تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819620820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست خبري ظريف با لاوروف:/2/ لاوروف: ايران يكي از مهمترين بازيگران بين‌المللي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: نشست خبري ظريف با لاوروف:/2/ لاوروف: ايران يكي از مهمترين بازيگران بين‌المللي است
سرگي لاوروف ابراز داشت: همكاري‌هاي مشترك ايران و روسيه بر اساس منافع مشترك است و همه كشورها بايد بدانند كه منافع هر دو طرف در تضاد با منافع ديگر كشورها نيست. نشست خبري ظريف با لاوروف:/2/ لاوروف: ايران يكي از مهمترين بازيگران بين‌المللي است


وزير امورخارجه روسيه با بيان اينكه بايد همه فرقه‌ها و اقوام در سوريه داراي حقوق برابري باشند، اظهار داشت: كنفرانس ژنو2 به منظور دستيابي به صلح و حضور مردم سوريه در رسيدن به توسعه سياسي صورت مي‌گيرد و بايد در اين مذاكرات همه گروه‌هاي درگير سوري و بازيگران مهم بين المللي حضور داشته باشند كه يكي از مهمترين بازيگران، ايران است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سرگي لاوروف وزير امور خارجه روسيه در نشست خبري خود با وزير امور خارجه كشورمان مذاكرات خود با محمدجواد ظريف را مثبت ارزيابي كرد و گفت: در اين مذاكرات بر گسترش روابط در همه زمينه ها تصميم گرفتيم.

وزير‌امور‌خارجه روسيه به گسترش روابط ايران و روسيه را براساس مذاكرات صورت گرفته ميان حسن روحاني رئيس جمهور ايران و بلاديمر پوتين رئيس جمهور روسيه در طي ديدارشان در بيشكك و مكالمه تلفني ايشان دانست و اظهار داشت: دورنماي خوبي بر توسعه روابط اقتصادي دو كشور وجود دارد. اميدواريم كميسيون اقتصادي دو كشور كه روساي آن انتخاب شده اند هرچه زودتر برگزار شود و شاهد توافقات ميان مدت و بلند مدت تجاري و اقتصادي ميان دوكشور باشيم.

لاوروف ادامه داد: وزارت‌خانه هاي انرژي و اقتصاد دو كشور با يكديگر روابط خوبي دارند و اميدواريم اين روابط افزايش پيدا كند. در طي سفر معاون نخست وزير كشورمان اين روابط تقويت پيدا كرد.

وي با اشاره به مسائل منطقه‌اي خاورميانه خاطرنشان كرد: در اين مذاكرات نتايج كنفرانس ژنو يك را مطرح كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه براي حل مسائل منطقه اي خاورميانه بايد مرحله به مرحله حركت كرد.

لاوروف با اشاره به حق ايران در داشتن انرژي هسته‌اي و چرخه غني‌سازي تصريح كرد: اميدواريم در طي شش ماه پيش رو سوالات آژانس در خصوص برنامه هسته‌اي ايران صادر شود و فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران تحت نظر آژانس صورت بگيرد.

وزير امور‌خارجه روسيه با بيان اينكه سند توافقات ژنو بايد از سوي تمامي طرفين رعايت شود و ادامه داد: اميدوارم تا مسئله هسته‌اي ايران به حالت عادي برگردد و در طي اين مدت بايد براي رسيدن به بسته نهايي در طي تاريخ توافق شده تلاش كرد.

وي با اشاره به اينكه شرايط سوريه و كشورهاي شمال آفريقا تغيير كرده است، خاطرنشان كرد: استفاده از زور پذيرفتني نيست. ما نگران بحران روسيه هستيم و معتقديم كه بايد حاكميت و تماميت ارضي اين كشور حفظ شود.

لاوروف با بيان اينكه بايد همه فرقه‌ها و اقوام در سوريه داراي حقوق برابري باشند، اظهار داشت: كنفرانس ژنو2 به منظور دستيابي به صلح و حضور مردم سوريه در رسيدن به توسعه سياسي صورت مي‌گيرد و بايد در اين مذاكرات همه گروه‌هاي درگير سوري و بازيگران مهم بين المللي حضور داشته باشند كه يكي از مهمترين بازيگران، ايران است.

وزير امور خارجه روسيه وضعيت كنوني افغانستان را يكي از موضوعات مطرح شده در مذاكرات خود با ظريف اعلام كرد و گفت: متاسفانه وضعيت افغانستان نگران كننده است، تروريسم در اين كشور كاهش نيافته است و توليد مواد مخدر در اين كشور رشد پيدا كرده است.

وي از علاقه‌مندي توسعه روابط با عراق خبر داد و تصريح كرد: ما مي خواهيم به عراق براي رسيدن به ثبات و انجام موفقيت آميز انتخابات كمك كنيم. متاسفانه در سال جاري تعدادي كساني كه در عراق كشته شده اند، بيشتر از تعدادي است كه افغانستان كشته‌اند و ايران و روسيه مصمم بر بسيج نيروهاي خود و ديگر نيروها براي حل مسئله عراق هستند.

لاوروف از تشكيل جلسه سران كشورهاي حاشيه درياي خزر براي خبر داد و ادامه داد: قرار است براي توافق در كنواسيون درياي خزر، سران كشورهاي حاشيه درياي خزر در آستاراخان با يكديگر ديداري داشته باشند كه البته قبل از آن وزراي امور خارجه كشورها براي رسيدن به متن نهايي با ديداري خواهند داشت.

وزير امور خارجه روسيه در آخر ابراز داشت: همكاري‌هاي مشترك ايران و روسيه بر اساس منافع مشترك است و همه كشورها بايد بدانند كه منافع هر دو طرف در تضاد با منافع ديگر كشورها نيست.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن