تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818986758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال تاسيس بانك ايراني در چين


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: احتمال تاسيس بانك ايراني در چين
رييس اتاق مشترك ايران و چين از احتمال راه اندازي يك بانك ايراني در چين خبر داد و گفت: به دنبال اين بوديم كه اين بانك هر چه سريع‌تر افتتاح شود ولي در حال حاضر تاسيس آن در دستور كار قرار دارد.
ايسنا: اسدالله عسگراولادي، رييس اتاق مشترك ايران و چين در مجمع عمومي ايران و چين با بيان اين‌كه هدف رشد صادرات به چين به سمت اجرايي شدن رفته است، گفت: توانستيم روابط تجاري را با چين در حالي كه در سراشيبي قرار گرفته بود حفظ كنيم.

وي ادامه داد:‌ در 12 ماه گذشته از بيش از 10 هيات چيني دعوت شد كه به ايران بيايند و اتاق ايران و چين توانست وضع ارتباطي خودرا با اين كشور حفظ كند.

عسگراولادي با بيان اين‌كه چند هدف در رابطه با كشور چين پيگيري مي‌شود اظهار كرد: اولين هدف تشويق صادركنندگان ايران به رشد صادرات به كشور چين و همچنين تشويق چيني‌ها به خريد بيشتر از ايران است.

رييس اتاق مشترك ايران و چين با تاكيد بر اين‌كه چيني‌ها برنامه ريزي كرده‌اند كه واردات به اين كشور در چند سال آينده 70 درصد افزايش يابد تصريح كرد:‌ ما بايد از اين فرصت استفاده كرده و صادرات خود را به چين افزايش دهيم.

وي با اشاره به اين كه در حال حاضر كشورهاي عراق، افغانستان و چين در صدر كشورهايي هستند كه از ايران وارد مي‌كنند گفت: البته در ميان اين سه كشور چين بزرگترين خريدار كالاهاي ايراني شده است.

عسگراولادي ادامه داد: در هشت ماهه سال جاري در مجموع 4.5 ميليون دلار صادرات غير نفتي و سنتي به چين داشته‌ايم.

وي ادامه داد: به چيني‌ها گفته‌ايم كه تجارت در طوفان‌هاي سياسي صدمه مي بيند اما سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك مثل ميخي است كه محكم در زمين كوبيده مي‌شود و باعث محكم‌تر شدن روابط مي‌شود.

او با تاكيد بر اين‌كه تشويق سرمايه‌گذاري مشترك چه در ايران و چه در چين هدف دوم ما است، بيان كرد: در دستور كار است كه ايران در چين سرمايه‌گذاري مالي انجام و يك بانك ايراني در چين تاسيس كند زيرا با تاسيس چنين بانكي روابط تجاري و نقل و انتقال پول با راحتي بيشتري انجام مي‌شود.

عسگراولادي با تاكيد بر اين‌كه در سال 1980 چين 2.2 درصد اقتصاد جهان را در اختيار داشت گفت: اين رقم امروزه نزديك به 18 درصد شده و برنامه آن‌ها اين است كه در پنج سال آينده از مرز 20 درصد بگذرند. با اين روند چين براي تبديل شدن به بزرگترين اقتصاد جهان تلاش مي‌كند.

وي در پايان با بيان اين‌كه دولت يازدهم با ايده جديد و تدبير حركت خود را آغاز كرده است خاطرنشان كرد: آرام آرام تدبيرها جواب مي‌دهد.

به گفته او دو شلاق زهرآگين در بدن اقتصاد ما ضربه وارد كرده كه يكي تحريم‌ها است و ديگري تورم. البته دومي قشر مصرف كننده و حقوق بگير را آزار مي‌دهد.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن