تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819414846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيمور هرش: اوباما مردم آمريكا را درباره سوريه فريب داد


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: سيمور هرش: اوباما مردم آمريكا را درباره سوريه فريب داد
روزنامه‌نگار مشهور آمريكايي گفته است كه باراك اوباما در مورد حمله شيميايي در غوطه شرقي دمشق مردم آمريكا را فريب داده است.
فارس: به نقل از شبكه خبري روسيا اليوم، «سيمور هرش» روزنامه‌نگار مشهور آمريكايي طي مقاله‌اي در مورد حمله شيميايي به غوطه شرقي دمشق گفته است كه باراك اوباما در مورد توانايي گروه‌هاي معارض در توليد گاز سارين به مردم آمريكا دروغ گفته است.

اين نويسنده يادآوري مي‌كند كه حكومت آمريكا بعد از حمله شيميايي به غوطه شرقي دمشق بلافاصله و به صورت مستقيم حكومت سوريه را متهم كرد كه مسئول اين حمله است.

هرش سخنراني باراك اوباما را نقل مي‌كند كه خطاب به ملت آمريكا گفته بود: «ما مي‌دانيم كه كارشناسان متخصص سلاح‌هاي شيميايي بشار اسد اين حمله را در مكان‌هاي مخصوص توليد گاز سارين طرح ريزي كرده بودند و ماسك‌هاي محافظت كننده را بين سربازان خود تقسيم كرده بودند و سپس موشك‌ها را از مكان‌هايي كه تحت سيطره حكومت قرار دارد به سمت 11 منطقه‌اي كه نظام تلاش مي‌كرد كه آنها را از نيروهاي معارضان پاكسازي كند شليك كردند.»

ولي گزارش هرش اثبات مي‌كند كه اوباما در سخنراني خود ملت آمريكا را فريب داده است؛ چرا كه اولا آمريكا اطلاعاتي در مورد آمادگي‌هاي نظام براي اين حمله نداشته است و دوما آمريكا از قبل مي‌دانسته كه گروه «جبهة النصرة» وابسته به القاعده توانايي توليد گاز سارين را داشته است.

سيمر هرش در مقاله خود مي‌نويسد كه دولت آمريكا توانايي شنود مكالمات بشار اسد و فرماندهان ارتش سوريه را نداشت چرا كه سوري‌ها چند ماه قبل از وقوع هجوم غوطه شرقي توانسته بودند نقاط ضعف امنيتي خود را كشف كنند و جلوي شنود آمريكايي‌هاي را بگيرند (اين معلومات از اسناد محرمانه‌اي كه ادوارد اسنودن كارمند اسبق آژانس امنيت ملي آمريكا آنها را فاش كرده بود به دست آمده است.)

دوما سنسورهاي كه آمريكايي‌ها (يا ديگران) در نزديكي انبارهاي سلاح‌هاي شيميايي سوريه كار گذاشته بودند هيچ گونه فعاليت مشكوكي را در 21 آگوست ثبت نكرده است. (هرش گفته است كه اين دستگاه‌ها در فوريه گذشته هشدارهايي را صادر كرده بودند ولي مشخص شده بود كه علت آن آموزش‌هاي بوده است كه نيروهاي سوري آن را انجام داده‌اند).

اين روزنامه نگار بار ديگر يادآوري مي‌كند كه اوباما بارها اصرار داشت كه حكومت سوريه تنها طرف سوري است كه توانايي اين حمله را دارد.

هرش در گزارش خود مي‌افزايد: ولي دستگاه اطلاعاتي آمريكا مجموعه‌اي از گزارش‌ها را در اين مورد قبل از حمله شيميايي به غوطه شرقي آماده كرده بود و آخرين گزارش به اسم «ترتيب عمليات» بود و شامل طرح گام‌هايي مي‌شد كه قبل از دخالت نظامي بايد برداشته شود و در اين گزارش به دلايلي در مورد اين كه جبهه النصره ابزارها و تكنولوژي توليد مقادير بسيار زيادي از گاز سارين را دارد اشاره شده است.

در اين سند كه دستگاه اطاعاتي آمريكا در اواسط تابستان گذشته آن را ارائه كرده بود آمده است كه يك كارشناس شيمي به اسم «زياد طارق احمد» كه قبلا در نيروهاي عراقي خدمت مي‌كرده است به سوريه رفته است و در غوطه شرقي فعاليت مي‌كرده و ارتباط‌هايي با جبهه النصره داشته است.

هرش در مقاله خود به نقل از يك كارمند سابق در دستگاه اطلاعاتي آمريكا گفته است كه معلومات اطلاعاتي كه حكومت آمريكا براي توجيه حمله نظامي به سوريه از آن استفاده كرده است مشابه اقدام دولت بوش در جعل اطلاعات براي حمله عراق بوده است.

پايگاه خبري روسيا اليوم گفته است كه اين مقاله بحث و جدل‌ها را در مورد سياسيت اوباما در مورد سوريه زنده كرده است.

حكومت آمريكا بدون اظهار نظر در مورد دلايلي كه اين روزنامه نگار براي ادعاي خود آورد است درستي گزارش سيمور هرش را رد كرده است.

فعالان مخالف جنگ معتقدند كه حمله شيميايي كه در 21 آگوست گذشته در غوطه شرقي دمشق روي داد در واقع يك عمليات نظامي بود كه هدف آن تخريب وجهه نظام بشار اسد و براي توجيه حمله به سوريه بوده است.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن