تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813166066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افخم: حاكميت ايران بر جزاير سه‌گانه مصرح و قطعي است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: افخم: حاكميت ايران بر جزاير سه‌گانه مصرح و قطعي است
سخنگوي وزارت خارجه گفت: ايران ثبات و امنيت منطقه را در گرو تعامل سازنده با همسايگان خود مي‌داند و معتقد است همه كشورهاي منطقه بايد براي صلح و امنيت قدم بردارند.

به گزارش ايسنا، مرضيه افخم، افزود: شكل‌گيري همكاري‌هاي منطقه‌يي از نظر ما مهم است و اميدواريم تحركات ديپلماتيك اخير ايران به نتايج خوبي برسد و همه به طور مشترك در اين مسير قدم بردارند.

وزير امور خارجه كشورمان در هفته گذشته به كشورهاي منطقه از جمله قطر، كويت، عمان و امارات متحده عربي سفر كرد.

سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به برخي اخبار درباره سخنان وزير خارجه ايران جزاير سه گانه ايراني با بيان اين‌كه شايد در اين‌باره خبرسازي‌هايي شده است گفت: دولت ايران معتقد است گفت‌وگوهاي دو جانبه با امارات متحده عربي به منظور تقويت مناسبات و رفع سوء‌تفاهم‌ها مناسب است و از آن استقبال مي‌كنيم، اما موضوع تماميت ارضي و حاكميت ايران در جزاير تنب بزرگ و كوچك و ابوموسي مورد بحث و مذاكره قرار نمي‌گيرد و خبرسازي‌ها در اين زمينه در حد فضا سازي منفي است. حاكميت ايران بر اين جزاير مصرح و قطعي است.

افخم درباره مذاكرات هسته‌يي ژنو اظهار كرد: توافق حاصل شده در چارچوب "برنامه اقدام مشترك" تحولي در فضاي رواني جهاني نسبت به ايران ايجاد كرده است و كشورها پس از آن براي ارتباط با ايران ابراز علاقه كردند؛ البته با شروع به كار دولت شاهد اين علاقه بوديم اما بعد از توافق اين روند تشديد شد.

او ادامه داد: ايران بر تداوم گفت‌وگوها و حل بحران غيرضروري هسته‌يي تاكيد دارد و اين مساله براي دنيا تثبيت شده است. ما به دنبال انجام مذاكره براي رسيدن به نتيجه هستيم و طرح ايران براي خارج كردن اين بحران غيرضروري از دستور كار با استقبال مواجه شد و اميدواريم اين توافق كه در گام اول آن هستيم با گام نهايي كه رفع كامل تحريم‌هاي شوراي امنيت و يك جانبه است به خوبي انجام شود و پرونده هسته‌يي وضعيت عادي به خودش بگيرد.

سخنگوي وزارت خارجه كه در برنامه "سبقت آزاد" راديو جوان سخن مي‌گفت اظهار كرد:‌ مردم بدانند كه خدمتگذاران كشور در هر جايگاه و ارگاني تلاش دارند خالصانه خدمت كنند و ما بر اطلاع‌رساني شفاف تاكيد داريم و اين ارتباط به واسطه رسانه‌ها مي‌تواند منسجم شود.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن