تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه‏دار هنگام افطار مستجاب مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803757851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزيع پنج ميليارد ريال تجهيزات ورزشي در مدارس خراسان رضوي/ برخي مسئولان با زور به پيست مي آمدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توزيع پنج ميليارد ريال تجهيزات ورزشي در مدارس خراسان رضوي/ برخي مسئولان با زور به پيست مي آمدند
مشهد - خبرگزاري مهر: معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: آموزش و پرورش استان از هفته آينده توزيع بيش از پنج ميليارد ريال تجهيزات ورزشي در مدارس سراسر استان را آغاز خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلي ميرسيستاني عصر سه شنبه در نشست خبري كه به منظور اطلاع رساني درباره همايش دوچرخه سواري دانش آموزان در محل اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي برگزار شد اظهار كرد: آموزش و پرورش به عنوان يك نهاد فرهنگ ساز سعي دارد در زمبنه هاي مختلفي فرهنگ سازي كند كه در شرايط فعلي جامعه به نظر مي رسد ورزش دوچرخه سواري از اهميت بالايي برخوردار است.

وي افزود: به همين منظور اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي از مسئولات هيئت دوچرخه سواري استان دعوت كرد تا در همايش بزرگ دوچرخه سواري دانش آموزان مشهد در كنار آموزش و پرورش قرار گرفته تا بتوانند با استفاده از تجربيات آنها همايش را به خوبي برگزار كنند.

مسئول تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي ابراز كرد: همه تمهيدات لازم براي برگزاري اين مراسم انديشيده شده و جوايز نفرات برتر نيز تهيه و با همه نهادهاي مربوط هماهنگي هاي لازم براي برگزاري اين همايش تدارك ديده شده است.

وي افزود: در اين همايش كه روز پنج شنبه 21 آذر ماه برگزار خواهد شد هفت ناحيه مشهد به اضافه منطقه تبادكان حضور خواهند داشت و هر يك از نواحي نيز ملزم به همراه آوردن حداقل 100دانش آموز هستند.

مير سيستاني اظهار كرد: ورزش دوچرخه سواري يكي از ورزش هاي بسيار مفيد براي دانش آموزان است و در صورتي كه ما بتوانيم اين ورزش را در بين دانش آموزان گسترش دهيم در آينده مردان و زنان سالمي در جامعه خواهيم داشت.

استخدام 15 هزار مربي تربيت بدني

وي با اشاره به زمان و مكان آغاز مسابقه گفت: اين مسابقه يا همايش دوچرخه سواري ساعت 8 و نيم صبح پنج شنبه از ميدان شهدا مشهد آغاز شده و در محل سالن شهيد بهشتي پايان خواهد يافت.

مسئول تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي همچنين با اشاره به برنامه هاي متعدد ديگر كه آموزش و پرورش در طول سال در مدارس انجام مي دهد عنوان كرد: آموزش و پرورش در سه سال گذشته در مجموع استان هاي كشور 15 هزار مربي تربيت بدني استخدام كرده كه از اين تعداد هزار نفر ان سهم خراسان رضوي بوده است.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه آموزش و پرورش موظف است تا براي همه پايه هاي ابتدايي مربي تربيت بدني استخدام كند هم اكنون اين اتفاق در استان ما به حقيقت پيوسته و ما در همه مقاطع ابتدايي از مربيان تربيت بدني استفاده مي كنيم.

ميرسيستاني با اشاره به بحث ثبات حركت در بين دانش آموزان سنين دبستان تاكيد كرد: در صورتي كه فردي در سنين كودكي و نوجواني نتواند آموزش هاي درسي را بگذراند در سنين بالاتر مي تواند اين كار را انجام دهد اما اگر در سن خاصش مهارت هاي حركتي و ورزشي را نياموزد اين كار بعدا هم عملي نخواهد بود و ممكن است صدمات جبران ناپذيري به وي وارد شود.

ساخت و سازهاي ورزشي به اندازه 80 سال گذشته بوده است

وي با بيان اينكه آموزش و پرورش استان در چهار سال گذشته به اندازه 80 سال قبل فضاهاي ورزشي ساخته است يادآور شد: درگذشته8 فقط شش استخر ويژه دانش آموزان داشتيم كه اين ميزان اكنون به 12 استخر رسيده است.

مسئول تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: آموزش و پرورش استان در سال گذشته بيش از هفت ميليارد ريال تجهيزات ورزشي را در بين مدارس استان تقسيم كرده است كه اين ميزان در سال جاري به رقمي حدود پنج ميليارد ريال رسيده است.

وي افزود: تجهيزات ورزشي در نظر گرفته شده از هفته آينده و با محوريت مدارس مناطق محروم در بين مدارس استان تقسيم خواهد شد.

ميرسيستاني اظهار كرد: شهرداري مشهد نيز حدود 800 ميليون ريال به منظور خريد تجهيزات ورزشي مانند توپ و تور و برخي از اقلام ورشي به اموزش و پرورش پرداخت كرده است كه ابن رقم نسبت به جمعيت دانش آموزي مشهد بسيار كمتر از حد انتظار است.

وي در ادامه با اشاره به مشكلات قامتي دانش آموزان در خراسان رضوي ابراز كرد: دليل عمده مشكلات قامتي در استان فقر حركتي و عادات ناصحيح است.

فعاليت 47 پايگاه اصلاح رفتار هاي قامتي در استان

مسئول تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورس استان افزود: فقر حركتي را با وارد شدن معلم هاي متخصص ورزشي به مدارس مرتفع خواهيم كرد ضمن اينكه كيفيت بخش تربيت بدني توسط معلم ها در مدارس انجام مي شود و معلمان مي توانند دانش آموزاني كه نيازمند مراقبت بيشتر هستند را به پايگاه هاي رفتار قمتي استان ارجاع دهند.

وي بيان كرد: در حال حاضر 47 پايگاه رفتار قامتي در سطح استان فعاليت مي كنند كه 130 مربي دوره ديده در كلاس هاي برنامه هاي اصلاحي مشكلات قامتي در اين مراكز فعاليت و همكاري مي كنند.

ميرسيستاني همچنين با اشاره به برگزاري مسابقات ورزش در مدارس استان و مشهد عنوان كرد: مسابقات دانش آموزان در مقاطع مختلف در بين دانش اموزان همچنان مانند گذشته برگزار خواهد شد و اينكه برخي مي گويند مسابقات دانش اموزان استان ديگر برگزار نمي شود شايعه بوده و بنده قول مي دهم مسابقات برگزار خواهد شد.

وي افزود: مسابقات دانش آموزان پسر استان در 11 رشته و مسابقات دانش آموزان دختر در 10 رشته ورزشي به اين شكل كه هشت رشته جزء رشته هاي مدرسه اي و سه رشته ژيمناستيك، شنا و دو وميداني جزء رشته هاي ورزشي ديگر برگزار خواهد شد.

آموزش و پرورش در اجراي طرح صبا با مشكل مالي مواجه شده است

مسئول تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوي همچنين با اشاره به اجرا ي طرح هاي مختلف ورزشي در آموزش و پرورش استان اشاره كرد و گفت: ما در اجراي اغلب طرح هايمان موفق بوده ايم اما در اجراي طرح صبا با مشكل كمبود اعتبار در سال جاري مواجه شده ايم.

وي اظهار كرد: آموزش و پرورش استان بويژه در مشهد براي اجراي طرح صبا نيازمند كمك والدين است و در صورتي كه والدين در اجراي اين طرح به ياري آموزش و پرورش بيايند اين طرح در مشهد نيز اجار خواهد شد.

ميرسيستاني عنوان كرد: آموزش و پرورش استان طرح هايي همچون طرح ژيمناستيك و طرح بسكتبال را با آموزش حدود 600 مربي در هر دو رشته انجام داده است اما در اجراي طرح صبا به دليل هزينه هاي بالاي اجراي طرح با مشكل مواجه شده كه اين مشكل با مساعدت والدين مرتفع خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به تغيير و تحولات مديريتي كه در آموزش و پرورش استان اتفاق افتاده گفت: مهم بودن يا نبودن من نيست مهم اين است كه برنامه هاي آموزش و پرورش در قسمت تربيت بدني تدوين و با آمدن ديگر افراد نيز پيگيري خواهد شد.

مسئول تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوي ابراز كرد: آموزش و پرورش طبق سندهايي كه در اين وزارت تدوين شده مي تواند در 34 رشته ورزشي فعاليت كند هر چند كه ما آمادگي همكاري با ورزش هاي ديگر را نيز داريم.

به دنبال همگاني كردن دوچرخه سواري هستيم

ابولقاسم باروح رئيس هيئت دوچرخه سواري خراسان رضوي نيز با اشاره به لزوم همگاني شدن ورزش دوچرخه سواري در خراسان رضوي گفت: آلودگي اين روزهاي هواي مشهد نشان مي دهد كه ما بيش از گذشته به همگاني شدن دوچرخه سواري نيازمند هستيم.

وي اظهار كرد: هيئت دوچرخه سواري استان در ظرف يكي دو سال گذشته تلاش هاي زيادي را به منظور همگاني كردن دوچرخه انجام داده است كه برگزاري همايش هاي متعدد و از جمله همكاري با اموزش و پرورش استان به منظور برگزاري همايش دوچرخه سواري دانش اموزي در روز پنج شنبه 21 آذر ماه يكي از اين برنامه ها است.

باروح در ادامه با اشاره به پيست دوچرخه سواري مشهد عنوان كرد: اين پيست كه جزء سرمايه هاي ورزش استان محسوب مي شود از سال گذشته در اختيار هيئت قرار گرفته و هيئت نيز براي جلب توجه مسئولان ورزش استان و كشور يك دوره مسابقه جايزه بزرگ در اين پيست انجام داد.

وي افزود: يكي ديگر از كارهايي كه براي نگهداري پيست انجام داديم استخدام سرايدار براي اين پيست بوده است ضمن اينكه خانم هاي دوچرخه سوار نيز مي توانند از اين پيست استفاده كنند.

برخي مسئولان را با زور به پيست دوچرخه سواري مشهد مي برديم

رئيس هيئت دوچرخه سواري استان تصريح كرد: برخي زير ساخت هاي پيست دوچرخه سواري مشهد نيز داراي مشكل است و آنگونه كه بايد نمي توان از اين پيست بهره برداري كرد.

وي افزود: هيئت سال گذشته تصميم گرفت تا اين پيست را سرپوشيده كند اما هزينه هاي بالا و عدم حمايت مسئولان با عث شد نتوانيم اين كار را انجام دهيم.

باروح با بيان اينكه ما به دليل حفظ حرمت برخي از مسئولان برخي حرف ها را نمي گوييم اظهار كرد: ما برخي از مسئولان را به زور به مسابقات جايزه بزرگ در پيست دوچرخه سواري مشهد برديم و در زمان برگزاري مسابقات نيز با وجود مشكلات عديده هيچ كسي به ما كمك نكرد.

وي با بيان اينكه هيئت دوچرخه سواري استنان در بحث استعداديابي نيز فعاليت هاي خوبي انجام مي دهد گفت: تلاش داريم تا با حضور در همايش هاي دوچرخه سواري بچه هاي با استعداد را وارد اين ورزش كنيم.

خود متوليان ايستگاه هاي دوچرخه هم نمي دانند مي خواهند چه كار كنند

رئيس هيئت دوچرخه سواري خراسان رضوي با اشاره به برگزاري مسابقات پيش كسوتان استان بيان كرد: در بخش پيش كسوتان استان نيز فعاليت داريم و با توجه به امكانات و بضاعتي كه داريم اميدواريم توانسته باشيم دغدغه دوستداران اين ورزش را بر طرف كنيم.

وي همچنين با اشاره به 17 اعزام دوچرخه سواران استان به مسابقات كشوري گفت: تيم هاي دوچرخه سواري استان در سنين و پايه هاي مختلف به مسابقات كشوري اعزام شده و عناويني را نيز كسب كرده اند.

با روح همچنين با اشاره به ايستگاه هاي دوچرخه سواريي كه در سطح شهر مشهد خاك مي خوردند اظهار كرد: دليل اصلي راه نيفتادن اين ايستگاه ها را نمي دانم و آن را بايد از مسئولان شهرداري پرسيد اما هنوز اين ايستگاه ها راه نيفتاده اند برخي پيامك مي زنند كه دارد در مشهد حركت هاي ضد ارزشي راه مي افتد و خود آقاياني كه متولي هستند هم نمي دانند با توجه به شرايط جديد و حضور اعضاي جديد شوراي شهر مشهد بايد چه كار كنند.

كد خبر: 2192989

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۱۷:۱۲

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن