تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819859446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدجردني كه سهم ماندلا نشد/طرحي كه يك روزه تغيير كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدجردني كه سهم ماندلا نشد/طرحي كه يك روزه تغيير كرد
روز گذشته در جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران تصويب شد كه خيابان جردن به اسم نلسون ماندلا شود ولي امروز يكي از اعضاي شوراي گفت اينطور نيست و در حال بررسي هستيم تا خيابان ديگري را به نام اين رهبر فقيد كنيم اينكه عنوان شده خيابان جردن به نام ماندلا به ثبت رسيد كاملاً بيهوده است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، روز گذشته در جلسه شوراي شهر دو فوريت نامگذاري خيابان آفريقا (جردن) حد فاصل چهارراه جهان كودك تا بزرگراه مدرس به نام نلسون ماندلا به تصويب رسيد.

امروز عليرضا دبير رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر گفت كه طرح دو فوريتي نام‌گذاري خياباني در شهر تهران به نام نلسون ماندلا به تصويب رسيد، در اين طرح هيچ اشاره‌اي به اينكه خيابان آفريقاي جنوبي(جردن) به نام نلسون ماندلا شود، نشده است.

وي تصريح كرد: براساس اين طرح دو فوريتي، قرار شد بحث نامگذاري خياباني در شهر تهران به نام ماندلا به كميسيون نامگذاري رود و اين كميسيون تا 10 روز آينده خياباني را براي نام‌گذاري به نام ماندلا پيشنهاد دهد.

دبير خاطرنشان كرد: براين اساس اينكه عنوان شده خيابان جردن به نام ماندلا به ثبت رسيد كاملاً بيهوده است.

به گزارش فارس، نام‌گذاري معابر شهري از جمله مسائلي است كه بايد با درنظرگرفتن جوانب مختلف و ريشه‌هاي تاريخي، ملي، مذهبي، اجتماعي و فرهنگي و هنري جامعه و محترم‌شمردن باورهاي مردم انجام شود.

كميسيون نام‌گذاري شوراي اسلامي شهر تهران در همين راستا براي نام‌گذاري معابر جديد و يا تغيير نام معابر قديمي ملاك‌ها و معيارهايي را مد نظر قرار مي‌دهد كه مهمترين آنها عبارتند از عدم تغيير نام معابر قديمي كه به نحوي گوياي هويت شهر و خاطرات و باورهاي مردم است (تغيير اسامي از اين دست مربوط به دوره‌هاي قبل از شورا ست).

نظرخواهي از وزارت امور خارجه در مورد نام‌گذاري معابر شهري به نام بزرگان غيرايراني.

نام‌گذاري بزرگراه‌ها و معابر اصلي شهر به نام بزرگان ديني و شهيدان بزرگوار نظام مقدس جمهوري اسلامي.

در نام‌گذاري ايستگاه‌ها از جمله مترو به منظور هويت‌بخشي محلات حتي‌الامكان از اسامي محله مربوطه يا مكان عمومي نزديك به ايستگاه استفاده مي‌شود.

علاوه بر اين در نام‌گذاري‌ها موارد ديگري از جمله آسان‌ بودن اسامي براي آدرس‌دهي و مأنوس بودن آن براي مردم نيز رعايت مي‌شود. ولي طبعاً جلب رضايت تمام سلايق و تأمين نقطه نظرات همه شهروندان در نام‌گذاري‌ها امكان‌پذير نيست و بالاخره در اين بين افرادي از اين بابت ناراضي خواهند بود و همين امر باعث مي‌شود تا هر از گاهي موضوع نام‌گذاري‌ها مورد توجه قرار گيرد.

همچنين غلامرضا انصاري عضو شوراي اسلامي شهر تهران درباره ماندلا گفت:ماندلا مردي كه كينه را كشت انتقام را در بند كرد به آزادگي درس آزادي دارد كرامت انسان را پاسداشت، بخشيد و فراموش كرد، آنچه را آموخته بود در ميدان عمل به نمايش گذاشت. قدرت را نه براي قدرت بلكه براي خدمت و براي حقوق برابر انسان‌ها مي‌خواست. ميدان قدرت را به آساني رها كرد تا نمونه‌اي شود براي انسان‌هايي كه دل در گرو آزادي دارند او انسان بود انساني رشد يافته در دشواري‌هاي زندگي راه دشوار آزادي را كه طي مي‌كرد مي‌دانست اگر اسير قدرت شده از راهي كه رفته بازگشته است او راه خويش را ادامه داد در خانه دل‌ها براي خويش جاي بزرگ فراهم كرد. در مرزهاي آفريقاي سياه باقي نماند بلند آوازگي او به دليل وارستگي اوست.ماندلا نمرد انسان كمال يافته نمي‌ميرد حتي با رفتن به زندگي معنا مي‌بخشد ماندلا خواهد روييد فرصت‌ها براي خيلي‌ها پيش مي‌‌ايد نام ولي آنها كه ماندلا مي‌شوند زياد نيستند. در زيبايي فردا ترديد نبايد كرد موج دامن‌گستر آگاهي دم‌افزون و وقوف انسان‌ها به حقوق خود راه را بر تماميت‌خواهان بسته است. ديگر كسي نيست كه بهتر از همه بينديشد و تصميم بگيرد تصميم همه با هم بهترين است حقيقت پيكر واحدي دارد كه بين همه اجزاء خلقت از جمله انسان‌ها تقسيم شده و حقايق انسان‌ي را همه انسان‌ها مي‌سازد بخشي از حقيقت نزد نوزادي است كه 7 ميلياردومي مهمان زمين بود و چند روز پيش در شرق آسيا ديده به جهان گشود.

وي بيان كرد: در سده گذشته چه كسي به جزء او از 27 سال زندان آزار، اذيت و شكنجه ذره‌اي كينه را به وجود خود راه نداد كسي كه از حضيض سياه‌چال به اوج قدرت اجرايي يك كشور رسيد و هيچ گاه فكر انتقام از كساني كه بي‌دليل 27 سال از بهترين سال‌هاي حيات پربارش را تباه كردند به خود راه نداد. پاداش او عزت و احترامي بود كه خداوند رحمان در صف‌هاي چهار كيلومتري رأي‌دهندگان به محبوب‌تري رئيس‌جمهور اعطاء كرد.

وي در ادامه سخنانش خواست كه خيابان آفريقا به نام خيابان ماندلا نامگذاري شود و تنديس اين بزرگمرد معاصر نيز در ورودي خيابان آفريقا نصب شود.

بر اساس اين گزارش، شوراي اسلامي شهر كميته اي براي نامگذاري معابر دارد و تمامي تغييرات در اين كميته بررسي مي شود اما نكته قابل توجه اين است كه روز گذشته در جلسه علني شورا موضوع تغيير جردن به ماندلا تصويب و امروز اعلام مي شود اين موضوع درست نيست.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن