تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805152412




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افخم در نشست خبري/3/ تماميت ارضي ايران قابل مذاكره نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: افخم در نشست خبري/3/ تماميت ارضي ايران قابل مذاكره نيست
ما همواره نسبت به حفظ وحدت ملي در لبنان و عدم خدشه به تماميت ارضي اين كشور توجه و عنايت ويژه‌اي داريم و تشكيل دولت قوي دربرگيرنده گروه‌ها و طوايف كه حقوق ملت لبنان را حفظ كنند مورد توجه ما است و اميدواريم دولتي قوي و موثر در لبنان شكل بگيرد. افخم در نشست خبري/3/ تماميت ارضي ايران قابل مذاكره نيست


سخنگوي وزارت امورخارجه در مورد مذاكرات در خصوص جزاير سه‌گانه ايران در خليج فارس اذعان داشت: اين مطالب كاملا خبرسازي است و تاييد نمي‌شود،زيرا بحث حاكميت و تماميت ارضي ايران قابل مذاكره نيست.

به گزارش خبرنگار ايلنا، مرضيه افخم در ادامه نشست خبري پيش از ظهر امروز، در خصوص شايعات مطرح شده در مورد مذاكرات در خصوص جزاير سه‌گانه ايران در خليج فارس اذعان داشت: اين مطالب كاملا خبرسازي است و تاييد نمي‌شود زيرا بحث حاكميت و تماميت ارضي ايران قابل مذاكره نيست.

وي با بيان اينكه متن اظهارات كاظم جلالي در خصوص ديدار هيئت پارلماني اروپا با نسرين ستوده و جعفر پناهي را نديده است، گفت: وزارت خارجه تنظيم‌كننده برنامه‌هاي رسمي است و برنامه‌هاي رسمي را با همكاري مجلس تنظيم كرديم و در ديدارغيررسمي سفر اقدامي صورت نگرفته و اين بخش در حيطه وظايف ما نبوده است و مجلس نيز اين موضوع را اعلام كرد.

وي در خصوص پيگيري‌هاي آمريكا در خصوص لوينسون گفت: در تماس تلفني اوباما و روحاني نيز چنين بحثي مطرح شد و وزارت خارجه بار‌ها اعلام كرده است كه چنين فردي در ايران حضور ندارد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سوالي مبني بر پيگيري نوراحمد نيكبخت وابسته اداري سفارت ايران در صنعا گفت: وزارت خارجه طور جدي پيگير اين مسئله است و كميته پيگيري در اين خصوص تشكيل شده است كه در آستانهٔ دومين سفر خود به يمن قرار دارد و در همين زمينه نيز روز گذشته آقاي ظريف با وزير خارجه يمن روز گذشته تماس داشته‌اند و كاردار يمن نيز به وزارت خارجه احضار شده است و وزارت امور خارجه براي بازگرداندن اين ديپلمات همهٔ تلاش خود را انجام مي‌دهد.

وي در خصوص اتفاقات اخير در مالزي و كشته شدن تعدادي تبعه شيعه اين كشور ابراز داشت: ما نسبت به وضعيت همهٔ مسلمانان در همهٔ نقاط جهان و بويژهٔ شيعيان حساس هستيم و ولي ناز دخالت در امور داخلي كشور‌ها پرهيز مي‌كنيم و توصيه مي‌كنيم نسبت به رعايت حقوق شهروندان ملزم باشند

افخم شايعات مطرح شده در مورد مذاكرات در خصوص جزاير سه گانه ايران در خليج فارس، اذعان داشت: اين مطالب كاملا خبرسازي است و تاييد نمي‌شود، زيرا بحث حاكميت و تماميت ارضي ايران قابل مذاكره نيست.

سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: ما همواره گفته‌ايم كه تحريم‌هايي از اين جنس و اضافه كردن شركت‌ها و افراد به ليست‌هاي گذشته خلاف روح تفاهم ژنو است و آن را غيرسازنده و غيرمفيد مي‌دانيم و نبايد اقدامي صورت گيرد كه از مسير تفاهم خارج شود.

وي با اشاره به توافقنامه امنيتي كابل و واشنگتن اظهار كرد: اين توافقنامه در راستاي مصالح درازمدت افغانستان نيست و و آثار سوئي بر منطقه خواهد داشت و اميدواريم مسئولان افغانستان نسبت به ملاحظات و نگراني‌هاي منطقه‌اي توجه ويژه‌اي داشته باشند و در مسير امضا و اجراي اين توافقنامه، نگراني‌هاي منطقه و كشورهاي همسايه را در نظر بگيرند.

افخم در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره سفر جان‌كري ابراز كرد: مواضع جمهوري اسلامي ايران كاملا روشن است ما از خواست ملت فلسطين براي احقاق حقوقشان حمايت كرديم و بر هوشياري گروه‌هاي فلسطيني در مذاكرات در راستاي حفظ حقوقشان تاكيد كرده‌ايم و اميدواريم با هوشياري فلسطيني‌ها و همكاري كشورهاي مسلمان و منطقه هيچ حقي از ملت فلسطين ضايع نشود.

سخنگوي وزارت خارجه درخصوص ديدار اميرعبداللهيان معاون وزير خارجه با وزير خارجه لبنان در حاشيه چهلمين نشست وزراي خارجه سازمان همكاري‌هاي اسلامي در گينه گفت: ما همواره نسبت به حفظ وحدت ملي در لبنان و عدم خدشه به تماميت ارضي اين كشور توجه و عنايت ويژه‌اي داريم و تشكيل دولت قوي دربرگيرنده گروه‌ها و طوايف كه حقوق ملت لبنان را حفظ كنند مورد توجه ما است و اميدواريم دولتي قوي و موثر در لبنان شكل بگيرد.

وي درخصوص انفجار صورت گرفته در نزديكي مقر حزب‌الله با بيان اينكه اين انفجار خسارتي به همراه نداشته بار ديگر تروريسم را محكوم كرد و افزود: اميدواريم اقداماتي كه تلاش دارد وضعيت لبنان را به بي‌ثباتي بكشاند و اهداف توسعه‌گران و تجاوزگران به ويژه رژيم صهيونيستي را پياده كند به ناكامي كشيده شود. اميدواريم با هوشياري مردم لبنان اين توطئه‌ها خنثي و صحنه لبنان را آرام‌تر ببينيم.

يكي از خبرنگاران در پايان از اقدامات دولت يازدهم در بحث حقوق بشر سوال كرد كه افخم موضوع حقوق بشر را يكي از دغدغه‌هاي جمهوري اسلامي برشمرد و گفت: مواضع ما نسبت به مقوله حقوق بشر كاملا روشن است. ما در گفت‌وگو‌ها با مسئولان مختلف اروپايي از گذشته و در دوره جديد بر پرهيز از سياسي كردن بحث حقوق بشر تاكيد كرديم و اعمال معيار دوگانه را همواره رد كرده‌ايم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي ادامه داد: ما در عين اينكه رويكرد جديدي را براي گفت‌وگو تشويق مي‌كنيم، افزود: در بحث حقوق بشر خواهان رويكرد جديد و متفاوتي از گذشته توسط غرب هستيم وچنانچه رويكرد سازنده و به دور از سياسي‌گري شكل بگيرد امكان همكاري در حوزه‌هاي مختلف از جمله حقوق بشر وجود دارد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن