تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819462499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يزدان پناه در گفت‌وگو با فارس خبر دادنفوذ برخي احزاب به دانشگاه براي سوء استفاده‌ سياسي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يزدان پناه در گفت‌وگو با فارس خبر دادنفوذ برخي احزاب به دانشگاه براي سوء استفاده‌ سياسي
مسئول بسيج اساتيد تهران گفت: به تازگي بعضي از احزاب در حال نفوذ به دانشگاه براي استفاده از جو اين محيط براي سوء استفاده‌هاي سياسي خود هستند كه بايد به اين موضوع توجه كرد و در مقابل اين جريان ايستاد.


كيومرث يزدان پناه مسئول بسيج اساتيد تهران و استاد دانشگاه تهران درگفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، در مورد سخنان اخير مقام معظم رهبري با اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: فلسفه وجودي دانشگاه در دنيا و همه كشورهايي كه به نوعي خود را مدرن تلقي مي‌كنند توليد علم است و اين موضوع مقدم بر همه فعاليت‌هاي دانشگاه است.

وي ادامه داد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي معمار كبير انقلاب، نگرش خاصي به نقش و جايگاه ويژه دانشگاه داشتند و پرورش نخبگان و بروز تفكرات در گرايش‌هاي مختلف از موضوعات مورد نظر ايشان بوده است.

يزدان پناه تصريح كرد: سياسي شدن دانشگاه نيز زير مجموعه بروز تفكرات در دانشگاه است البته به شرط اينكه سياسي بودن به درستي معنا شود و اين موضوع باعث نشود بعضي از تشكل‌ها مورد سوء استفاده احزاب قرار گيرند.

وي با اشاره به اينكه از 20 سال پيش رهبر معظم انقلاب در مورد استفاده اشتباه احزاب از دانشگاه ابراز نگراني كرده‌اند، خاطر نشان كرد: مقام معظم رهبري هميشه دانشجويان را از سياست زدگي و هيجان زدگي منع كرده‌اند ولي متاسفانه بعضي وقتها شاهد هستيم كه احزاب و گروه‌هاي سياسي با نفوذ به دانشگاه و سوء استفاده از اين محيط احساسي و با توجه به جايگاه مهمي كه دانشگاه دارد تشكل‌ها و دانشجويان را نردباني براي رسيدن به خواسته‌هاي منحرف و غير معقول خود مي‌كنند.

يزدان پناه ادامه داد: تمام مسئولان كشور و مسئولان دانشگاه‌ها و دانشجويان بايد اين مسئله را به خوبي درك كنند و اجازه ندهند كه دانشگاه‌ها جولانگاه احزاب سياسي و مورد سوء استفاده اين احزاب و پيشبرد اهداف منحرفشان شود زيرا در يك دوره ما مشاهده كرديم كه بعد از اينكه دانشگاه جولانگاه احزاب سياسي شد افت شديد علمي پيش آمد كه البته با تلاش بسيار زياد مسئولان دوباره به مسير اصلي خودش بازگشت.

وي تصريح كرد: اگراين بار دانشگاه بخواهد جولانگاه احزاب سياسي و احزاب فرصت طلب شود نگراني شديدي پيش خواهد امد و اين موضوع به هيچ وجه در نظام اسلامي قابل توجيه نيست و بايد با تمام توان مقابل انجام چنين جرياني ايستاد تا يكبار ديگر شاهد به حاشيه رفتن دانشگاه نشويم.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن