تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804817995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لوفيگارو: سربازان فرانسوي در شهري آكنده از نفرت قرار دارند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: لوفيگارو: سربازان فرانسوي در شهري آكنده از نفرت قرار دارند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/19
روزنامه لوفيگارو نوشت، نيروهاي فرانسوي مستقر در جمهوري آفريقاي مركزي در شهري به انجام مأموريت مشغولند كه آكنده از تنفر و خشم فرقه اي مردم در قبال يكديگر است.
اين روزنامه فرانسوي درگزارشي به قلم آدرين يولمز، خبرنگار اعزامي خود به بانگي در اينترنت مي نويسد، در حومه بانگي در نزديكي فرودگاه امپاكو، در خياباني خاكي كه از وسط محله مبارزان عبور مي كند، يك واحد نظامي فرانسوي به گشت زني پياده مشغول است. جمعيت كوچكي از مردم براي تشويق سربازاني كه در خيابان به پيش مي روند، جمع شده اند. مردم قدري تسكين يافته اند. از صبح روز دوشنبه، اولين اقداماتي كه اجازه برقراري نظم را در بانگي فراهم آورد، آغاز شده است. خلع سلاح شبه نظاميان سلكاي سابق آغاز شده و سربازان آن ها كه در روزهاي اخير با ايجاد رعب و وحشت، ترس و تنفر را در ميان اكثر مردم بانگي به وجود آورده بودند، به پادگان هاي شهر بازگشته اند و ديگر در شهر نشاني از آنان نيست.
به جاي آن ها واحدهاي نظامي فرانسوي حاضر در عمليات سانگاري و نيروهاي چتد ملتي آفريقايي حضور دارند، كه مأموريتشان خلع سلاح همه كساني است كه با اسلحه در شهر دستگير شوند. سربازان فرانسوي به رغم حضور تماشاچيان در حال نظارت و بازرسي هستند. ناگهان وانتي از يكي از كوچه ها ظاهر مي شود. سربازان فرانسوي آن را متوقف مي كنند و سواران آن را پياده مي كنند. در ميان آن ها مردي فرياد مي زند: «بگذاريد برويم، شما اسلحه هاي ما را گرفتيد و پس از آن مردم محلي همراه با ضد بالاكا ها آمدند و پدرم را كشتند.» تماشاچيان هم در پاسخ به او ناسزا مي گويند و فرياد مي زنند «سلكاي حرام زاده!»
يك قبضه اسلحه كلاشينكف در كابين وانت پيدا مي شود. همان مرد با فرياد مي گويد، «من از كميسيون جنگلداري مجوز دارم، ما حق حمل يك اسلحه را داريم!» سربازان فرانسوي مصمم و سرسخت هستند. گروهبان فرانسوي مي گويند: «شما اجازه نداريد با اسلحه در شهر تردد كنيد، بحث كردن را تمام كنيد!» يكي از سربازان قبضه كلاشينكف را به دست مي گيرد و خشاب آن را خالي مي كند. جمعيت فرياد شادي سر مي دهند و كف مي زنند. مرد معترض پيش از سوار شدن در وانت مي گويد: «حال كه ما را خلع سلاح مي كنيد بايد از ما محافظت كنيد!»
داخل يكي از كوچه‌ها، دروازه سبز رنگ مسجدي باز است. اين مسجد قبلاً پايگاه محلي سلكاهاي سابق بوده است. به گفته يكي از ساكنان محله، صبح امروز يك گشتي فرانسوي سلاح هاي آنان را گرفته است. مسلمانان محله مي گويند، هنگامي كه فرانسوي ها با سلاح هايي كه از ما مي گيرند محل را ترك مي كنند، مردم محلي شروع به سنگ زدن به سلكاها مي كنند. اگر سلاح هاي ما را مي گيريد بايد در مقابل از ما دفاع كنيد وگر نه ما محكوم به مرگ هستيم!».
كمي بعد، در سمت ديگر خيابان جمعيت به مغازه هاي مسلمانان يورش برده و آن ها را غارت مي كنند. صاحبان اين مغازه ها با قمه به مقابله با آن ها مي پردازند. فرانسوي ها و نيروهاي چند مليتي آفريقايي ها هنوز از آن ها دورند. كمي دورتر در ميدان محله هشتم ، نيروهاي ويژه فرانسوي مشغول بازرسي وانت ديگري هستند كه حدود ده نفر سرنشين دارد. همه آنها دو زانو بر روي زمين نشانده شده و دست‌هايشان را پشت سر خود گذاشته اند. يكي از افسران فرانسوي مي گويد امروز صبح با آن ها رو در رو شديم و به تبادل آتش پرداختيم. يكي از سربازان آن ها را مي گردد و دارايي ها، كارت‌ها و كيف پول و تلفن هاي همراه آن ها را بر روي زمين مي اندازد. بازهم تماشاگران در اينجا كف مي زنند و سربازان فرانسوي را تشويق مي كنند.
سلكا ها از اين مسئله ناراحتند آن ها مي گويند: «نيروهاي فرانسوي ما را خلع سلاح مي كنند و ما را تحويل قاتلان مان مي دهند. ما در پادگان ها هستيم و دشمنان ما از اين فرصت براي كشتن خانواده هاي ما استفاده مي كنند. آيا مي خواهيد روانداي ديگري را به وجود آوريد؟ ما از خودمان دفاع خواهيم كرد!»
ماموريت نيروهاي فرانسوي كه تازه آغاز شده است، مانند دامي است كه خروج از آن دشوار به نظر مي رسد. عمليات سانگاري براي فرانسه به منزله بر عهده گرفتن حفظ نظم و امنيت در شهري است كه با ترس و تنفر فرقه اي تكه تكه شده است. تعداد نظاميان هم پاسخگوي حجم كار در بانگي نيست. تنها چند هزار نيروي فرانسوي و نيروي چند مليتي آفريقايي در شهري مستقر شده اند كه يك ميليون نفر جمعيت دارد. تنها واحدي كه قادر است نظم را در بانگي حاكم كند نيروهاي سلكا هستند، اما شيوه هاي آن ها وحشيانه و خشونت آميز است و آنان در كمتر از يك سال نفرت مردم غير مسلمان را برانگيخته اند. مهمتر اين كه فرانسوي ها قرار است همين افراد را خلع سلاح كنند. اگر چه اين خلع سلاح سلكاها به دست نيروهاي فرانسوي مورد تشويق و تحسين مردم بانگي واقع مي شود، اما اين امر نشانه اي از حس انتقام جويي مردم در قبال اقليت مسلمان اين شهر است. مسلمانان هم به سهم خود تصور مي كنند به عمد توسط فرانسوي ها خلع سلاح مي شوند تا به دشمنانشان تحويل داده شوند.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن