنگ سايبري عليه حيثيت يك ملت است.

وي ادامه داد: ليونل مسي يك شخصيت محبوب در بين ايراني‌ها است و الگوي بسياري از فوتبال‌دوستان بوده و است كه بازي در مقابل او باعث افتخار ملي‌پوشان ايراني است در نتيجه عليرغم تمام مشكلات فرهنگي فوتبال، نمي‌توان چنين بازخوردي را از سوي ايراني‌ها در صفحه فيسبوك او منطقي دانست.

ناصرآبادي با اشاره به عدم پخش تصاوير خانوم فرناندا ليما مجري برنامه قرعه‌كشي جام جهاني توسط صدا و سيما و بروز رخداد مشابهي در صفحه فيسبوك وي كه آن هم به ايراني‌ها منتصب شده، گفت: اين سئوال جدي مطرح است كه به واقع اين همه ايراني او را از كجا مي‌شناختند كه بخواهند صفحه فيسبوكش را آماج عبارات غيراخلاقي قرار دهند.

اين فعال فضاي مجازي گفت: در اين مسئله هيچ منفعتي براي ايرانيها وجود ندارد و با اندكي بررسي در ميابيم كه با مواضع دشمنان ملت ايران همخواني شگفت‌انگيزي دارد، در نتيجه ابهامات جدي به منشاأ ساماندهي اين رويداد وارد است.

مديرعامل رايانه كمك با اشاره به سابقه اينگونه اقدامات عليه ايران، كرم استاكس‌نت را نمونه‌اي از معروفترين حملات سايبري در چند سال اخير عنوان كرد و گفت: جنگهاي امروزي رنگ و بويي تازه به خود گرفته و ماهيت آنها در حال تغيير است.

وي ادامه داد: خسارت جنگ‌هاي سايبري به مراتب بيشتر و هزينه اجرايي آنها بسيار كمتر است و درعين حال نيازي به درگيري و رويارويي مستقيم ندارد.

ناصرآبادي اضافه كرد: از آنجا كه دسترسي به فيسبوك در داخل ايران فيلتر است، رديابي دقيق اين خرابكاري امكان ندارد و بديهي است كه اين افراد از طريق IP كشورهاي ديگر به فيسبوك متصل شده‌اند.

انتهاي پيام/آ

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن